2010-08-31, 19:50
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabisonly
Har 2 frågor om Kreatin:
Min polare deffar just nu o han säger att man inte ska ta kreatin när man deffar för att det är vätskebindande och man kommer inte gå ner i vikt. Jag svarade att när man deffar så försöker man få bort fettet inte vattnet men han lyssnade inte. vad tycker ni?

Min andra fråga:
Om jag slutar med kreatinet kommer mina ökningar att gå tillbaka? alltså t.ex. om jag tar 100 kg i bänk och sen tar jag 110 kg i bänk med kreatin och när jag slutar ta kreatin så kommer jag fortsätta kunna bänka 110 kg eller kommer jag gå tillbaka till 100kg ?
Du har rätt, man vill under deff maximera sina möjligheter till att bygga muskler, kreatin leder till att man ökar chanserna till att lyckas med just det. Men det kan vara psykiskt också, att man går upp i vikt och ser större ut under diet. Men har han inga problem med det så har han fel, ge han en raggarsmäll ifall han säger emot, hälsa ifrån mig

Ifall dina ökningar går tillbaka vet ingen, inte otroligt att du tappar lite med mindre vätska i kroppen.
Citera
2010-08-31, 20:26
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Har 2 frågor om Kreatin:
Min polare deffar just nu o han säger att man inte ska ta kreatin när man deffar för att det är vätskebindande och man kommer inte gå ner i vikt. Jag svarade att när man deffar så försöker man få bort fettet inte vattnet men han lyssnade inte. vad tycker ni?
Han är efterbliven. Men visst kan man få ett pluffsigt utseende på kreatin, inte så värst mycket men lite skillnad kan det göra. Det förändrar dock inte hur snabbt man minskar i fettvikt.

Citat:
Min andra fråga:
Om jag slutar med kreatinet kommer mina ökningar att gå tillbaka? alltså t.ex. om jag tar 100 kg i bänk och sen tar jag 110 kg i bänk med kreatin och när jag slutar ta kreatin så kommer jag fortsätta kunna bänka 110 kg eller kommer jag gå tillbaka till 100kg ?
Gissa? Isf hade ju alla börjat med kreatin, gått till 110 i bänk, slutar och börjat igen 120kg osv. Förstår du?
Citera
2010-08-31, 21:50
Medlem
cannabisonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du har rätt, man vill under deff maximera sina möjligheter till att bygga muskler, kreatin leder till att man ökar chanserna till att lyckas med just det. Men det kan vara psykiskt också, att man går upp i vikt och ser större ut under diet. Men har han inga problem med det så har han fel, ge han en raggarsmäll ifall han säger emot, hälsa ifrån mig

Ifall dina ökningar går tillbaka vet ingen, inte otroligt att du tappar lite med mindre vätska i kroppen.
Hahaha okey Dreas ska hälsa från dej

Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Han är efterbliven. Men visst kan man få ett pluffsigt utseende på kreatin, inte så värst mycket men lite skillnad kan det göra. Det förändrar dock inte hur snabbt man minskar i fettvikt.

Gissa? Isf hade ju alla börjat med kreatin, gått till 110 i bänk, slutar och börjat igen 120kg osv. Förstår du?

Aa fan de sant tänkte inte på de tackar Bengan
Citera
2010-09-01, 00:31
Medlem
OK. Läst kommentarer,, förstår viljan att bli stor/stark snabbt.
Aldrig preppat, ej heller provat kreatin. Svarar på ämnet då jag av mina erfarenheter från gym
innehav(gym) samt utövande sett och hört frågor från folk som vill bli biffiga och starka som en del är(som är på Gymmet)
utan större prestation,för egen del. Genvägar finnes. Var smart ta icke dessa. Det tar tid, upp till 5-15 år. Vanligtvis. 1/5-2 kg muskel/år, i tillväxt.
Träna bra, sov ordentligt, måttlig med alkohol( med byggar mått 1-2 fyllor/ tillfällen om året)Ät förnuftigt. Var 3:e timme. 6 gg/dag, inte kul att ställa klocka för nattmål om man inte är elit.
20-100 g protein måltid. Svårt att laga så mkt .mat. om man har ett liv, så proteinchake är ok.
Dessa ger 20-50g p. Det mesta bör dock komma från riktig mat.
Vet att frågan gällde kreatin, fis inte bredvid ngn. annan på gymmet, luktar inte gott.
Med eller utan kreatin -tur så ökar styrkan efter 6-8 veckor seriös träning.
Tillskriv det dig själv eller kreatinet. Prova samma seriösa satsning utan och kolla resultatet,och jämför
Oki, tanke och vilja är starkt som den, ger skjuts bara det. Arnold sa, eller om det var ngn. annan.
Ger skit större muskler så äter jag skit. (bokstavlig skit, dvs)
Citera
2010-09-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savalas
OK. Läst kommentarer,, förstår viljan att bli stor/stark snabbt.
Aldrig preppat, ej heller provat kreatin. Svarar på ämnet då jag av mina erfarenheter från gym
innehav(gym) samt utövande sett och hört frågor från folk som vill bli biffiga och starka som en del är(som är på Gymmet)
utan större prestation,för egen del. Genvägar finnes. Var smart ta icke dessa. Det tar tid, upp till 5-15 år. Vanligtvis. 1/5-2 kg muskel/år, i tillväxt.
Träna bra, sov ordentligt, måttlig med alkohol( med byggar mått 1-2 fyllor/ tillfällen om året)Ät förnuftigt. Var 3:e timme. 6 gg/dag, inte kul att ställa klocka för nattmål om man inte är elit.
20-100 g protein måltid. Svårt att laga så mkt .mat. om man har ett liv, så proteinchake är ok.
Dessa ger 20-50g p. Det mesta bör dock komma från riktig mat.
Vet att frågan gällde kreatin, fis inte bredvid ngn. annan på gymmet, luktar inte gott.
Med eller utan kreatin -tur så ökar styrkan efter 6-8 veckor seriös träning.
Tillskriv det dig själv eller kreatinet. Prova samma seriösa satsning utan och kolla resultatet,och jämför
Oki, tanke och vilja är starkt som den, ger skjuts bara det. Arnold sa, eller om det var ngn. annan.
Ger skit större muskler så äter jag skit. (bokstavlig skit, dvs)

Du har en mycket intressant skriv stil
Citera
2010-09-05, 15:42
Medlem
Deff med/utan kreatin

Tjena! Nu ere så att jag har gått min kreatin-kur i ca 1 månad och tänkte slänga in en deff snart, så jag undrar om man får bättre resultat om man deffar med eller utan kreatin eller om det ens spelar någon roll. Kan någon hjälpa?
Citera
2010-09-05, 15:56
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Det går att deffa med eller utan kreatin
Citera
2010-09-05, 16:01
Medlem
Shittybags avatar
Binder inte kreatinet vatten? Så med andra ord ser du väl aningen större ut om du tar kreatin? Eller är jag fel ute nu?
Citera
2010-09-05, 16:06
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shittybag
Binder inte kreatinet vatten? Så med andra ord ser du väl aningen större ut om du tar kreatin? Eller är jag fel ute nu?

Kreatin binder vatten. Olika kreatin binder olika mycket vatten. Binder det inte vatten så är det värdelöst.

https://www.flashback.org/t1030867
Citera
2010-09-05, 18:24
Medlem
Thomaspunkts avatar
Klart att du ska deffa med kreatin, finns absolut inga nackdelar med det.
Citera
2010-09-05, 18:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Klart att du ska deffa med kreatin, finns absolut inga nackdelar med det.
+1

Fast nackdelen som kan finnas är bristande motivation för att man går upp i vikt trots underskott till en början
Citera
2010-09-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shittybag

Jo, det binder vatten, men när man deffar bryr man sig inte om vattennivån i kroppen. Deff handlar inte om att gå ner i vikt, utan om att få bort fett.

Kreatinet eller inte har ingen betydelse vid deff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in