2013-02-06, 12:52
Medlem
SnartHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Kroppen anpassar produktionen efter tillgången, tillför du kreatin sjunker egenproduktion, huruvida den slutar helt kan jag dock inte säga, under tiden du tillför kreatin. Sänkningen går tillbaka när kreatin slutar tillföras. Hur kroppens egenproduktion av kreatin påverkas i det långa loppet av kreatinsupplementering är inte undersökt.

Så det kanske är dumt att sitta och stoppa i sig kreatin?
Citera
2013-02-06, 13:42
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnartHunk
varför det, kroppens egenproducerade kreatin kommer bara upp till en viss nivå, inte alls på samma nivå som den rekommenderade doseringen(5g kreatin).

som bigo sa så är det inte undersökt, det jag undrar är varför dom inte har gjort...
Citera
2013-02-06, 15:18
Medlem
enflaskavitts avatar
Jag har läst igenom hela inlägget innehållande fakta men inte riktigt förstått mig på en sak. Jag är sjuk just nu och tränar inte. Säg att jag inte kommer träna alls på totalt 16 dagar från att ha tränat 4 gånger/veckan. Bör jag även göra ett uppehåll med kreatin eller bör jag fortsätta ta det 1gång/dag precis som innan? Kan tillägga att jag precis gått från ''uppvärmningsperioden''.

MVH
Citera
2013-02-06, 16:00
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av dauit
varför det, kroppens egenproducerade kreatin kommer bara upp till en viss nivå, inte alls på samma nivå som den rekommenderade doseringen(5g kreatin).

som bigo sa så är det inte undersökt, det jag undrar är varför dom inte har gjort...

Ingen vet, inga långsiktiga studier finns, men de studier som finns, korta visserligen, tyder inte på att det skulle vara farligt.

Citat:
Ursprungligen postat av enflaskavitt
Jag har läst igenom hela inlägget innehållande fakta men inte riktigt förstått mig på en sak. Jag är sjuk just nu och tränar inte. Säg att jag inte kommer träna alls på totalt 16 dagar från att ha tränat 4 gånger/veckan. Bör jag även göra ett uppehåll med kreatin eller bör jag fortsätta ta det 1gång/dag precis som innan? Kan tillägga att jag precis gått från ''uppvärmningsperioden''.

MVH

Fortsätt med fem gram om dagen. Annars sjunker kreatinnivåerna i musklerna tillbaka till basnivå innan du är frisk.
Citera
2013-02-06, 21:26
Medlem
SnartHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Ingen vet, inga långsiktiga studier finns, men de studier som finns, korta visserligen, tyder inte på att det skulle vara farligt.

Om det inte finns långsiktiga studier, och det kanske kan göra så kroppen slutar skapa eget vid långsiktigt bruk. Då låter det lite småfarligt att stoppa i sig.
Citera
2013-02-06, 21:47
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Om det inte finns långsiktiga studier, och det kanske kan göra så kroppen slutar skapa eget vid långsiktigt bruk. Då låter det lite småfarligt att stoppa i sig.

Med vanligt bruk av kreatin bedömas det inte föreligga några risker.
Citera
2013-02-07, 20:32
Medlem
Tänkte se här om det är någon som har detta problemet.
Är inte säker på att det beror på kreatin eller in det är något annat.

Märker ofta på kvällarna att mitt huvud bli riktigt jävla varmt blir inte röd i ansiktet men blir varm som fan!

Undra om någon får detta symtomet, för det kom för cirka 6 månader sen och har kört kreatin lite från och till, så slog det mig att det kanske är det?
Citera
2013-02-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timjoh
Tänkte se här om det är någon som har detta problemet.
Är inte säker på att det beror på kreatin eller in det är något annat.

Märker ofta på kvällarna att mitt huvud bli riktigt jävla varmt blir inte röd i ansiktet men blir varm som fan!

Undra om någon får detta symtomet, för det kom för cirka 6 månader sen och har kört kreatin lite från och till, så slog det mig att det kanske är det?

Vet inte du. Haft huvudvärk och svettats ovanligt mkt på kvällarna senaste dagarna, verkar dock bättre idag. Började med kreatin för första gången denna veckan så tagit 4 ggr. Funderar på om det kan vara det.. Har ökat en del på vikterna i gymmet också, men frågan är om det verkar så snabbt..
Citera
2013-02-08, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huhujaja
Vet inte du. Haft huvudvärk och svettats ovanligt mkt på kvällarna senaste dagarna, verkar dock bättre idag. Började med kreatin för första gången denna veckan så tagit 4 ggr. Funderar på om det kan vara det.. Har ökat en del på vikterna i gymmet också, men frågan är om det verkar så snabbt..

Svettas vet jag man kan göra mer, det har jag märkt själv. Huvudverk kan bero på många saker.
tränat hårt sen ätit eller druckit dåligt osv.
Det tar längre tid för kreatin att nå effekt, tror mer ud kände lite Placeboeffekt.
Citera
2013-02-10, 20:30
Medlem
Har funderat på att börja med kreatin. Har trännat i ca 3 månader och fått bra muskeltillväxt. Äter en bra kost och tränar 4 ggr i veckan på gym (+ löppning 1 gång i veckan). Tycker ni det är en bra ide att börja med kreatin?

Hur påverkas fokuseringsförmågan utanför gymmet, är det några förändringar där? Har nå fått några biverkningar?
Citera
2013-02-10, 23:42
Medlem
OG-lovers avatar
Man ska ju dricka mycket vid kreatin intag så att vätska binds i musklerna. Går det bra om man dricker saft, läsk, juice osv? Alltså binds det i musklerna eller måste det vara vatten?
Citera
2013-02-13, 12:26
Medlem
Zlaneks avatar
Blir det en stor förändring efter att man slutat med kreatin? Tänker främst på kroppsmassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in