2010-04-20, 20:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanya
Nån som prövat Gasparis SizeOn?

Som dessutom är 50kr billigare hos gg än gymvaru.
Som sagt, allt det "viktiga" är billigare på gymvaruhuset. Dyr skit som är till för att lura okunniga stackare kan GG få ha billigare priser på ifall de vill.
Citera
2010-04-21, 00:18
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Vad tror herrskapet om detta?;

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-complete-extr-500-g-apelsin

Kul att pröva nå nytt då jag bara kört creatine monohydrate tidigare. Och No-xplode, men då ligger man sömnlös..

Inte ute efter att bli vattnig och pluffsig, som man blir av monohydrate.

Lite sent svar, men vafan.

Jag fick 2 burkar gratis och märkte ingen skillnad. För att vara en pre-workout produkt så var den inge bra, och varför blandar de då ner kreatin i, då det inte ger en akut prestationshöjande effekt.

Som kreatin var den dyr, samt att de har blandat i koffein i, så som kreatintillskott är den inte heller bra, så hela produkten är dålig, och dyr (enligt min personliga uppfattning).

Angående Gasparis Size On, så är den extremt dyr, och det går åt hela 43(!) gram per portion enligt deras anvisningar (men vem följer tillverkarnas anvisningar i dessa dagar egentligen), så den är nog utblandad med mycket skit. Vanligt kreatin monohydrat räcker med ca 7g per portion. Så köp ingen av dessa produkter skulle vara mitt råd.

Köp istället EAA, Kreatin Monohydrat (testa en påse och se vad din mage säger), och Whey.
Citera
2010-04-21, 09:55
Medlem
Hanyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Lite sent svar, men vafan.

Jag fick 2 burkar gratis och märkte ingen skillnad. För att vara en pre-workout produkt så var den inge bra, och varför blandar de då ner kreatin i, då det inte ger en akut prestationshöjande effekt.

Som kreatin var den dyr, samt att de har blandat i koffein i, så som kreatintillskott är den inte heller bra, så hela produkten är dålig, och dyr (enligt min personliga uppfattning).

Angående Gasparis Size On, så är den extremt dyr, och det går åt hela 43(!) gram per portion enligt deras anvisningar (men vem följer tillverkarnas anvisningar i dessa dagar egentligen), så den är nog utblandad med mycket skit. Vanligt kreatin monohydrat räcker med ca 7g per portion. Så köp ingen av dessa produkter skulle vara mitt råd.

Köp istället EAA, Kreatin Monohydrat (testa en påse och se vad din mage säger), och Whey.

Tackar för ett seriöst svar!
Eaa har jag hemma (Naturell)
Kört monohydratet förut, upplever att jag blir så pluffsig av det, uppsvälld i ansiktet osv. Och det är inget jag vill bli nu.. Men visst funkar det!

Eiselt's Creapure ska vara skonsammare på den fronten om jag minns rätt?
Citera
2010-04-21, 11:21
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Eiselt's Creapure ska vara skonsammare på den fronten om jag minns rätt?

Jag ska egentligen inte svara på den frågan, för jag har aldrig fått problem med magen av monohydrat, men har läst att flera som inte klarar monohydrat tar pyruvat istället.
Citera
2010-04-23, 23:43
Medlem
Dorioxs avatar
Kp3

Tjena!
Hittade några paket med kreatinpulvret Kp3 där nere. Kollade runt lite och såg att det inte skulle binda vatten så man inte såg tjock ut och att det inte ger några finnar, stämmer detta?
Jag gymmar 3-4 gånger i veckan och har gjort det i ett halvår nu. Så jag undrar om detta är något att rekommendera eller bör jag vänta tills jag har gymmat längre.

Tack
Citera
2010-04-24, 02:21
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doriox
Tjena!
Hittade några paket med kreatinpulvret Kp3 där nere. Kollade runt lite och såg att det inte skulle binda vatten så man inte såg tjock ut och att det inte ger några finnar, stämmer detta?
Jag gymmar 3-4 gånger i veckan och har gjort det i ett halvår nu. Så jag undrar om detta är något att rekommendera eller bör jag vänta tills jag har gymmat längre.

Tack

Börja tänka på din kost innan du börjar med tillskott
Citera
2010-04-25, 18:51
Medlem
despots avatar
Såhär ligger det till, fick 0,5kg kreatin så körde igång med det direkt (rätt exakt 2 månader sen). Körde igenom uppladdningen och sen hållt 1dos om dagen relativt bra (kanske missat nån dag, sen var jag sjuk, tog då bara nån gång och så åkt på fjällresa, glömde ta med det då, alltså 5 dar bort).
Men nu ser jag att jag har typ massa kvar jag använder en tesked (5ml) i varje dos, så egentligen borde mitt kreatin va helt slut snart...

till frågan: Ska jag köra på tills det är slut (och därmed fått i mig 0,5kg kreatin) eller ta uppehåll, då mina njurar kan ta stryk om man kör vidare? nån som har koll på hur det ligger till, är det mängden eller tidsperioden som avgör?
Citera
2010-04-25, 19:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Såhär ligger det till, fick 0,5kg kreatin så körde igång med det direkt (rätt exakt 2 månader sen). Körde igenom uppladdningen och sen hållt 1dos om dagen relativt bra (kanske missat nån dag, sen var jag sjuk, tog då bara nån gång och så åkt på fjällresa, glömde ta med det då, alltså 5 dar bort).
Men nu ser jag att jag har typ massa kvar jag använder en tesked (5ml) i varje dos, så egentligen borde mitt kreatin va helt slut snart...

till frågan: Ska jag köra på tills det är slut (och därmed fått i mig 0,5kg kreatin) eller ta uppehåll, då mina njurar kan ta stryk om man kör vidare? nån som har koll på hur det ligger till, är det mängden eller tidsperioden som avgör?

Är du helt frisk och inte har några njursjukdomar i släkten ska du inte vara orolig att njurarna tar skada. Anledningen varför man tar uppehåll är inte för att njurarna tar skada utan för att effekten som kreatinet ger avtar med tiden. Jag hade därför lagt av för denna gången (om du hållit på längre än 10 veckor), köpt nytt kreatin och börjat igen om 5 veckor.
Citera
2010-04-25, 20:35
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Är du helt frisk och inte har några njursjukdomar i släkten ska du inte vara orolig att njurarna tar skada. Anledningen varför man tar uppehåll är inte för att njurarna tar skada utan för att effekten som kreatinet ger avtar med tiden. Jag hade därför lagt av för denna gången (om du hållit på längre än 10 veckor), köpt nytt kreatin och börjat igen om 5 veckor.

vadå slänger man kreatinet bara för att påsen vart öppnad i 2månader?

testade kreatinet bara för att jag fick det gratis, hade inte planerat en ny kur
Citera
2010-04-25, 20:48
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
vadå slänger man kreatinet bara för att påsen vart öppnad i 2månader?

testade kreatinet bara för att jag fick det gratis, hade inte planerat en ny kur

Aha du ska inte köra en ny burk. Kunde ju inte jag veta... Fortsätt då till den tar slut såklart. Något annat vore onödigt.
Citera
2010-04-25, 20:58
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Aha du ska inte köra en ny burk. Kunde ju inte jag veta... Fortsätt då till den tar slut såklart. Något annat vore onödigt.

aha, men skrev ju att jag hade en 0,5kgs påse tillhands från början
ok, kör väl på då tror det kommer räcka typ en månad till eller nåt
Citera
2010-04-25, 21:17
Medlem
Vet nån om man kan köra vanligt kreatin tillsammans med Fierce?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in