2011-05-23, 11:38
Medlem
Reaper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Du ökar i vikt så länge kreatinet binder upp sig i kroppen med vatten, det sker tills kroppen har planat ut det nya intaget i balans och den inte binder upp "mer" i kroppen.
+1 på detta!

Tid/mängd kan variera något enormt från person till person! Lika så hur lätt man "tappar" vätskan man lagt på sig!

Så TS kör på med kreatinet om du gillar det och bibehåll kcalintaget som planerat så ökar/minskar du iaf inte mer i fettvikt än planerat!
Citera
2011-05-23, 12:17
Medlem
Directorys avatar
Är det någon som har en historia om drastisk viktökning eller minskning efter påbörjad kreatinkur i början och även efter avslutad? Är inne på min andra kur men märker själv ingen direkt markant ökning förutom att vikterna på gymmet ökar.
Citera
2011-05-23, 14:18
Medlem
krillepilles avatar
själv har jag ökat från 70 till 74 på lite drygt 2 månader, började käka kreatin för ungefär 1 månad sen och det var då vikten börja gå upp som mest. Vet inte hur mycket av denna vikt som är kreatin då jag har börjat äta mycket mer också men antar att något kilo iaf. En liten ot fråga, på förpackningen står det att jag ska käka en tesked om dagen, räcker detta eller kommer jag måste öka intaget efter ett tag, hör ju vissa som säger att dom käkar hur mycket kreatin som helst?
Citera
2011-05-23, 14:22
Medlem
Directorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
själv har jag ökat från 70 till 74 på lite drygt 2 månader, började käka kreatin för ungefär 1 månad sen och det var då vikten börja gå upp som mest. Vet inte hur mycket av denna vikt som är kreatin då jag har börjat äta mycket mer också men antar att något kilo iaf. En liten ot fråga, på förpackningen står det att jag ska käka en tesked om dagen, räcker detta eller kommer jag måste öka intaget efter ett tag, hör ju vissa som säger att dom käkar hur mycket kreatin som helst?

Nu vet jag inte vilket slags kreatin du har men mitt är monohydrat och väldigt pulvrigt utan massa "stenar" och en tesked med ganska högt berg är 5 g (kollat på våg).
Ha minst 5 g som riktlinje..+ 1 - 2 g är skit samma.
Citera
2011-05-23, 14:26
Medlem
Individuellt. Jag har kört två kreatin"kurer", dvs. två cykler med 8 veckors mellanrum, och första gången vätskade jag och gick upp ett par tre kilo, denna gången har jag inte gått upp ett piss. Däremot klarar jag av att köra kardio dagen efter ett benpass, det gör jag inte utan kreatin.
Citera
2011-05-23, 15:25
Medlem
pumse1337s avatar
Yo,

tänkte bara kika in och fråga om man måste ha tränat en längre period innan man börjar med Kreatin, eller skulle jag som börjat gymma för några veckor sedan börja pumpa kreatin direkt?
Citera
2011-05-23, 16:07
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumse1337
Yo,

tänkte bara kika in och fråga om man måste ha tränat en längre period innan man börjar med Kreatin, eller skulle jag som börjat gymma för några veckor sedan börja pumpa kreatin direkt?

Så länge du vet hur du ska träna för att få ut effekten av kreatinet så har det ingen betydelse om du är nybörjare eller erfaren.
Citera
2011-05-24, 20:07
Medlem
LexLecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Directory
Är det någon som har en historia om drastisk viktökning eller minskning efter påbörjad kreatinkur i början och även efter avslutad? Är inne på min andra kur men märker själv ingen direkt markant ökning förutom att vikterna på gymmet ökar.
Gick upp 3-4 kg under uppladdningsfasen, true story.
Citera
2011-05-24, 20:18
Medlem
Directorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
Gick upp 3-4 kg under uppladdningsfasen, true story.

Hur mycket gick du ner efter?
Citera
2011-05-24, 22:13
Medlem
Braaus avatar
Tack för alla svar! Har gått upp ca 3 kg sedan jag började med kreatinet för exakt en vecka sen
Citera
2011-05-25, 17:55
Medlem
Pipharens avatar
Är det negativt att basta om man kurar kreatin? Man tappar en hel del vätska om man sitter där en stund! Eller är det bara att dricka lite vatten efteråt så löser det sig?
Citera
2011-05-26, 19:17
Medlem
Någon som vet om man kan använda whey80 kombinerat med mat när man inte tränar? Jag tänkte använda whey80 som ett extra tillskott efter jag ätit. Vill gå upp i vikt och jag har hört att whey80 ska vara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in