2011-07-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clobet
Roligt att du nämner just jack3d. Min gamla klasskompis som jag även tränar med just nu använder detta! Om det verkligen är så bra så borde man ju göra på det?

Nu är jag för lat för läsa vidare, men såg något om att jack3d saknade något som man också kunde ta tillsammans med jack3d. Eller finns det något man kan ta ytterliggare för få "bättre/mer tagg" till ett pass? Tack förresten!

Inte hört talas om det, men tro mig jack3d räcker. testa iaf värt ett försök. Men ta på tom mage ca 2 efter måltid. börja gymma ca 30 min senare. Ta 1 skopa de 3.4 första gångerna sen kan du öka sakta i dos. Kör på 8 veckor. ta 4-6 veckor off. Du får ingen effekt tillslut om du kör på det hela tider man måste cykla det.
Citera
2011-07-23, 19:57
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Roligt att du nämner just jack3d. Min gamla klasskompis som jag även tränar med just nu använder detta! Om det verkligen är så bra så borde man ju göra på det?

Nu är jag för lat för läsa vidare, men såg något om att jack3d saknade något som man också kunde ta tillsammans med jack3d. Eller finns det något man kan ta ytterliggare för få "bättre/mer tagg" till ett pass? Tack förresten!

Räkna dock med att den innehåller ett dopningsklassat ämne.
Citera
2011-07-24, 02:05
Medlem
ragingcows avatar
vafan var jättesugen på att testa kreatin tills jag läste att håravfall kan vara en bieffekt, jag börjar bli lite tunnhårig och jag vill inte skynda på tunnhårigheten.
Citera
2011-07-24, 06:10
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
vafan var jättesugen på att testa kreatin tills jag läste att håravfall kan vara en bieffekt, jag börjar bli lite tunnhårig och jag vill inte skynda på tunnhårigheten.

Om du har anlag för det och inte vill bli tunnhårig/flint så ska du inte ta kreatin.
Citera
2011-07-24, 11:35
Medlem
Clobets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
Inte hört talas om det, men tro mig jack3d räcker. testa iaf värt ett försök. Men ta på tom mage ca 2 efter måltid. börja gymma ca 30 min senare. Ta 1 skopa de 3.4 första gångerna sen kan du öka sakta i dos. Kör på 8 veckor. ta 4-6 veckor off. Du får ingen effekt tillslut om du kör på det hela tider man måste cykla det.

Varför ska man vara så försiktig med dosen? Och blir man inte helt nere under "off perioden"?
Citera
2011-07-24, 12:14
Medlem
Citat:
Varför ska man vara så försiktig med dosen? Och blir man inte helt nere under "off perioden"?

Den frågan ska jag inte ens behöva svara på. Vad F*an tror du själv? Ska jag tänka åt dig eller, aja ok.
Om du kör högdos direkt så kommer kroppen vänja sig vid det snabbt och effekten kommer utebli ganska snabbt efter ett tag. vad ska du göra då? Öka till 5 skopor, det är varken bra för kroppen eller plånboken. Om man istället successivt ökar dosen sakta uppåt så kommer man få längre effekt. Du kan köra 8 veckor och se ta ett break.

Klart som fasen man blir lite "nere" under off perioden, det känns tungt som fasen ibörjan men man vänjer sig och det är gudomligt att komma tillbaks sen efter 4-6 veckor och börja med jack3d igen vilken effekt det blir!

Ni gör som ni själva vill it's just advice man!

IN I JACK3D TRÅDEN OM NI VILL SNACKA OM DET BTW DETTA E KREATINTRÅDEN SER JAG NU
Citera
2011-08-01, 18:51
Medlem
Har ett problem med kreatin! Det är så att jag har otroligt svårt dricka skiten. Blir spyfärdig när jag försöker dricka det, har blivit så nu senare efter några år. Kan man koka vatten och försöka få kreatinet upplöst utan att kreatinet blir "förstört"?
Citera
2011-08-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cuzimtheman
Har ett problem med kreatin! Det är så att jag har otroligt svårt dricka skiten. Blir spyfärdig när jag försöker dricka det, har blivit så nu senare efter några år. Kan man koka vatten och försöka få kreatinet upplöst utan att kreatinet blir "förstört"?

Kan inte ge dig svar på frågan. Men du kan ju alltid testa att blanda i kreatinet i proteindrinken (om du nu dricker sådana). Själv tycker jag det var äckligt, men jag tänkte jag ändå kunde skriva det. Du kan ju testa med någon slags juice annars (brainstormade lite där ).
Citera
2011-08-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kan inte ge dig svar på frågan. Men du kan ju alltid testa att blanda i kreatinet i proteindrinken (om du nu dricker sådana). Själv tycker jag det var äckligt, men jag tänkte jag ändå kunde skriva det. Du kan ju testa med någon slags juice annars (brainstormade lite där ).
Hmm... Förstår, har provat med juice och jucien smakar mer beskt. Inget som jag uppskattar. Dricker inte proteindrinkar längre men tack ändå!
Citera
2011-08-02, 00:02
Medlem
pezrulezhaakons avatar
MRZnr1 och cuzimtheman

Att blanda kreatinet i proteindrinken kommer högst sannolikt göra att kreatinet inte löser upp sig helt, varpå kroppen inte kan ta upp kreatinet i kristallform.
Citera
2011-08-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
MRZnr1 och cuzimtheman

Att blanda kreatinet i proteindrinken kommer högst sannolikt göra att kreatinet inte löser upp sig helt, varpå kroppen inte kan ta upp kreatinet i kristallform.

Okey, tack för infon. Jag blandade så några dagar, men proteindrinken smakade inte alls gott. Men det var enda sättet för mig att få ner det. Men det var nog 3e gången jag gjorde ett försök med kreatin och kreatin fungerar helt enkelt inte på mig så slutade fort.
Citera
2011-08-04, 14:06
Medlem
PojkeTolvs avatar
Om ökningen av muskelmassa blir 0,5 % mer vid intag av kreatin, så då är det väl en ytterst liten skillnad om man skulle använda det eller inte, varför ens bry sig? seriöst?

Går det inte lika bra att köra utan kreatin? för jag ser ingen anledning ta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in