Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-25, 03:05
  #601
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
De som får magproblem av kreatin. Hur snabbt har man märkt de, och hur har det märkts?
Problem och problem, jag klarar mig ändå men det märker jag inom ett par dagar redan.
Citera
2010-07-25, 10:03
  #602
Medlem
Är det för mycket att fortsätta med Kreatin Monohydratet om man kör på cellmass efter träningen och pwo före träningen?

Vad jag förstod så innehåller dem båda redan kreatin?
Citera
2010-07-25, 10:21
  #603
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crankshaft5
Är det för mycket att fortsätta med Kreatin Monohydratet om man kör på cellmass efter träningen och pwo före träningen?

Vad jag förstod så innehåller dem båda redan kreatin?


Innehåller någon annan kreatin monohydrat?
Citera
2010-08-01, 21:22
  #604
Medlem
Necrobutchers avatar
Ska påbörja en Kreatinkur imorgon. Ska ta detta fem ggr/dag i fem dagar. Det står att jag ska ta 1½ skopa (c:a fem gram) vid varje tillfälle. Men hur vet man hur mycket det är, när man inte fått med någon skopa?

Tacksam för svar!
Citera
2010-08-02, 01:11
  #605
Medlem
karamellpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Ska påbörja en Kreatinkur imorgon. Ska ta detta fem ggr/dag i fem dagar. Det står att jag ska ta 1½ skopa (c:a fem gram) vid varje tillfälle. Men hur vet man hur mycket det är, när man inte fått med någon skopa?

Tacksam för svar!

Om jag inte har fel så är det en tesked.
Citera
2010-08-02, 01:50
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Om jag inte har fel så är det en tesked.

Stämmer utmärkt!
Citera
2010-08-02, 18:37
  #607
Medlem
Dumbbells avatar
vet inte om det postats innan, men på min burka (BSN cellmass) står det att man ska ta två skopor per dag, uppdelat på 2 tillfällen, det ser sjukt mkt ut men kan det stämma? Har ingen speciell koll på små mått, det kan mkt väl vara 5 gram hehe
Citera
2010-08-02, 22:59
  #608
Medlem
Dumbbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbbell
vet inte om det postats innan, men på min burka (BSN cellmass) står det att man ska ta två skopor per dag, uppdelat på 2 tillfällen, det ser sjukt mkt ut men kan det stämma? Har ingen speciell koll på små mått, det kan mkt väl vara 5 gram hehe
Testade det nu, det var nog det vidrigaste jag har smakat, ska det smaka så förjävligt?
Citera
2010-08-08, 21:08
  #609
Medlem
Kuken.Olssons avatar
Kreatin på deff?

Tjena alla gymapor!

Jag har deffat sen ca 10 dagar tillbaka och idag märkte jag hur jäkla svag jag blivit. Har en oöppnad påse kreatin hemma och undrar om det är en god idé att köra detta kreatin monohydrat under deffen?

Står på förpackningen att man skall köra 4v i taget, hur viktigt är det? Om man kör 4v hur länge skall man isf hålla upp med den innan man kör igen?
Citera
2010-08-08, 21:49
  #610
Medlem
Knowladges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken.Olsson
Tjena alla gymapor!

Jag har deffat sen ca 10 dagar tillbaka och idag märkte jag hur jäkla svag jag blivit. Har en oöppnad påse kreatin hemma och undrar om det är en god idé att köra detta kreatin monohydrat under deffen?

Står på förpackningen att man skall köra 4v i taget, hur viktigt är det? Om man kör 4v hur länge skall man isf hålla upp med den innan man kör igen?
Om du tänker köra den traditionella uppladdningen med kreatin monohydrat så...
Börja med att strunta i uppladdningsperioden, det finns studier som visar att effekten är densamma efter 4v tid, alltså även om du får en bättre resultat v1 - 2 med uppladdning så jämnar det ut sig och du kommer ikapp utan uppladdning.

Annars...
Du kan använda kreatin monohydrat vid deff, varför skulle du inte kunna göra det?
Du har börjat deffa i 10 dagar säger du men känner dig mycket svagare redan?
Kan du inte beskriva hur ditt träning- och kost upplägg ser ut? Vad ligger du på kcal idag under deffen och vad ligger du på vanligtvis? Vad använder du för andra tillskott?
__________________
Senast redigerad av Knowladge 2010-08-08 kl. 21:52.
Citera
2010-08-08, 22:19
  #611
Medlem
Kuken.Olssons avatar
Idag

Frukost
1,5dl havregrynsgröt med lättmjölk och lite sylt
1dl vassle shake

Måltid 1
2 hamburgare (ofrysta och fina) med 2 grova bröd till, ingeting på dem lättmjölk till

12g EAA
Träning
12g EAA

Måltid 2
350g kycklingfile och 250g keso (3%)

Knaprar koffeinpiller också
Citera
2010-08-08, 22:22
  #612
Medlem
RobbanColemans avatar
Man blir inte "svag" av att deffa tio dgr, då är det inte deff man pysslar med, tro mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback