2013-01-08, 09:54
Bannlyst
Underbart med kreatin. Andra dagen och skiten glider så lätt och fint ur min röv Fantastiskt kosttilskott.
Citera
2013-01-08, 17:20
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Underbart med kreatin. Andra dagen och skiten glider så lätt och fint ur min röv Fantastiskt kosttilskott.

Monohydrat kan reta magen ordentligt. Kreatinestrar brukar vara snällare mot magen.
Citera
2013-01-09, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Monohydrat kan reta magen ordentligt. Kreatinestrar brukar vara snällare mot magen.

Då ska jag hålla mig borta från det Monohydratet sätter alldeles lagom fart på min mage

Jag var alltså inte ironisk i mitt tidigare inlägg.
Citera
2013-01-10, 16:20
Medlem
Embas avatar
http://www.mmsports.se/Body-Science-3-pH-CM.html

Någon som laddat med kapslar någon gång? Tänkte kliva på min första kreatinkur och funderar på att välja kapslar ist för pulverform. Jag tycker det är smidigare av någon konstig anledning.
Citera
2013-01-10, 18:36
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
http://www.mmsports.se/Body-Science-3-pH-CM.html

Någon som laddat med kapslar någon gång? Tänkte kliva på min första kreatinkur och funderar på att välja kapslar ist för pulverform. Jag tycker det är smidigare av någon konstig anledning.

Kapslar är inte att rekommendera, kreatin har så låg vattenlölighet, att upptaget ev. kan bli lidande.
Välj inte heller buffrat kreatin, det fyller ingen funktion och är dyrare än vanligt monohydrat.
Citera
2013-01-10, 18:43
Medlem
Embas avatar
Citat:
Kapslar är inte att rekommendera, kreatin har så låg vattenlölighet, att upptaget ev. kan bli lidande.
Välj inte heller buffrat kreatin, det fyller ingen funktion och är dyrare än vanligt monohydrat.

Okej! Tack för infon.
Citera
2013-01-12, 20:22
Medlem
LabiSiffres avatar
Brukar ni droppa i vikt efter att ni avslutat en kreatinperiod? Har själv inte gått ner något speciellt i vikt efter att slutat efter några veckors intag, därför jag undrar.
Citera
2013-01-12, 20:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Brukar ni droppa i vikt efter att ni avslutat en kreatinperiod? Har själv inte gått ner något speciellt i vikt efter att slutat efter några veckors intag, därför jag undrar.

Ja, 2-3kg brukar det bli men det är helt individuellt. Säker på att du inte är non-responser mot kreatin?
Citera
2013-01-12, 20:51
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ja, 2-3kg brukar det bli men det är helt individuellt. Säker på att du inte är non-responser mot kreatin?

Just det jag funderar på, upplevde ändå en del positiva effekter men det kan lika gärna varit placebo (kanske inte helt fel det heller). Kanske inte ska tänka mer på det nu utan vänta tills nästa gång jag går på kreatin igen, har ju en del pulver kvar så att eh.
Citera
2013-01-12, 20:59
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Just det jag funderar på, upplevde ändå en del positiva effekter men det kan lika gärna varit placebo (kanske inte helt fel det heller). Kanske inte ska tänka mer på det nu utan vänta tills nästa gång jag går på kreatin igen, har ju en del pulver kvar så att eh.

Gick du upp i vikt när du började med kreatin? Om du gjorde det så kommer du att gå ned i vikt, det kan dröja men det är oundvikligt, om du inte lägger på dig vikt av något annat skäl som maskerar viktnedgången d.v.s.
Citera
2013-01-12, 21:06
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Gick du upp i vikt när du började med kreatin? Om du gjorde det så kommer du att gå ned i vikt, det kan dröja men det är oundvikligt, om du inte lägger på dig vikt av något annat skäl som maskerar viktnedgången d.v.s.

Gick absolut upp i vikt, december var verkligen en tjock månad. Så det kan bero på en och annan chipspåse också. Upplever att vissa muskler blivit större och att jag presterade bättre på gymmet men det är svårt att veta om man inte är så noga med att logga stats och sånt. Den som lever får se, hade inte bangat om några kilo helt plötsligt försvann
Citera
2013-01-13, 02:38
Medlem
keris avatar
Jag ska flyga inom kort och går på en liten kreatin kur för tillfället. Är det någon som har rest med kreatin i handbagaget något gång? Ska vara borta 4 dagar så det är inte så mkt jag behöver med mig..Dock ser det ju vita kreatin pulvret väldigt likt ut som kola...

Någon som har några erfarenheter med att passera en kontroll med kreatin i väskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in