2012-03-26, 00:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Ska bli kul att höra om den var bra, endast kollat cover och plot och blev inte sådär jätte exalterad.

Tyckte inte att den var någonting speciellt alls, kändes väldigt amerikansk i allt det patriotiska flaggviftandet och filmen i sin helhet var någon slags instruktionsvideo för hur Navy Seals jobbar. Föredrar Navy Seals med Charlie Sheen och Michael Biehn framför denna, då den inte är ett enda stort Modern Warfare-runkande.

Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Vill se denna också men var inte versionen som var ute koreansk och allmänt croppad?

Ja, den som jag såg. Ljudet och bilden var bra, undertexterna störde mig inte speciellt alls.

Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Nu blir det Manhunter av Michael Mann, om jag har förstått saken rätt är Red Dragon en nyinspelning av just Manhunter. Så ska bli intressant vilken jag föredrar.

Otroligt bra film, hoppas att du tycker om den!
Citera
2012-03-26, 00:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Tänkte dra på Polanskis "Hyresgästen" snart, den sista i lägenhetstrilogin! Hoppas att den är lika bra som Rosemary's Baby och Repulsion.

Minns att den står sig bra mot de andra i trilogin!
Citera
2012-03-26, 00:57
Medlem
Rakiis avatar
Nu blir det Ghost Rider (den första) innan läggdags, tillsammans med lite läsk och snus. Har inga direkta förväntningar på den men Nicolas Cage tycker jag om, och har sett de flesta Marvel-filmer redan så.
Citera
2012-03-26, 01:09
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Tänkte dra på Polanskis "Hyresgästen" snart, den sista i lägenhetstrilogin! Hoppas att den är lika bra som Rosemary's Baby och Repulsion.

Jag har aldrig hört den benämningen innan. Alltid lär man sig något nytt. Kanonfilm är det i alla fall och Isabelle Adjani är en riktig babe!
Citera
2012-03-26, 01:17
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban_J
die Welle

Har hört gott om den och experimentet verkar intressant.

Tror inte du kommer bli besviken, sett den flertalet gånger. Både via skola och privat.

Välgjord film enligt mig, boken är bättre tyckte jag dock.
Citera
2012-03-26, 01:22
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Du har förstått det helt rätt! Hoppas att du gillar filmen, jag tycker i alla fall att den är skitbra!
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Otroligt bra film, hoppas att du tycker om den!
Jo då! håller med er. Soundtracket är riktigt grymt och Tom Noonan är skrämmande bra Bättre än Red Dragon helt klart
Citera
2012-03-26, 02:15
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Tror inte du kommer bli besviken, sett den flertalet gånger. Både via skola och privat.

Välgjord film enligt mig, boken är bättre tyckte jag dock.

Jag blev inte besviken, riktigt bra... men jag kommer nog se om den med undertexter, min tyska höll inte riktigt hela vägen
Citera
2012-03-26, 08:35
Medlem
SiSeniors avatar
Har gått och blivit sjuk. Vad passar då bättre än Zombieland.
Citera
2012-03-26, 12:23
Medlem
Galen.Negers avatar
Ska kolla på Permanent Midnight
http://www.imdb.com/title/tt0120788/
Citera
2012-03-26, 14:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Jo då! håller med er. Soundtracket är riktigt grymt och Tom Noonan är skrämmande bra Bättre än Red Dragon helt klart

Soundtracket är grymt bra, mitt favoritspår är Graham's Theme; http://www.youtube.com/watch?v=elf0S0FOm1s
Citera
2012-03-26, 16:03
Medlem
ConjureMes avatar
Ska kolla på Cruising, underskattad 80-tals thriller med Pacino, och sedan Sea of love, likaledes en underskattad 80-tals thriller med Pacino ikväll.
Citera
2012-03-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett den tidigare? Jag har själv ett lass med Bronson-filmer på datorn som jag försöker att beta av, och nu drar jag ned ännu fler som jag inte har sett.

Jag tyckte den var bra. En lite mer inveckad och kanske "svärsmält" film än vad vi annars är vana att se Bronson i. Dock är det den söta fransyskan Marlene Jobert som vi får följa först och främst. Det var även kul att att se våran Gabriele Tinti som Jobert's man som säkert både du och jag är mer vana vid att se i D'Amato eller Mattei-sleaze.

Ingen Death Wish eller The Mechanic men ändå sevärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in