2012-05-08, 18:28
Medlem
Bazinga90s avatar
Inspirerad av ZlatanMania som körde det för några månder sedan så har jag nu tänkt att genomföra en Harry Potter-Maraton, mest för att jag inte har sett de gamla filmerna på evigheter och det är alltid kul att uppdatera sig lite. Hade tänkt att ta en film om dagen (möjligtvis varannan) och först ut är De vises sten.
Citera
2012-05-08, 18:32
Medlem
SiSeniors avatar
Tänkt ta och kolla på Six Degrees of Separation.
Citera
2012-05-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
This Means War. Varför? För att Tom Hardy är med i filmen!
Tycker personligen inte att Tom Hardy var så bra i den filmen. Han passar inte riktigt in i komedi/spion genren i mina ögon. Han ska hålla sig till drama och action.
Citera
2012-05-08, 21:00
Medlem
Fjodorovs avatar
Nu åker en John Hughes film på. Weird Science är det som ska avtittas och det är lite så att man önskar att man skulle kunna göra det på riktigt.
Citera
2012-05-08, 21:08
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Nu åker en John Hughes film på. Weird Science är det som ska avtittas och det är lite så att man önskar att man skulle kunna göra det på riktigt.

En riktigt underhållande film, Anthony Michael Hall hade ett bra år 1985 med The Breakfast Club och Weird Science!
Citera
2012-05-08, 21:39
Medlem
Idag ska jag se Death Proof och möjligtvis The Fountain. Förväntningarna på Death Proof är låga, men det är den enda filmen jag inte sett av Tarantino. Lika med The Fountain, men den är jag bra mycket mer förväntansfull inför.
Citera
2012-05-08, 21:44
Medlem
Bazinga90s avatar
Nu hade jag tänkt att se filmen Rollerboys med Corey Haim.
Citera
2012-05-08, 22:31
Medlem
grithors avatar
Tänker återuppta min genomgång av dom flesta utav Henry Hathaways filmer, och nu blir det The Dark Corner (1946). En Film-Noir, som jag inte sett så många utav, så det ska bli intressant.
Citera
2012-05-08, 22:40
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Idag ska jag se Death Proof och möjligtvis The Fountain. Förväntningarna på Death Proof är låga, men det är den enda filmen jag inte sett av Tarantino. Lika med The Fountain, men den är jag bra mycket mer förväntansfull inför.
Berätta gärna om vad du tyckte om The Fountain när du har sett den. Då jag planerar att se den någon dag framöver.
Citera
2012-05-08, 23:06
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
En riktigt underhållande film, Anthony Michael Hall hade ett bra år 1985 med The Breakfast Club och Weird Science!

Tyckte den var sådar, slutet drogs ut som in i h*****a men den spinkiga pojkens flickvän var vacker och ett rejält ögongodis.

Underhållande stundtals men den levde inte upp till förväntningarna jag hade så 6/10

Minus för bajskorven, fy farao.

Nu ska jag se St Elmos fire, eller nä jag ångrade mig, jag ser den imorgon istället, nu ska jag sussa kudden och vakna tidigt.
Citera
2012-05-08, 23:08
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Berätta gärna om vad du tyckte om The Fountain när du har sett den. Då jag planerar att se den någon dag framöver.

Såg den när den var ny och då befann jag mig fortfarande i högstadiet, ansåg då att det var pretentiöst skit inslaget i en vacker förpackning om sökandet efter ungdomens källa, har inte sett om sen dess.
Citera
2012-05-08, 23:21
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Såg den när den var ny och då befann jag mig fortfarande i högstadiet, ansåg då att det var pretentiöst skit inslaget i en vacker förpackning om sökandet efter ungdomens källa, har inte sett om sen dess.
Äh jag är en pretentiös jävel, så jag kommer säkert gilla den
--
Ska nu se This Means War trots dem negativa orden på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in