• 9 411 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 583 735 inlägg
2009-10-14, 18:57
Medlem
MaxDLs avatar
Här skriver vi vilka filmer som vi ska se just nu och varför!

The Score 1080p (från 2001) http://www.imdb.com/media/rm2535233536/tt0227445 -
Kommer inte riktigt ihåg den men den har fått bra poäng på imdb.com och verkar allmänt bra med kända skådespelare!

(När en ny film kommer ut kan detta vara platsen man får reda på det och ger en anledning att se den. Kanske man har glömt bort att se en viss film som någon annan precis ska se och på så sätt kan man få inspiration om filmval från andra i denna tråd!)

Det är även helt okej att kort diskutera innehållet i filmer man kommer se, använd gärna spoiler vid avslöjanden dock.

Citera
2009-10-14, 19:29
Medlem
Sixfeetunders avatar
Harry Potter and the Half Blood Prince.
http://www.imdb.com/title/tt0417741/

vänta... VÄNTA! Släpp stenarna...Låt mig få förklara först.... Tack!
Herregud...

Hur som helst så har jag nu på två dagar beslutat mig för ett Harry Potter-maraton på alla filmerna. Jag hade bara sett ettan innan jag tyckte verkligen den var skitkass. Det är så jävla mycket snack om de här filmerna så jag beslöt mig för att dra igenom de som finns ute just nu och har nu äntligen hamnat på den sista. Jag har fortfarande samma syn jag hade innan på filmerna och kommer nog alltid ha det, men nu måste jag ändå se klart dem, även fast jag inte alls gillar dem..
Citera
2009-10-14, 20:06
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Det är så jävla mycket snack om de här filmerna så jag beslöt mig för att dra igenom de som finns ute just nu och har nu äntligen hamnat på den sista. Jag har fortfarande samma syn jag hade innan på filmerna och kommer nog alltid ha det, men nu måste jag ändå se klart dem, även fast jag inte alls gillar dem..
Jag använder samma approach till de där filmerna. Inte läst böckerna eller något men förr eller senare blir det ju att man ser dem.
Citera
2009-10-14, 21:05
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Harry Potter and the Half Blood Prince.
http://www.imdb.com/title/tt0417741/

vänta... VÄNTA! Släpp stenarna...Låt mig få förklara först.... Tack!
Herregud...

Hur som helst så har jag nu på två dagar beslutat mig för ett Harry Potter-maraton på alla filmerna. Jag hade bara sett ettan innan jag tyckte verkligen den var skitkass. Det är så jävla mycket snack om de här filmerna så jag beslöt mig för att dra igenom de som finns ute just nu och har nu äntligen hamnat på den sista. Jag har fortfarande samma syn jag hade innan på filmerna och kommer nog alltid ha det, men nu måste jag ändå se klart dem, även fast jag inte alls gillar dem..

Äh, jag tyckte de var rätt så bra för att vara fulla av barn-skådisar. Producerats mycket, mycket sämre skit än det.

Hur som helst, själv ska jag se
Mash
För att det var länge sen jag såg den, och kände för att se om den
Citera
2009-10-18, 00:50
Medlem
MaxDLs avatar
Det får bli den nya

Orphan 720p

Verkar lite mystisk och spännande! Har fått bra betyg på imdb.com också.
Citera
2009-10-18, 01:04
Avstängd
LeeVanCleefs avatar
Stir of echoes (1999). Jag blev så förbannat sugen på att se en rysare nu på kvällskvisten och googlade lite efter bra sådana, och vips!
Citera
2009-10-18, 01:08
Medlem
91Daves avatar
Tänkte se någon puff puff pass film men orkar inte -.-
Citera
2009-10-18, 01:12
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Crossing Over, har tankat ner den, men glömt att titta på den. Passar mig bra att se den nu

http://www.imdb.com/title/tt0924129/
Citera
2009-10-18, 01:23
Medlem
Chandl3rs avatar
Apocalypse Now (1979)
Kalla mig retard, mantard, asstard - vadsomhelst, men jag är en av dem som inte har sett den ännu. Jag har hört folk citera den fram och tillbaka, och bestämde mig för att se den. Diggar Coppola, hoppas han inte gör mig besviken.

Samt!
Dr.No - Quantum of Solace
Ohh yes, James Bond marathon! Har länge planerat att se ALLA James Bond rullar i kronologisk ordning. Ska bocka av den första nästa helg och (förhoppningsvis) den sista inom en 7 dagars period. Wish me luck!
Citera
2009-10-18, 01:27
Medlem
NahirCs avatar
Jag har inte heller sett Apocalypse Now.. Har den på datorn men den är så lång är rädd för att jag blir uttråkad halvvägs sen förstörs hela filmen : <
Citera
2009-10-18, 01:55
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Crossing Over, har tankat ner den, men glömt att titta på den. Passar mig bra att se den nu

http://www.imdb.com/title/tt0924129/

Den ska jag också se tänkte jag. Har en polare som driver en videobutik och han har rekommenderat den och då ser han väldigt mycket nya filmer och det mesta är bara skit säger han så jag har förhoppningar om att den här ska vara sevärd.
Citera
2009-10-18, 03:18
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Den ska jag också se tänkte jag. Har en polare som driver en videobutik och han har rekommenderat den och då ser han väldigt mycket nya filmer och det mesta är bara skit säger han så jag har förhoppningar om att den här ska vara sevärd.

Det var helt ok.
Citera