2012-01-06, 23:54
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fast det är ju mer av en konstfilm än ren exploitation.

Och inte speciellt bra...
Citera
2012-01-06, 23:58
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Amen to that!!
Citera
2012-01-07, 00:04
Medlem
GetAReps avatar
Rambo!

Har aldrig sett en enda i serien så det är dags tycker jag. Aldrig ens sett en trailer, det är commitment kan jag säga.
Citera
2012-01-07, 00:08
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Rambo!

Har aldrig sett en enda i serien så det är dags tycker jag. Aldrig ens sett en trailer, det är commitment kan jag säga.

Bättre sent än aldrig First Blood ett mästervärk enligt mig
Citera
2012-01-07, 00:11
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Bättre sent än aldrig First Blood ett mästervärk enligt mig

Den första filmen är riktigt bra och är mer än hjärndöd action tycker jag. De andra filmerna är hjärndöd action men ändå underhållande.
Citera
2012-01-07, 00:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Precis, i min bok den sämsta filmen som von Trier regisserat sedan Epidemic som var ett enormt sömnpiller. Antichrist börjar bra och har en bra story men spårar ur ganska snabbt i och med att Gainsbourgs rollfigur blir mer och mer psykotisk. Är glad att han återfann skaparmagin i Melancholia igen.
Citera
2012-01-07, 00:46
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Återstår bara för mig att se den , hockeyn drog ut på tiden så de blev lite för sent. Men i natt ska jag se den garanterat. Låter ju väldigt lovande
http://www.imdb.com/title/tt0055018/
Ja det höll ju på till runt 5 så det är ju klart att man försöker se på något som någon serie eller något istället eller om man kan sova utan DVD-spelaren.
Senast redigerad av StefPhoenix 2012-01-07 kl. 01:10.
Citera
2012-01-07, 00:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Rambo!

Om du tycker om filmen så vill jag passa på att rekommendera boken av David Morrell, mer våldsammare och mörkare än filmen.
Citera
2012-01-07, 01:09
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Tänkte ta och se Såsom i en spegel snart då jag tänkte börja på hans religiösa trilogi (Såsom i en spegel, Nattvardsgästerna och Tystnaden). Om den är bra ser jag de andra också.
Nattvardsgästerna är den bästa utan tvekan, tycker jag. Såsom i en spegel har jag på original DVD och har bara sett den en gång efter ha köpt den men även den är riktigt bra. Tystnaden är väl bra den med men tyckte inte den klickade som så mina top 10 bästa Bergman filmerna gör.
Citera
2012-01-07, 01:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Nattvardsgästerna är den bästa utan tvekan, tycker jag. Såsom i en spegel har jag på original DVD och har bara sett den en gång efter ha köpt den men även den är riktigt bra. Tystnaden är väl bra den med men tyckte inte den klickade som så mina top 10 bästa Bergman filmerna gör.

Längesedan som jag såg alla tre filmerna men Tystnaden gjorde störst intryck på mig minns jag, speciellt dvärgarna i hotellet som springer runt där.
Citera
2012-01-07, 01:31
Medlem
GetAReps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om du tycker om filmen så vill jag passa på att rekommendera boken av David Morrell, mer våldsammare och mörkare än filmen.

Har du gått och bytt avatar din gamle räv?! Får väl ta och vänja mig. Rasputin är dock fin, annars hade han inte lägrat alla dem där kvinnorna.

OnT: Jag ska slå på den nu, visste inte ens att det fanns en bok, men låter lovande!
Citera
2012-01-07, 01:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
OnT: Jag ska slå på den nu, visste inte ens att det fanns en bok, men låter lovande!

Hoppas att du tycker om den, det är själv en av mina favoritfilmer sedan ung ålder så det vore roligt om du tycker om den också! Richard Crenna, Sly och sedan han som spelar polisen i filmen (glömt namnet på honom) i samma film är inte alls fy skam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in