2011-08-21, 00:23
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Trois couleurs: Bleu, den jag har kvar i trilogin.

wernblom88, du måste ju se dem i ordning för att slutet på den röda ska få sin riktiga kraft.

Trois couleurs: Bleu, njut av fransk film när den är som bäst!
Citera
2011-08-21, 00:29
Medlem
c0lonEl-bATgUan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
wernblom88, du måste ju se dem i ordning för att slutet på den röda ska få sin riktiga kraft.

Hehe, polacker har både skrivit och regisserat alla tre.

Tycker annars att Blå är den bästa i trilogin. Vit var väl helt okej men förstår verkligen inte vad som ska vara så bra med den Röda.
Citera
2011-08-21, 00:29
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:

Är det så, trodde det kvittade vilken ordning man såg dom
Citera
2011-08-21, 00:49
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0lonEl-bATgUan0
Hehe, polacker har både skrivit och regisserat alla tre.

Tycker annars att Blå är den bästa i trilogin. Vit var väl helt okej men förstår verkligen inte vad som ska vara så bra med den Röda.

Jojo, men den är främst producerad i Frankrike, inspelad i Frankrike, bara franska skådisar och de talar franska. Att regissören inte är fransk spelar väl ingen större roll? Things We Lost in the Fire är inte direkt dansk bara för att regissören är Bier och What's Eating Gilbert Grape är inte svensk.

Inget emot polacker, älskar Kieslowski och hans polska filmer men Trikoloren är fransk
Citera
2011-08-21, 00:50
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:

Blå, vit, röd är ordningen som de släpptes i och ska ses. Men jag kan trösta dig med att Trois couleurs: Bleu är en väldigt bra film i sig.
Citera
2011-08-21, 00:52
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:

Jo de är fristående men jag fick en bättre upplevelse när jag såg dem i ordning. I den vita filmen ser man t.ex. lite av den blåa och gamlingarna som ska få in flaskan i återvinningen är med i alla.

Citera
2011-08-21, 03:41
Medlem
c0lonEl-bATgUan0s avatar
Citat:
Jojo, men den är främst producerad i Frankrike, inspelad i Frankrike, bara franska skådisar och de talar franska. Att regissören inte är fransk spelar väl ingen större roll? Things We Lost in the Fire är inte direkt dansk bara för att regissören är Bier och What's Eating Gilbert Grape är inte svensk.

Inget emot polacker, älskar Kieslowski och hans polska filmer men Trikoloren är fransk

Menade inte att det är en polsk film. Den känns ju självklart som en fransk film men då manusförfattarna båda två såväl som regissören är polacker så är det ändå polacker som har kreativt tillfört överlägset mest till filmen och det känns inte rätt att 'tillägna' filmen Frankrike. Lite samma känsla som när de ger ut Oscarn för bästa film till filmens producenter på Oscarsgalan. Känns inte som rätt person (land) som får äran.
Citera
2011-08-21, 04:12
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Jo de är fristående men jag fick en bättre upplevelse när jag såg dem i ordning. I den vita filmen ser man t.ex. lite av den blåa och gamlingarna som ska få in flaskan i återvinningen är med i alla.

Förstörde inte upplevelsen så gör inte så mycket.
Citera
2011-08-21, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyko.Jonsson
Scream 4? Är den verkligen bra?

Jag tyckte den var helt OK.
Citera
2011-08-21, 12:09
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0lonEl-bATgUan0
Menade inte att det är en polsk film. Den känns ju självklart som en fransk film men då manusförfattarna båda två såväl som regissören är polacker så är det ändå polacker som har kreativt tillfört överlägset mest till filmen och det känns inte rätt att 'tillägna' filmen Frankrike. Lite samma känsla som när de ger ut Oscarn för bästa film till filmens producenter på Oscarsgalan. Känns inte som rätt person (land) som får äran.

Jag förstår precis vad du menar och du har helt rätt att Polen ska få mest ära.

Citat:
Förstörde inte upplevelsen så gör inte så mycket.

Hoppas du fick en bra filmupplevelse
Citera
2011-08-21, 22:32
Medlem
Rakiis avatar
Kollade klart på Hunt to Kill med Steve Austin nyss som jag tyckte bra om, följer standardmodellen för hur en amerikansk B-actionfilm ska se ut. Med regi av Keomi Waxman som har jobbat ihop med Seagal och även Van Damme (har jag för mig) så vet man att resultatet oftast blir väldigt bra.

Nu tänkte jag plocka ut Obsession av Brian de Palma ur DVD-hyllan och se på. de Palma är lite av en hushud här hemma så denna ser jag extremt mycket fram emot att se, musik av Bernard Hermann och John Lithgow i en roll kan inte gå fel.
Citera
2011-08-22, 11:36
Medlem
Igår såg jag The Exorcist III (1990) som några på forumet tipsat om. Filmen kan knappast jämföras med originalet även fast boken "Legion" som filmen är baserad på är en officiell uppföljare till Blattys bok "The Exorcist". Anledningen till titeln The Exorcist III är att Warner Bros ville cacha in på den första filmen i serien även fast "Legion" inte har någonting med exorcism att göra.

Jag tyckte filmen var helt OK samt att jag hoppade till ett par gånger. Sen är detta William Peter Blatty's andra regisserade film, den första var The Ninth Configuration (1980) som han gjorde 10 år tidigare. Snubben är f.ö gammal nu & kommer knappast regissera någonting mer vilket är väldigt synd då The Exorcist III är en stark andra regisserad film samt att The Ninth Configuration tydligen ska vara bra. Någon sett den & kan skriva under på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in