2012-01-07, 21:56
Medlem
navelluddarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistmaster
Jag gissar att jag är i det tidiga eller mellanstadit i ett spelberoende. Jag har en månadslön på ca 16 000 och har under några månader förlorat drygt 4000, låter inte som jättemycket om man tänker i lite perspektiv men min värsta mardröm är att jag ska förlora en mindre summa, försöka vinna tillbaka förlusten och tillslut förlora stora pengar. Ska försöka sluta nu, känns lixom mer officiellt om man skriver det på flashback...
Jag spelar för en hel del pengar,men är singel 40+ och har inga skulder.
Tycker det låter som en bra ide att sluta spela för i längden är det bara en liten mikroskopisk del av alla spelare som vinner(jag har under 25+ års spelande gått sammanlagt minus,även om det är lätt å förtränga det ).
Lycka till vännen!
Citera
2012-01-09, 01:15
Bannlyst
Många av mina vänner säger att jag är spelberoende men jag själv tycker inte det. Jag vore nog ha spelat upp 20 000 det senaste halvåret och jag är då bara 18 år så det är rätt mycket pengar för min ålder men ändå... Jag känner att jag har kontroll över mitt spelande och jag känner ingen känsla av att jag MÅSTE spela och därefter vill jag inte tolka mig som spelberoende, eller är jag det?
Citera
2012-01-09, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Många av mina vänner säger att jag är spelberoende men jag själv tycker inte det. Jag vore nog ha spelat upp 20 000 det senaste halvåret och jag är då bara 18 år så det är rätt mycket pengar för min ålder men ändå... Jag känner att jag har kontroll över mitt spelande och jag känner ingen känsla av att jag MÅSTE spela och därefter vill jag inte tolka mig som spelberoende, eller är jag det?
Om du spelar så mycket att det blir negativt i IRL så kan man säga att det är ett spelmissbruk. 20k är en piss i havet för vissa och för de flesta är pengar ändå av mindre betydelse. Kan du vara utan att spela en hel månad fr.om idag så skulle inte jag vilja kalla dig spelberoende iaf. Alltså inte om du "känner" att du klarar det utan om en månad och du inte har spelat.. Sen finns det väl ingen känsla som säger att man måste göra någonting heller. Kanske hunger då.
Citera
2012-01-09, 05:26
Bannlyst
Tjena grabbar både nya och gamla! Jag har nu varit spelfri i ett antal månader men är så jävla sugen på att börja igen. Tyvärr är min ekonomi sämre än Greklands just nu så det blir inte något med det.

Må spelguden vara på er sida.
Citera
2012-01-09, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Om du spelar så mycket att det blir negativt i IRL så kan man säga att det är ett spelmissbruk. 20k är en piss i havet för vissa och för de flesta är pengar ändå av mindre betydelse. Kan du vara utan att spela en hel månad fr.om idag så skulle inte jag vilja kalla dig spelberoende iaf. Alltså inte om du "känner" att du klarar det utan om en månad och du inte har spelat.. Sen finns det väl ingen känsla som säger att man måste göra någonting heller. Kanske hunger då.
Jag skulle inte klara av en månad utan att spela poker
Men jag tycker inte direkt att jag är spelberoende.

Det kan ibland gå dagar utan att jag lirar poker, men månader fyfan
Citera
2012-01-10, 03:43
Medlem
bafsss avatar
Har inga problem, har ett litet uppehåll nu också för jag har inte nog med pengar åt andra nöjen då och då kände jag att det var bäst att ta ett uppehåll men är det nån annan som känner igen sig att ungefär varje dag när det kommer upp saker man funderar på att köpa så tänker man, fan dom här pengarna kan man ju satsa på poker/betting istället?... När jag ser nån i min bekantskap köper lotter kommer det automatiskt att jag säger att det där är ju mycket mer värt att satsa på poker/betting istället!! Hahah..
Citera
2012-01-14, 20:52
Medlem
Finns det någon här som missbrukar spel och som är like spelberoende som jag?Jag tycker livet är värdelös om jag inte får spela på matcher.Vill alltid vara med i nån match med så hög insats som möjligt.När jag vinner vill jag alltid köra på en ny match.Kan sitta i timmar och jämföra odds på matcher på olika spelsidor innan jag hittar en match.Sen följer jag matchen live såklart.Och vill slå sönder lägenheten varje gång jag förlorar och blir på riktigt dåligt humör.Och när jag vinner blir jag stolt och lycklig för då kan jag spela på en ny match.Eftersom jag oftast sätter minst 10000/match blir vinsten ganska hög men självklart blir även förlusten stor när jag förlorar.Den skönaste känslan är när det blir ett sent vinstmål det är den adrenalinkicken jag alltid vill ha igen.Finns det nån som känner likadant?
Citera
2012-01-15, 10:52
Medlem
Känner igen mig på det, var inne i ett beroende under slutat av år 2010. Spelade lagom i början, men allt eftersom ökade man insatserna och till slut spelades det för stora summor.
Gick en hel del pluss och kunde inte sluta, kände att "nu blir jag rik", ja liknande tankar att tjäna en massa extra pengar.
Men som för så många andra så när jag förlorade några gånger så blev man desperat och satsade skyhöga belopp som jag inte hade råd med egentligen, alla vinstpengar försvann och var nära att förlora allt jag tjänat in i mitt liv tidigare.
Vissa säger jag ska vara nöjd över att inte vara allt för mycket minus totalt sett sedan jag började, kunde lätt ha haft 0 kronor kvar om man förlorat mer bettande, för i det läget var jag inte alls inne på att bara sluta.
Men en dag när jag var desperat, skakade i kroppen framför datorn insåg jag att det inte är värt skiten. Fick ett ryck och mailade alla spelbolag att spärra mig.

Låg mycket pluss under tiden och även mycket minus som man lyckades jobba upp sig till, sedan pluss igen och så pengar borta igen så slutade väl totalt sett på några tusenlappar minus, spelfri sedan dess men mitt liv är förstört(för tillfället förstört bör läggas till, hoppas fortfarande man ska komma tillbaka i form) sedan november/december 2010 och jag har ont i magen varje jävla dag och tänker på pengarna. Fått en depression, har gått hos kurator men inget som gjort mig bättre.

Så hoppas verkligen ni klarar av att sluta ni som har problemen. Mitt största misstag var att börja med skiten, hatar allt vad gäller spel idag och så fort man ser reklam på tv om spel blir jag skakig.

Till er som jag känner igen sig, vad gjorde ni för att kunna må bra igen, eller är era liv också sämre efter spelen? Man får prova hitta små positiva saker allt eftersom för att kunna komma på rätt bana igen.
Citera
2012-01-28, 15:35
Medlem
Jag ska eventuellt fara iväg på Kolmårdens Behandlingshem och orkar inte leta upp svaret jag söker i denna tråd som är rätt lång. Är det någon som varit där som kan berätta hur det är?

Har tidigare varit på Korpberget, de flesta vet ju mycket om korpberget, så förutom 12-stegs metoden, finns det likheter? Får man ha telefon? Finns det tv? Osv.. Korpberget är ju rätt extrema.
Citera
2012-02-08, 23:32
Medlem
CarlMichaelBellmans avatar
Jag har tydligen problem. Jag cancellerar uttag på uttag. Bara vinner och vinner, blir aldrig nöjd. Spelat upp 2000 till 23000 på BlackJack, har 9 st cancellerade uttag, nu kämpar jag för att inte gå in i skiten igen. Men vad kan jag göra? Att spärra mig från Titan får dem säkert bara att hålla i mina pengar. Titan måste vara det minst ansvarslösa företaget, här kan du inte spärra kontot för en tid, eller sätta begränsningar eller spärra dig helt från vissa spelformer.

Jag har drabbats av den här skiten tre ggr tidgare, då har det alltid slutat med att jag spelat bort cirka 5 000.

Kände att det kunde vara bra och skriva av mig här, vill fan inte öppna den äckliga klienten igen. Sjukt det här.
Citera
2012-02-11, 03:48
Medlem
Början på återfall - Poker

Hej alla flashbackare!

Jag är en ung kille med heltidsjobb och eget företag vid sidan av som lider av ett problem. Jag har börjat spela poker lite för mycket. Jag hade problem med detta förut men lyckades efter ett TOTALT sönderfall återhämta mig igen. Detta var 3 år sedan. Sedan i somras har jag inte spelat någon poker alls. Men de senaste månaderna så har jag börjat få ett återfall och spelat bort mer än 20.000:-

Detta är inget som direkt märks i min omgivning då jag har en helt okej inkomst. Men efter att ha spelat bort 5000:- ikväll så kom suget att nalla från företagskontot eller sparkonto och kom då på att det får vara nog nu.

Det är dock en lite knivig situation, för jag jobbar själv med att hjälpa spelberoende och ser inte det som en utväg att vända mig till professionell hjälp. Grejen är den att mitt pokerspelande är "impulsdrivande" och spelar mest när suget dyker upp vilket kanske är ett par gånger i månaden, tyvärr blir summan för hög.

Jag har behov av mitt bank-kort och kan inte riktigt se mig själv klippa sönder det.
Finns det några andra lösningar till att hindra mig själv från att spela?
(har idag avslutat alla mina pokerkonton och spärrat mig själv som första åtgärd)

Tack på förhand!
Citera
2012-02-11, 03:53
Bannlyst
sluta lira, problem löst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in