Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
När jag läser ditt inlägg så slås jag av en sak....
Jag skulle vända på det lite o säga att bli manisk..leva med kniven mot strupen ..bli jävligt glad är känslor man lite saknar om man inte spelar !
Att det är liksom drogen...
När jag inte spelar så är det lätt att känna att man saknar något o livet blir liksom lite för bekvämt o man blir lite flatline o låg ...samt tycker det blir meningslöst att ha det för bekvämt o bra !
Låter kanske konstigt men att ha det lite för bra kan bli trist det med...!
Om jag inte spelat utan sparat ihop typ 200K på 2-3år så hade jag troligen velat t.ex köpt en nyare bil...nyare lgh ...Men hade ju inte mått så jävla mkt bättre ändå !
Även om man gör "rätt" hela livet så kan det bli rätt tomt ändå...
Men jag köper att man inte får den sjuka ångesten ..
Förstår vad du menar. Jag har tidigare i livet hittat motivation till andra saker genom att betta, trots att själva bettandet alltid legat i huvudet om jag gjort något annat. Även manin och besattheten har varit välkommen de dagar man känt sig låg, och sen har det även såklart varit ett sätt att hantera ångest. Svårt att känna ångest när man är 110% fokuserade på något man är helt besatt av. Var därför jag halkade tillbaka och fick återfall igen, inte var det för att vinna pengar utan för att känna hela känslan inklusive det du nämner, att riskera något som man inte har råd med så att hjärtat nästan hoppar ut genom bröstkorgen...
Men ångesten kommer tillbaka värre än någonsin, speciellt när man torskar. Och från att varit helt manisk och besatt har man noll energi sen till andra saker, motivationen till livet blir noll... På inte tal om relationer man fullständigt skiter i när man är mitt uppe i allt.. Jag orkar inte leva så längre, och har hellre ett tråkigt men balanserat liv än dessa höga toppar och djupa dalar, det sliter på en så otroligt i längden. Men då har jag som sagt haft spelmissbruk problematik i över 10 år, även om jag trodde jag hade tagit mig ur det sedan 2017..
Kul att spelpaus har kommit, hade önskat att det fanns för tio år sedan. Finns inte en chans att jag sätter och registrerar mig på skumma bolag utan licens, jag måste ha tillgång till alla bolag om jag väl spelar och alltid ha det högsta oddset, vilket nu är ett minne blott! Men ska ändå kolla upp det där med trustly bara för att visa för mig själv att det fan är nog nu, vill ha ett ångestfritt liv utan detta missbruk! Jag mår bättre idag och fortsätter nu livet som vanligt igen, lite ångest är fortfarande kvar pga. återfallet men inget jag inte kan leva med, har släppt det nu och förlåtit mig själv.
Hörde för några år sedan att 1/4 spelmissbrukare tar livet av sig, men antar att det är dom som satt sig rejält i skiten. Riktigt hemska siffror..