2009-10-10, 00:17
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Frankfurtskolan var en betydelselös bagatell utan ett skvatt inverkan på exempelvis de stora radikala ungdomsgrupper som trädde in på arenan i USA under 60-talet. Där gällde revolten Vietnamkriget, rasfrågan och den försoffade och konservativa föräldragenerationen. Allt under inflytande av stora mängder droger. Som så mycket annat som har sitt ursprung i USA spred sig radikaliseringen till ungdomsgenerationerna i västeuropa. Frankfurtskolan och judar har självfallet inget med detta att göra.
"Rasfrågan" är helt och hållet skapad av judar. Det var judar som uppfann själva begreppet "rasism". Det råder lite delade meningar om det var bögjuden och perversionspropagandaspridaren Magnus Hirschfeld, den kommunistiske massmördarjuden Leon Trotsky (aka Lev Bronstein) eller en annan jude som jag ej minns vid namn som först introducerade begreppet och konceptet "rasism". Den så kallde medborgarrättsrörelsen för de svarta i USA startades, sponsrades, organiserades och leddes av judar. Det var först runt 60-, 70-talet som de insåg att det kanske inte såg bra ut med massa judar i den officiella ledningen för NAACP och en del andra liknande organisationer. Jag har skrivit om detta många gånger i många olika trådar. Det finns massor att läsa om det hela för den som vill.
Även Vietnamrörelsen i USA var ett judiskt projekt verkar det som men jag har ännu inte hunnit sätta mig in i detaljerna kring det hela så någon annan kanske kan hjälpa till där.