2009-10-09, 14:39
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.E.R.D
Nej, det har du rätt i.
Men varför har du gjort det?

Du skryter om dina akademiska kunskaper, det är där du ska leta.
Hela universitetsmiljön i Sverige stinker av arvet från Frankfurtskolan.

Jag har studerat i Lund, så jag vet verkligen hur indoktrinerad den världen är.
Jag är inte speciellt PK, kan jag meddela. Kallas rasist av vissa (idioter) och kommunist av andra (idioter).
Citera
2009-10-09, 15:06
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag är inte speciellt PK, kan jag meddela. Kallas rasist av vissa (idioter) och kommunist av andra (idioter).
Hela det politiska klimatet är präglat av Frankfurtskolan, ja, jag tjatar om det.

Min generation, då menar jag vi som är barn till 40-talisterna är grundlurade av skola/föräldrar osv.
För när vi växte upp så hade 68-rörelsen satt prägel på precis allt.

Jag undrade alltid som barn varför allt var så destruktivt.
Det var först på 80-talet folk började protestera mot allt liberalt skit, men tyvärr så blev baktikhäxorna och velormännen politiker och journalister vilka bestämde helt vad den politiska agendas skulle bestå av.
Yuppies blev ett skällsord för alla som inte rättade sig i ledet.

Än idag så styr dessa 68-indoktrinerade människor landet och hela västvärlden.
Miljöpartiet är det värsta fästet.

Men vi, deras barn har blivit vuxna och genomskådat hela bluffen som de judiska akademikerna från Tyskland uppfunnit och förstört hela den västerländska kulturen.

Och nej, jag är knappast nazist, inte heller några av mina vänner som vaknat upp.

Men ni som går de elaka judarnas ärenden, fy skäms att ni är så djävla inskränkta.
Citera
2009-10-09, 15:20
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Hela det politiska klimatet är präglat av Frankfurtskolan, ja, jag tjatar om det.

Min generation, då menar jag vi som är barn till 40-talisterna är grundlurade av skola/föräldrar osv.
För när vi växte upp så hade 68-rörelsen satt prägel på precis allt.

Jag undrade alltid som barn varför allt var så destruktivt.
Det var först på 80-talet folk började protestera mot allt liberalt skit, men tyvärr så blev baktikhäxorna och velormännen politiker och journalister vilka bestämde helt vad den politiska agendas skulle bestå av.
Yuppies blev ett skällsord för alla som inte rättade sig i ledet.

Än idag så styr dessa 68-indoktrinerade människor landet och hela västvärlden.
Miljöpartiet är det värsta fästet.

Men vi, deras barn har blivit vuxna och genomskådat hela bluffen som de judiska akademikerna från Tyskland uppfunnit och förstört hela den västerländska kulturen.

Och nej, jag är knappast nazist, inte heller några av mina vänner som vaknat upp.

Men ni som går de elaka judarnas ärenden, fy skäms att ni är så djävla inskränkta.
Nu ska inte tråden handla om våra politiska åsikter men du gör det misstag som många andra har gjort tidigare. Du utgår endast från det du läst i dessa trådar (där du dessutom drar felaktiga slutsatser) och verkar inte ha en aning om vart jag står i andra frågor. Ingen, och jag menar ingen, har någonsin på detta forum lyckats lägga fram något som tyder på att jag "går de elaka judarnas ärenden".

Jag är mot fördomar och rasism, oavsett vilken grupp det handlar om. Men eftersom att judarna är den mest diskuterade gruppen så faller det sig ganska naturligt att jag deltar i dessa diskussioner. På samma sätt som du inte är nazist så är inte heller jag sionist, eller ens pro-jude. Att ens vara för eller mot en viss folkgrupp för att de är en folkgrupp är så jävla skrattretande.

Om du läser lite mer av mig så ser du att jag mer än gärna gnäller på vissa judar och fr a Israel. Så kom inte och anklaga mig för att stå på "judarnas" sida. Ska du göra det så vill jag gärna ha en förklaring på vad som gör mig så himla pro-judisk. Men det kan vi ta via PM. Bara för att jag är mot något betyder inte det att jag står på för-sidan.
Senast redigerad av HC47 2009-10-09 kl. 15:27.
Citera
2009-10-09, 16:46
Medlem
Sortys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Hur förklarar du då muslimsk invandring till Storbritannien?
Judarna vill uppehålla britterna medan dom suger ut nationen på pengar till Israel.

Dessutom, så tror jag det var någon känd ROTHCHILD(ruttetbarn) bank direktör som sa att problemet med den "vandrande juden" endast kunde lösas med skapandet av problemet, "den vandrande araben".

Citat:
Jag har nu läst alla inlägg och tackar så mycket för att ni tagit er tid att svara. Jag måste dock ifrågasätta ett par saker. Att flatheten mot massinvandringen skulle bero på det judiska inflytandet över media tror jag är en grov överskattning av medias makt. Att finnarna t ex är hårdare mot invandrare beror mer på deras inställning till sin nation och sin enskilda frihet än att det finns få judar där. Norge har enorma problem med sina invällare och har valt att sätta ner foten. Svenska politiker är syltryggar som inte vågar säga ifrån av rädsla av att inte längre bli betraktade som moraliska föredömen. Nu betraktas de säkert som de sillmjölkar de är, men det begriper de inte. Jag har alltså inte blivit övertygad om judarnas roll i massinvandringen.
Det är ingen överskattning(jag önskar dock verkligen att det vore det) av medias makt.
Sverige är en båt, media styr strömmen och politikerna ror båten, om politikerna försöker bromsa båten sväljs dom av strömmen.
Alltså, politikerna KAN inte uttala sig negativt om invandringen för då likställs dom genast av media som onda människor som gör stackars svarta barn apatiska samt nazister. Förstår du?
Senast redigerad av Sorty 2009-10-09 kl. 16:57.
Citera
2009-10-09, 17:20
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorty
Judarna vill uppehålla britterna medan dom suger ut nationen på pengar till Israel.

...
Har du något som kan underbygga detta vågade påstående? Hur mycket pengar får Israel av britterna varje år? Hur stor del av deras BNP?
Senast redigerad av HC47 2009-10-09 kl. 17:24.
Citera
2009-10-09, 17:29
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:

Om du läser lite mer av mig så ser du att jag mer än gärna gnäller på vissa judar och fr a Israel. Så kom inte och anklaga mig för att stå på "judarnas" sida. Ska du göra det så vill jag gärna ha en förklaring på vad som gör mig så himla pro-judisk. Men det kan vi ta via PM. Bara för att jag är mot något betyder inte det att jag står på för-sidan.
Jag skrev ett annat svar i en annan tråd som svarar på det;
https://www.flashback.org/showpost....&postcount=108
Citera
2009-10-09, 18:15
Medlem
Sortys avatar
Citat:
Har du något som kan underbygga detta vågade påstående? Hur mycket pengar får Israel av britterna varje år? Hur stor del av deras BNP?
Neeh, är endast en teori. Kommer dock ihåg att jag läste nånstans att också britterna skickar pengar till Israel.
Men dock tycker jag att det verkar som om Israelerna inte har någon vidare respekt för brittiska liv(trots att dom "räddade" dom) när jag läser om detta http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair
Citera
2009-10-09, 18:19
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Neeh, är endast en teori. Kommer dock ihåg att jag läste nånstans att också britterna skickar pengar till Israel.
Men dock tycker jag att det verkar som om Israelerna inte har någon vidare respekt för brittiska liv(trots att dom "räddade" dom) när jag läser om detta http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair
Men du måste väl ändå förstå att även en teori kräver någon form av fakta? Annars är det ingen teori, utan snarare en fantasifull gissning.
Citera
2009-10-09, 18:54
Medlem
Sortys avatar
Citat:
Men du måste väl ändå förstå att även en teori kräver någon form av fakta? Annars är det ingen teori, utan snarare en fantasifull gissning.
"fakta" är en lögn uppfunnen av juden för att förinta den vita rasen.
Du är hjärntvättad.
Citera
2009-10-09, 19:19
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
"fakta" är en lögn uppfunnen av juden för att förinta den vita rasen.
Du är hjärntvättad.
Forumets moderatorer är goyim som tar bort trolltrådar i mossads tjänst, hoppas jag
Citera
2009-10-09, 20:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Jag har studerat i Lund, så jag vet verkligen hur indoktrinerad den världen är.
Studerat möjligen men någon examen blev det aldrig, eller hur?

Likt andra lågutbildade och klent förståndsutrustade på FB rafsar du okritiskt ihop en massa smörja du hittar på nätet och kokar ihop till en oduglig soppa som du inte ens själv lyckas redogöra för. Frankfurtskolan var en betydelselös bagatell utan ett skvatt inverkan på exempelvis de stora radikala ungdomsgrupper som trädde in på arenan i USA under 60-talet. Där gällde revolten Vietnamkriget, rasfrågan och den försoffade och konservativa föräldragenerationen. Allt under inflytande av stora mängder droger. Som så mycket annat som har sitt ursprung i USA spred sig radikaliseringen till ungdomsgenerationerna i västeuropa. Frankfurtskolan och judar har självfallet inget med detta att göra.
Citera
2009-10-09, 23:47
Medlem
Sortys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Studerat möjligen men någon examen blev det aldrig, eller hur?

Likt andra lågutbildade och klent förståndsutrustade på FB rafsar du okritiskt ihop en massa smörja du hittar på nätet och kokar ihop till en oduglig soppa som du inte ens själv lyckas redogöra för. Frankfurtskolan var en betydelselös bagatell utan ett skvatt inverkan på exempelvis de stora radikala ungdomsgrupper som trädde in på arenan i USA under 60-talet. Där gällde revolten Vietnamkriget, rasfrågan och den försoffade och konservativa föräldragenerationen. Allt under inflytande av stora mängder droger. Som så mycket annat som har sitt ursprung i USA spred sig radikaliseringen till ungdomsgenerationerna i västeuropa. Frankfurtskolan och judar har självfallet inget med detta att göra.
Tjae, en frankfurt's mupp Herbert Marcuse's bok "Eros and Civilization" var ganska så populär bland radikalerna. Så att dom inte har något alls att göra med radikalerna håller jag icke med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in