Ganska trkigt troll-intivativ. Trolltrdar brukar vara roligare n shr, s jag orkade inte lsa igenom hela.
Men kan ju nd passa p att skriva
De barn som jag har sett som vuxit upp sjukligt rent har lidit av diverse allergier, astma och varit allmnt klena. Du sger att barnet utstts fr bakterier oavsett, och att det inte spelar ngon roll hur mycket man stdar/tvttar sig, bakterier finns alltid.
Varfr hlla s verdrivet rent d?
Barn ska utsttas fr smuts. De ska leka i lera, kela med djur, klttra i trd. De ska skada sig ocks, rejlt vissa gnger. Trilla av cykeln och f skrapsr som blder och sedan blir stora skorpor som slutligen lossnar.
De ska ka pulka i livsfarliga backar och ibland krocka med varandra eller ka in i ett trd och f riktigt jvla ont, grta lite fr att sedan ge sig ut och ka igen i samma farliga backe.
Fy fan, det finns s jvla mycket mesiga frldrar idag (och har kanske alltid funnits). Ungar blir verbeskyddade, mesiga, svaga inidivider fr de utstts aldrig fr ngonting.
Vi lever i ett av vrldens tryggaste lnder, om inte det mest trygga, s varfr inte lta dom utstta sig fr vissa naturliga risker som trilla och sl sig?
Eller ta lite sand, skit rensar magen, vettu...
Jag r trtt p mesiga snorungar (ven om din pstdda unge aldrig snorar).
En vuxen kan nd aldrig frst barnens vrld helt, och ska inte gra det. Ungarna ska ha sitt egna privatliv och klara sig sjlva till en viss grns. Frldrarna och vriga vuxna ska vara sttta dom p vgen till vuxenlivet, inte bra dom.