2009-10-07, 15:25
Medlem
Lootskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes X
troll
Det hr.
Fick inte desto mindre ett gott skratt.
Citera
2009-10-07, 15:30
Medlem
Jag frstr inte varfr du bestmt ska fullflja din genetiska plikt, om n 'duktigt', om du nd bara ger ditt barn ett liv i kande niv av ckel och idioti.

Du mste ju ocks ha skrivit fel mne, varfr vill du/ni bli accepterade av de low-lifes, drgg och mammor vars omdme du/ni stmplat otillrckligt?

Det r ngot jag verkligen hatar, mnniskor som insett/pstr/grter ut att folk r idioter, och s har de barn sjlva.
Citera
2009-10-07, 15:45
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
Jag frstr, jag tycker du brister i ditt tnkande och dina sikter. Men de finns nog ingen som kan dma rtt och fel i vra olika sikter. S ingen kan sga att du har rtt och jag har fel och tvrtom, bara tycka det.

Nu fick t o m jag nog. Dubbelmoraliserande r illa, men du klev just ver grnsen.

I ditt ursprungliga inlgg kallar du alla andra fr idioter. Du mlar upp vrldsbilden som att Du och Din dotter samt Mamman lever det perfekta livet, rent, snyggt och prydligt p alla hll och ledder. Perfekt och ter perfekt. S ska alla leva.
Lever man inte enligt era normer, gr enligt Ert stt att gra och ser saker ur Er synvinkel r man en idiot. Det kan du inte frneka att du skrev.

Sledes r detta inlgg ifrn dig mycket mycket frvnande eftersom du inte verkar st fr det du startade trden med.

Nu anser jag att du frn start var ute och seglade i sned-vatten med dlig bt. Det tycker jag enbart fr att jag sjlv inte frstr hur man hamnar i dessa typer av tvngsbeteende utan att inse de lngsiktiga skadorna som fljer.
Spelar ingen roll vad du sger eller hur du sger det frn och med detta.
Du har spelat bort ditt resonemang fr egen del och tar platsen som bottennapp nr det gller diskusions-underlag.

Jag lr anvnda ditt inlgg hr i ngra andra sammanhang som ett tydligt exempel p hur man ordnar sin egen sociala utfrysning p bsta stt, och dessutom lr upp ett barn att inte kunna respektera andra mnniskors val att gra det som dom anser r bst fr dom.
Om man nu skall se ngon nytta med din trd s m det vara denne.

Vrlden r full av ven nyttiga idioter.....Grattis. Du r list-etta !
Citera
2009-10-07, 16:03
Medlem
noidea2k8s avatar
Jag tycker verkligen synd om er och edra barn, dags att ge dig ut i verkligheten ngon dag tror jag
Citera
2009-10-07, 16:09
Medlem
minschas avatar
Ganska trkigt troll-intivativ. Trolltrdar brukar vara roligare n shr, s jag orkade inte lsa igenom hela.
Men kan ju nd passa p att skriva

De barn som jag har sett som vuxit upp sjukligt rent har lidit av diverse allergier, astma och varit allmnt klena. Du sger att barnet utstts fr bakterier oavsett, och att det inte spelar ngon roll hur mycket man stdar/tvttar sig, bakterier finns alltid.
Varfr hlla s verdrivet rent d?
Barn ska utsttas fr smuts. De ska leka i lera, kela med djur, klttra i trd. De ska skada sig ocks, rejlt vissa gnger. Trilla av cykeln och f skrapsr som blder och sedan blir stora skorpor som slutligen lossnar.
De ska ka pulka i livsfarliga backar och ibland krocka med varandra eller ka in i ett trd och f riktigt jvla ont, grta lite fr att sedan ge sig ut och ka igen i samma farliga backe.
Fy fan, det finns s jvla mycket mesiga frldrar idag (och har kanske alltid funnits). Ungar blir verbeskyddade, mesiga, svaga inidivider fr de utstts aldrig fr ngonting.
Vi lever i ett av vrldens tryggaste lnder, om inte det mest trygga, s varfr inte lta dom utstta sig fr vissa naturliga risker som trilla och sl sig?
Eller ta lite sand, skit rensar magen, vettu...

Jag r trtt p mesiga snorungar (ven om din pstdda unge aldrig snorar).
En vuxen kan nd aldrig frst barnens vrld helt, och ska inte gra det. Ungarna ska ha sitt egna privatliv och klara sig sjlva till en viss grns. Frldrarna och vriga vuxna ska vara sttta dom p vgen till vuxenlivet, inte bra dom.
Citera
2009-10-07, 16:12
Medlem
larceny666s avatar
kan hlla med till viss del.

jag och min sambo har inga barn nnu men det drjer nog inte s vrst lnge. Dock s kan jag hlla med om att folk r sjukt vidriga i allmnhet. Vi har ox ett kliniskt rent hem. Jag skulle inte st ut med att det lg dammrttor hr och var. Toan ska vara kliniskt ren. Dock s kan jag inte g s lngt att ta en dusch s fort jag skitit. Duscha varje dag r ju givet fr vrigt. Snt jag retar mig p med andra r att vissa inte skter varken sin egen eller barnens hygien. Snt kan jag stra mig ntt grymt p. Likadant med folk som har hundar som r totalt jvla ouppfostrade och understimulerade. Skulle grna vridit nacken av hunden av vlmening. I just detta exemplet s r dom nyblivna frldrar och jag och min sambo drar oss fr att ka dit eftersom dr ser ut som en jvla svinstia. Toan ser ut att inte varit stdat p ett r osv...

Tillrga p allt r han arbetsls och hon mammaledig. Man tycker ju dom borde ha lite tid att stda av kken och ta ut hunden en svng kanske. N fy fan det r ju jobbigt.

Och det dr med att inte komma i kontakt med sjukdomar, skitsnack. Var du n vnder dig idag s kommer du i kontakt med en sjukdom.

ven om du kan uppfattas som ett troll s kan jag relatera till hur du tnker samt dina sikter.
Citera
2009-10-07, 16:12
Medlem
Idetorkas avatar
Men stackars barn...
Ni kommer mrka snart att mycket av era liv gr t till att hlla det kliniskt rent.
Citera
2009-10-07, 16:14
Medlem
Citat:
En jvla myt som kommer frn indoktrinerade mnniskor. Trodde folk var mer upplysta p flashback.

Hon kommer utsttas fr bakterier oavsett om vi vill eller inte. Idiot
Det verkar forskas ganska mycket runt teorin att verdriven renlighet r orsak till diverse allergier, och man vet vl inte skert nnu men det gr heller inte att avfrda helt.
Citera
2009-10-07, 16:24
Medlem
minschas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Det verkar forskas ganska mycket runt teorin att verdriven renlighet r orsak till diverse allergier, och man vet vl inte skert nnu men det gr heller inte att avfrda helt.

Mste gra ett nytt inflikande i trden

Min mammas pojkvn r kattallergiker, men eftersom att han r kr s vill han grna vara hemma hos henne nd. De var tillsammans i tv r, och i slutet kunde han sova tillsammans med katterna och allergin var nstan helt frsvunnen. Sen tog det slut.
Nu har de blivit tillsammans igen efter tre mnader, och d har han inte utsatts fr katter ngot alls, och nu r han jtteallergisk igen. Kan knappt andas nr han kommer in i en lgenheten dr katterna bor.
Men han fr vnja sig igen!

S jag tror p att kroppen mr bra av att hrdas.
Citera
2009-10-07, 16:39
Medlem
Slynglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
Jag och min sambo har en dotter tillsammans. Vi lever ett bra liv men med ganska starka principer. Men vi har problem, som tr p oss.

Det r... ckel och dlig barnuppfostran.

Jag brjar med -

CKEL

Folk r ckliga, de tvttar inte hnderna innan de vill krama och gosa med vrat barn. Min egen mamma, som jag tjatar p konstant att hon ska tvtta hnderna lyssnar inte. Utan jag har sett henne mata min dotter utan ngon hygien. Hon tog till och med disk-handduken som haklapp nr jag var hemma hos henne. Hon lever i en vrld som inte jag frstr. Men jag vill ju inte lxa upp min egen mamma.

Men sen r det de vardagliga cklet, jag har svrt att ta mat hos andra, jag vet att de cklar, fast jag vill vara snll. Jag ter nd, tackar fr god mat och kommer aldrig ppeka hur de diskar eller om de var ett katthr i maten. Jag knner mig falsk.

Vrt hem ser ut som ett Anna Anka hem, kliniskt rent. Vi gr vrat bsta. Vi anvnder engngsrengringsprylar fr allt, aldrig teranvnder. Okey... disktrasan. Toalettborste? de r de mest absurda och ckliga man kan anvnda. Man fr g ner dr sjlv med engngstvttlappar,sen duscha som in t helvete. Jag duschar alltid efter jag skitit vill jag sga ocks.

BARNUPPFOSTRAN

Min sambo knner likadant, vrt barn gr inte p dagis just nu. Jag r hemma p heltid och hon jobbar (hon tjnar fett bra). Folk r inkompetenta, man lser s ofta om dagisbarn som farit illa ut.
Jag gr till ppna frskolan istllet, men cklas och frstrs inombords av hur frldrar behandlar sina barn, de sitter och lser en tidning medan barnet leker fr sig sjlv. Min dotter r 15 mnader, hon kan g, prata,frstr teckensprk, hon ter utan att ens spilla helt sjlv. Senaste barnet min dotter lekte med satt endast ner och upprepade "dah dah dah".... hon var 15 mn. Vi lgger ner 100 % p vrat barn. folk r idioter.

Vi ser ner p folk,ja. Men vi tycker s mnga frtjnar det. Vill tillgga att vi anvnder ej tobak eller alkohol och vi festar inte. Jag sjlv rkte, snusade och sp som en dre innan jag fick barn. Allt det dr har jag slutat med fr mitt barn. Jag str inte med en jvla cigg med barnvagnen.

Jag r trtt, finns s mycket mer jag vill sga och ta upp.

Jag kunde reggat mig p ngot barnforum,men dr finns bara massa korkade sattyg till mammor... Hr p flashback finns det visst ett brett sortiment av mnniskor och sikter. S har jag fel, r jag fr aggressiv och borde bli mer accepterande? Samt vad tycker ni om cklet? Jag kan grna ge ondligt med upplysningar om hur folk cklar i det vardagliga livet. Och jag vet att mitt liv r ett nda stort I-landsproblem.

Nu r ju inte detta i politikforumet, men det hr ovan luktar ju s mycket "fin-i-kanten-verklass" s jag blir spyfrdig!! och det luktar nog fan vrre n nt annat som du och din familj inkl. dotter frsker avfrda.. dvs. normala mnniskor.

Det lter som att livet du levde innan du fick barn lter mer normalt i allas ron.
stackars unge sger jag... mitt tips r att frbereda er redan nu fr en tuff uppvxt fr eran dotter, med mycket mobbing och gliringar frn alla hll o kanter. hade jag gjort i det lget..

"hahaha!! hennes pappa duschar varje gng han bajsat! hahaha".. sna grejer kommer dottern att f hra varje dag om ni inte kammar er nu!!
Citera
2009-10-07, 16:43
Medlem
Idiotpods avatar
Va fan, jvla curlingfrldrar. Ni frstr ert barn i princip!

Lt ungen hrdas lite eller s kommer h*n garanterat bli en tnt i framtiden.
+ att h*n troligen inte kommer kunna bygga upp ett bra immunfrsvar eftersom att ni hller allt kliniskt rent, detta kan resultera i mycket framtida sjukdomar och vriga kommor.

Som sades tidigare: Barn SKA ka pulka i livsfarliga backar och krascha. De ska ramla i lerplar, de ska ha lerkrig, de ska spilla med maten och s vidare.

No fun makes a boring person.
Citera
2009-10-07, 16:47
Medlem
Som barn var jag nstan hela tiden sjuk och hade en rinnande nsa 24/7 men nu r jag ALDRIG sjuk, r allts 19 och sist jag var sjuk var nog en gng i mellanstadiet och innan det var det nog p frskolan. Tycker bara du beter dig som en idiot. Jag har en kompis frn gymnasiet som hade s verbeskyddande frldrar s att han aldrig blev sjuk som barn men det gjorde att han hela tiden blev sjuk i gymnasiet och missa en jvla massa saker, han har nu ig p en massa mnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in