2009-10-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365

bla bla bla

Hon blev smittad av MRSA med hgsta sannolikhet pgrund av att folk inte tvttar hnderna. Kul.

Finns massor av exempel.

r din dotter smittad av MRSA br hon sttas i karantn p livstid. Eller tills vetenskapen hittat ett stt att bota det. Ditt barn r nu en cklig smitthrd som skall hllas borta frn andra friska barn, annars kommer folkhlsan pverkas negativt.

Detta barn kommer nd f psykiska problem pga av sina retarderade frldrar, s isoleringens pverkan p detta barns psykiska hlsa r frsumbar.
Citera
2009-10-07, 17:12
Medlem
Maskulins avatar
Citat:
Ja,barn ska lra sig av sina misstag, jag r inte en idiot. I detta fall s var det inte barnet som gjorde fel, utan den verviktiga lata pappan som inte orkade bja sig ner och plocka upp skiten.
Men folk kommer fortstta att gra misstag och fel. Och din dotter fr vnja sig vid att vara frsiktig nr hon gr. Du kan inte vara framfr henne hela tiden och plocka upp grus hela tiden.

Citat:
Jag ser frldrar som pratar med sina vnner istllet fr att leka och vara med sitt barn.. OK om man pratar en stund,leker och sen kommer tillbaka. De sitter 3 timmar och pratar. Kolar till om ungen inte sprang t helvete.
Barn mr bra att vara sjlva ocks. Det r d de lr sig att lsa problem. Det finns en grns, men jag tvivlar p att de skiter i sina ungar nr de r hemma och du inte ser dem.

Citat:
Vr dotter fr leka och kladda med mat och annat, hon plockar upp saker frn marken nr vi r ute.
Nu motsger du ju dina principer. Hyckleri kallas det.
Vad spelar det fr roll att din mamma anvnder disktrasan nr hon pillar p saker p marken? Oavsett vad du gr fr hon i sig bakterier, svida du inte sterilduschar henne efter varje gng ni r ute.

Citat:
En jvla myt som kommer frn indoktrinerade mnniskor. Trodde folk var mer upplysta p flashback.
Hon kommer utsttas fr bakterier oavsett om vi vill eller inte. Idiot
Och det r drfr disktrasan r en sn dlig id?

Jag rekommenderar dig att lsa en kurs i mikrobiologi. Mycket av det du sger r helt t helvete fel, och visar att du r okunnig i detta omrde. Kanske en till aspekt i ditt liv som du br fixa med.

Ls om immunfrsvaret, medftt immunfrsvar vs. tillfrskansat immunfrsvar. Rekommenderar Jan Rollof's "Immunfrsvaret". Den lr inte kosta mycket och r ltt att frst.

Sedan s verkar du vilja kompensera fr ditt liv som slusk genom att vara det helt motsatta. Det r inte s det fungerar. I slutndan s mste du acceptera den person du var och inse, nr dottern blir tonring kommer hon nd knulla, prova cigg och sprit.
Tro mig, under mitt liv r de barn som uppfostrats som du uppfostrar din dotter som r de strsta lgnarna fr sina frldrar, som kommer att prova p det mesta farliga under sin tonr, just fr att det r s "frbjudet".
En familj som jag knner, vilken passar din beskrivning av din familj, slutade upp med att sonen blev fet (smal tills han blev 18), brjade supa, och dottern skrmade av sig frn familjen nr hon blev 18.

N, vnta 15 r till innan du sger att du gr rtt igen!
Citera
2009-10-07, 17:17
Medlem
mudpacs avatar
Citat:
Allts det var mindre stenar, sklart de finns grus i lokalen Men regeln r att ta av skorna. Detta var vassa mindre stenar, lite strre n grus, drfr reagera jag och gick och plocka bort dem s inte ngon unge ska trampa p det, vanligt grus skadar knappt. Detta gr det i ondan. Och nsta grej kan visst dda s sluta vara naiv. Osannolikt med ett gruskorn, men de finns faktiskt vrre saker folk gr. Tex de uppstod en hndelse fr 1 r sen om en pojke som nstan hngde sig p persiennsnret. Innan denna hndelse s kommentera bde jag och min sambo p hur idiotiskt det var med sdana snren p dagis och frskola. Det finns mycket skrare lsningar. Men folk r korkade och de ksotade nstan en 5rings liv.

Kalla mig idiot, ska frska hitta artikeln.

Jag kalla dig inte idiot. Du verkar dremot vara vldigt verbeskyddande och ha bacillskrck s att det pverkar din vardag, det r inte bra.
Citera
2009-10-07, 17:19
Medlem
BigIvars avatar
TS och hans kvinna har naturligtvis rtt att leva sina liv hur de vill med vilka vrderingar de vill. Men man kan inte frvnta sig att andra skall anpassa sig till ens bacillskrck och anala sm vanor. Hur fan ska ni skydda er flicka frn den farliga och ckliga omvrdlen om ngra r nr hon brjar skolan ? Om hon inte fr komma ut ur er verbeskyddande ltsasvrld finns det risk att hon r s socialt uppfuckad att hon har svrt att fungera tillsammans med andra, normala, mnniskor.

Barnmisshandel tar sig mnga uttryck.
Citera
2009-10-07, 17:36
Medlem
Om TS r ett troll eller inte r ganska orelevant och hr inte till topic.
~30 inlgg raderade.
//Moderator
Citera
2009-10-07, 17:37
Medlem
Huge-0s avatar
Det hr r vl ett syndrom nstan? ngot psykiskt som mnga drabbsa av, man r grymt verbeskyddande fr sina barn och blir ganska fucked up. Precis som du. Du r fucked up.
Citera
2009-10-07, 17:45
Medlem
tupprullarens avatar
Om du r seris lter det mer som att det r ni som r problemet. Inte omgivningen. Lter som ngon sorts psykisk strning. Barnet kommer ju bli helt socialt handikappat.
Citera
2009-10-07, 17:49
Medlem
jonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Det hr r vl ett syndrom nstan? ngot psykiskt som mnga drabbsa av, man r grymt verbeskyddande fr sina barn och blir ganska fucked up. Precis som du. Du r fucked up.
problemet r ju att barnen fr stora problem senare i livet pga frldrarnas idioti..
Citera
2009-10-07, 17:59
Medlem
Moff .. es avatar
TS r du muslim?
Citera
2009-10-07, 17:59
Medlem
tankels avatar
Citat:
Vnta hr nu, deet var itne en stor sten, jag menar en strre gruskorn (flera) som hon hade i vecket p byxan som han vek ut. Han sg klart och tydligt att de ramlade ut. Men han sket i det. Jag gick d och plockade upp de jag sg s ingen unge skulle trampa p det. Men jag missade ngra, och min dotter och en till unge trampa i skiten. Men jag r vll en helt vrdels mnniska
Nr jag var liten s la min granne ut hftstift i vran gemensamma trdgrd med flit. Dr har vi ett problem. Ingen har dtt av lite grus!
Citera
2009-10-07, 18:08
Medlem
HermanToothrots avatar
Citat:
En jvla myt som kommer frn indoktrinerade mnniskor. Trodde folk var mer upplysta p flashback.

Hon kommer utsttas fr bakterier oavsett om vi vill eller inte. Idiot

Antingen r du ett troll, eller s har du inte alla chips i psen.
Det r iaf visst bra fr barn att utsttas fr smuts. Det hjlper dom att utveckla ett starkare immunfrsvar och minskar risken fr att bli allergiker. S ett hem som inte r perfekt stdat gr ingen skada, tvrtom. (Med det sagt behver man ju inte ta det till ytterligheter och lta hela huset mgla igen.)
En snabb googling gav detta, men det finns sker tonvis med mer material om mnet:

http://www.aftonbladet.se/hemtradgard/article3404780.ab
http://www.familjeliv.se/Foralder/1.128756

Att din mamma anvnder diskhanduken till haklapp r vl heller ingen fara. Det r ju fr tusan en handduk som anvnds till att torka, *trumvirvel*, ja just det, diskat porslin! Eller brukar hon torka sig med den i rven ocks?!
Citera
2009-10-07, 18:09
Medlem
Awesomes avatar
Stackars barn, helt serist.

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag nskar av hela mitt hjrta att Gammal Hrdrockare ser denna trd och gr till frontalangrepp mot trdskaparen.

Jag kan sjlv inte finna ord fr idiotin som denne ger uttryck fr.

Hller med, kanske ni ska skicka ert barn p en veckas trning hos Gammal Hrdrockare? Skulle gra barnet gott tror jag!
Senast redigerad av Awesome 2009-10-07 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in