Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
Ja,barn ska lra sig av sina misstag, jag r inte en idiot. I detta fall s var det inte barnet som gjorde fel, utan den verviktiga lata pappan som inte orkade bja sig ner och plocka upp skiten.
Men folk kommer fortstta att gra misstag och fel. Och din dotter fr vnja sig vid att vara frsiktig nr hon gr. Du kan inte vara framfr henne hela tiden och plocka upp grus hela tiden.
Citat:
Jag ser frldrar som pratar med sina vnner istllet fr att leka och vara med sitt barn.. OK om man pratar en stund,leker och sen kommer tillbaka. De sitter 3 timmar och pratar. Kolar till om ungen inte sprang t helvete.
Barn mr bra att vara sjlva ocks. Det r d de lr sig att lsa problem. Det finns en grns, men jag tvivlar p att de skiter i sina ungar nr de r hemma och du inte ser dem.
Citat:
Vr dotter fr leka och kladda med mat och annat, hon plockar upp saker frn marken nr vi r ute.
Nu motsger du ju dina principer. Hyckleri kallas det.
Vad spelar det fr roll att din mamma anvnder disktrasan nr hon pillar p saker p marken? Oavsett vad du gr fr hon i sig bakterier, svida du inte sterilduschar henne efter varje gng ni r ute.
Citat:
En jvla myt som kommer frn indoktrinerade mnniskor. Trodde folk var mer upplysta p flashback.
Hon kommer utsttas fr bakterier oavsett om vi vill eller inte. Idiot
Och det r drfr disktrasan r en sn dlig id?
Jag rekommenderar dig att lsa en kurs i mikrobiologi. Mycket av det du sger r helt t helvete fel, och visar att du r okunnig i detta omrde. Kanske en till aspekt i ditt liv som du br fixa med.
Ls om immunfrsvaret, medftt immunfrsvar vs. tillfrskansat immunfrsvar. Rekommenderar Jan Rollof's "Immunfrsvaret". Den lr inte kosta mycket och r ltt att frst.
Sedan s verkar du vilja kompensera fr ditt liv som slusk genom att vara det helt motsatta. Det r inte s det fungerar. I slutndan s mste du acceptera den person du var och inse, nr dottern blir tonring kommer hon nd knulla, prova cigg och sprit.
Tro mig, under mitt liv r de barn som uppfostrats som du uppfostrar din dotter som r de strsta lgnarna fr sina frldrar, som kommer att prova p det mesta farliga under sin tonr, just fr att det r s "frbjudet".
En familj som jag knner, vilken passar din beskrivning av din familj, slutade upp med att sonen blev fet (smal tills han blev 18), brjade supa, och dottern skrmade av sig frn familjen nr hon blev 18.
N, vnta 15 r till innan du sger att du gr rtt igen!