2012-04-24, 21:25
Medlem
Har en kompis vars mamma r som TS, vrldens mes, ingen ryggradd och har i stor del av sitt liv varit en slagpse fr mobbare och liknande.
Citera
2012-04-25, 07:47
Medlem
Stickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbe11
Det finns risker:

- Din barn kommer garantin, att bli sjukare n de andra, dvs. ditt barn kan drabbas av grav astma, svr allergi av pollen, ntter, jordgubbar, tomater, vetemjl, t.o.m. mjlk med laktos, massa eksemproblem vid 4-5-6 lder och framt.

- Ditt barn kan f socialhandikapp, sk. neuropsykiatriska handikapp, bl.a. Autismspektrumtillstnd, eller Aspergers syndrom, t.o.m. schizofreni med autistiskt tillstnd.

-Barnet kan drabbats av immunsfrsvarssjukdom vilket r mkt besvrligt framfr allt.

Det problem som du borde g och sker hjlp Det lter som du har Aspergers syndrom med tvngtankar o hg/normalbegvning (sna personer som har de, r oftast vlutbildade och efterblivna/ofrmga oskrivna socialnormer). Jag r ledsen, men tnk p barns skull, inte pyskisk misshandel. Annars i vrsta fall socialen rvar bort barnet ifrn er och ni kan tom hamna i nn form inom socialpsykiatriska omsorgen som socialen kan bedriva er till tvng fr ni har ingen insiktssjukdom.

Jag raderade det som inte har ngot med det jag ska kommentera.

Punkt 1-3 r helt korrekta. Barnet kommer att bli ett vldigt sjukligt barn eftersom det har aldrig ftt bilda ett immunfrsvar s nr barnet kommer i skolldern s kommer varenda sjukdom att sl till.

Sen s ser jag att du har allvarliga brister om asperger/autism. Det r inget man fr, dvs. kan utveckla pga. dlig uppfostran. Nej. Det r medftt och det r inte botbart med att flytta ut p en bondgrd, dock r jag vertygad om att det skulle ge aspergern/autisten ett lugn som vi som har det efterstrvar.

Givetvis kommer barnet att bli skadat socialt men det r ju ngot man kan trna.

Till TS
Jag knner att trots att det nmnts i trden s r du och din fru inte skruvade rtt. Du verkar dessutom ha bytt ett beroende mot ett annat, frn alkohol till ett barn och du skter ditt beroende s otroligt vl, fr vl fr barnets bsta.

TS, r du allergiker? Astmatiker? Ok, inte. Hmm, kan det haft ngot att gra med att din mamma inte hade det kliniskt rent, lt dig leka och vara ett barn, spottade p kkshandduken fr att torka bort smuts? Som barn fr vi motstndskraft mot sjukdomar genom att utstta oss fr bakterier och liknande.
Citera
2012-04-25, 09:32
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
CKEL

BARNUPPFOSTRAN

.

Av dig s fr jag bilden av en ettrig, stndigt-p-trna / nervs mnniska som springer runt med vtservetter och torkar av allting efter dig sjlv och alla andra. Du DUSCHAR efter varje gng du gtt p muggen?

Allting behver inte vara kliniskt, det r bde omjligt och ondigt, du sliter bara ut dig.

Min unge skulle nog inte vara kompis med din unge.

Orelaterad frga bara: Knner du att det r obehagligt att titta folk i gonen nr ni konverserar ocks?
Citera
2012-04-25, 10:41
Medlem
TS: har inte orkat lsa igenom hela trden, men min spontana tanke r "hur kan du begra att mnniskor accepterar dig- nr du inte accepterar andra?" ven om du inte sger saker rakt ut, s mrks det nog ganska tydligt i ditt stt att vara och och umgs med andra mnniskor. Passa dig fr att verfra dina destruktiva knslor p ditt barn. Ett rd bara.
Citera
2012-04-25, 16:14
Medlem
Spinkiss avatar
Citat:
Folk r ckliga, de tvttar inte hnderna innan de vill krama och gosa med vrat barn. Min egen mamma, som jag tjatar p konstant att hon ska tvtta hnderna lyssnar inte. Utan jag har sett henne mata min dotter utan ngon hygien. Hon tog till och med disk-handduken som haklapp nr jag var hemma hos henne. Hon lever i en vrld som inte jag frstr. Men jag vill ju inte lxa upp min egen mamma.

Under min uppvxt (nu snackar vi 0-3 rs lder kanske) s krde min morsa p idn att "smuts = bra och uppbyggande". Satt man och kkade grus s fick man skylla sig sjlv och vara lortig i kften. Sitta och tugga p diverse ting som med strsta sannorlikhet r smutsiga var inte heller ett problem.

Jag vxte upp samtidigt, och ofta tillsammans med, min mors vnninas barn. Denne tvingade barnen att i princip frn fdsel duscha tv gnger om dagen, tvtta hnderna innan varje mltid, smutsade dom ned sig under lek s avbrts den och dom blev indragna och genast avspolade med tvl och vatten.

Hur manifesterade detta sig senare i livet?

Jag och min bror: inga allergier, r VLDIGT sjukdomsresistanta och hlsosamma.

De tv andra barnen: Flertalet allergier av diverse slag, blir ofta sjuka och har ven ftt rtt mycket hudproblem ssom psoriasis, eksem osv.

Det finns en evolutionr anledning till att barn gillar att tugga p saker, smutsa ned sig osv.

EDIT: Har vldigt svrt fr dessa curlingfrldrar. Om jag skulle yngla av mig skulle skert min frsta impuls vara att skydda dom ifrn allt, men man kan fr fan inte hlla dom inlsta i en bubbla. Vad hade somrarna varit utan skrubbsr p knna?
Senast redigerad av Spinkis 2012-04-25 kl. 16:21.
Citera
2012-04-25, 22:06
Medlem
Cuntidoos avatar
Citat:
Jag och min sambo har en dotter tillsammans. Vi lever ett bra liv men med ganska starka principer. Men vi har problem, som tr p oss.

Det r... ckel och dlig barnuppfostran.

Jag brjar med -

CKEL

Folk r ckliga, de tvttar inte hnderna innan de vill krama och gosa med vrat barn. Min egen mamma, som jag tjatar p konstant att hon ska tvtta hnderna lyssnar inte. Utan jag har sett henne mata min dotter utan ngon hygien. Hon tog till och med disk-handduken som haklapp nr jag var hemma hos henne. Hon lever i en vrld som inte jag frstr. Men jag vill ju inte lxa upp min egen mamma.

Men sen r det de vardagliga cklet, jag har svrt att ta mat hos andra, jag vet att de cklar, fast jag vill vara snll. Jag ter nd, tackar fr god mat och kommer aldrig ppeka hur de diskar eller om de var ett katthr i maten. Jag knner mig falsk.

Vrt hem ser ut som ett Anna Anka hem, kliniskt rent. Vi gr vrat bsta. Vi anvnder engngsrengringsprylar fr allt, aldrig teranvnder. Okey... disktrasan. Toalettborste? de r de mest absurda och ckliga man kan anvnda. Man fr g ner dr sjlv med engngstvttlappar,sen duscha som in t helvete. Jag duschar alltid efter jag skitit vill jag sga ocks.

BARNUPPFOSTRAN

Min sambo knner likadant, vrt barn gr inte p dagis just nu. Jag r hemma p heltid och hon jobbar (hon tjnar fett bra). Folk r inkompetenta, man lser s ofta om dagisbarn som farit illa ut.
Jag gr till ppna frskolan istllet, men cklas och frstrs inombords av hur frldrar behandlar sina barn, de sitter och lser en tidning medan barnet leker fr sig sjlv. Min dotter r 15 mnader, hon kan g, prata,frstr teckensprk, hon ter utan att ens spilla helt sjlv. Senaste barnet min dotter lekte med satt endast ner och upprepade "dah dah dah".... hon var 15 mn. Vi lgger ner 100 % p vrat barn. folk r idioter.

Vi ser ner p folk,ja. Men vi tycker s mnga frtjnar det. Vill tillgga att vi anvnder ej tobak eller alkohol och vi festar inte. Jag sjlv rkte, snusade och sp som en dre innan jag fick barn. Allt det dr har jag slutat med fr mitt barn. Jag str inte med en jvla cigg med barnvagnen.

Jag r trtt, finns s mycket mer jag vill sga och ta upp.

Jag kunde reggat mig p ngot barnforum,men dr finns bara massa korkade sattyg till mammor... Hr p flashback finns det visst ett brett sortiment av mnniskor och sikter. S har jag fel, r jag fr aggressiv och borde bli mer accepterande? Samt vad tycker ni om cklet? Jag kan grna ge ondligt med upplysningar om hur folk cklar i det vardagliga livet. Och jag vet att mitt liv r ett nda stort I-landsproblem.

Frlt, men du r nog den mest anala mnniskan jag har lst om p ett tag. Det r sna som dig som fr en att nska att tredje vrldskriget bryter ut, s att du och dina gelikar tvingas bo i baracker i skogen (i smutsen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in