2009-10-11, 13:19
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Fr att det r hans unge. Hans mor eller andra som kommer i kontakt med barnet br respektera hans vilja gllande barnet. Visst, de kan f gnlla och tycka att han har fel, men nr det kommer till kritan s ska frlderns sikt vara avgrande och br respekteras.

Men lgg av.. Du r bra dum p riktigt va?

Du frsk inte hr. Som sagt han ser ned p andra mnniskor och han lgger ju sjlv nsan i blt hur andra uppfostra sina barn och kallar andra mnniskor fr CKEL som inte uppfostra baren p det sttet han och hans sambo fr d gr man fel.

Som sagt frgan kvarstr..

Varfr skall man ge TS respekt fr hur han uppfostra sina barn nr han vgra att ge respekt till omgivningen och hur omgivningen uppfostra sina barn..

Jag tnker d fan inte anse att man skall respektera mnniskor som har frn inlgg ett visat total respektlshet emot andra mnniskor stt att var och stt att uppfostra barnen som INTE fljer han och hans sambos synstt p vad som r rtt uppfostran av barn.... Han respektera ju som sagt sjlv inte omgivningen ..
S har du mage att krva att andra skall respektera honom. *skakar p huvudet*

Snack om att lsa det man vill lsa..
Citera
2009-10-11, 14:06
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
ven fast det luktar troll frn bde du och TS s......:

Du rkar inte ha sniffat lite lim du ocks eller? Att du respekterar en psykiskt strd persons stt att uppfostra ett barn (sitt eller inte) sger jvla mycket om din karaktr, och inget av det positivt. Och med "kritan" antar jag att du menar lagen, och lagen r ganska klar om att det som r bst fr barnet r det som gller. Dvs inte att utstta den fr mer skada n den nd kommer ta frn omvrlden (som du borde ha sagt om du var stabil sjlv). Eller tycker du ven att frldrar som skapar seriemrdare nd mste respekteras fr deras val med?

Angende TS s r tydligen inte denna person heller stabil (om inte ett troll). Skriver att ALLA mnniskor r ckliga frutom han och sin sambo, och sedan frgar oss vad vi tycker om alla "cklen" (allts vad vi tycker om oss sjlva... ). Och s kallar han trden "folk accepterar oss inte" och skriver sedan att "han och sin sambo ser ner p folk". Varannan mening sger han ju emot sig sjlv.
Han gr ingenting olagligt. Det finns ingen absolut sanning om vad som r korrekt barnuppfostran. Var och en gr ssom de tror r bst. Det respekterar jag.
Citera
2009-10-11, 14:07
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Men lgg av.. Du r bra dum p riktigt va?

Du frsk inte hr. Som sagt han ser ned p andra mnniskor och han lgger ju sjlv nsan i blt hur andra uppfostra sina barn och kallar andra mnniskor fr CKEL som inte uppfostra baren p det sttet han och hans sambo fr d gr man fel.

Som sagt frgan kvarstr..

Varfr skall man ge TS respekt fr hur han uppfostra sina barn nr han vgra att ge respekt till omgivningen och hur omgivningen uppfostra sina barn..

Jag tnker d fan inte anse att man skall respektera mnniskor som har frn inlgg ett visat total respektlshet emot andra mnniskor stt att var och stt att uppfostra barnen som INTE fljer han och hans sambos synstt p vad som r rtt uppfostran av barn.... Han respektera ju som sagt sjlv inte omgivningen ..
S har du mage att krva att andra skall respektera honom. *skakar p huvudet*

Snack om att lsa det man vill lsa..
Svitt jag vet har inte han gtt emot ngon frlders vilja och gjort ngonting de inte velat. TS mor respekterar inte sin son utan gr p sitt stt. Mnniskor som kommer i direkt kontakt med barnet mste respektera frldrarnas sikter.
Citera
2009-10-11, 14:13
Medlem
nitidas avatar
Herregud, jag har sett barn som uppfostrats p liknande stt.
Nr de blir ldre vgar de inte leka med de andra barnen utan kollar stndigt om de blivit smutsiga, tvttar hnderna var tionde minut. Vgar inte skita ner sig verhuvudtaget.

Ett barn ska inte behva g runt och bekymra sig ver smuts,bakterier, vrldens faror. Det r frldrarna som ska skydda barnet till en normal niv.
Men alla barn gr illa sig, blir sjuka etc. Det r snt som hnder.
Vilket ts kommer mrka nr ditt barn blir ldre. 15 mn r ingenting, vnta du bara.

Gissar att du kommer f en hjrtattack inom nrmsta ret p grund av all noja.
Citera
2009-10-11, 21:44
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Svitt jag vet har inte han gtt emot ngon frlders vilja och gjort ngonting de inte velat. TS mor respekterar inte sin son utan gr p sitt stt. Mnniskor som kommer i direkt kontakt med barnet mste respektera frldrarnas sikter.

Du vljer att strunta i att ls med flit va?

Begrund noga vad FantaBurk skriver, men du blundar vl fr sanningen bara fr att du vill se det DU VILL se:

Citat:
Angende TS s r tydligen inte denna person heller stabil (om inte ett troll). Skriver att ALLA mnniskor r ckliga frutom han och sin sambo, och sedan frgar oss vad vi tycker om alla "cklen" (allts vad vi tycker om oss sjlva... ). Och s kallar han trden "folk accepterar oss inte" och skriver sedan att "han och sin sambo ser ner p folk". Varannan mening sger han ju emot sig sjlv.

Ja ja du fr vl tycka d att man skall ge TS respekt, men kom inte och gnll p dem som svar bara i trden d han visad respektlshet emot folk i allmnhet och indirekt emot dem som skulle KOMMA att svar i trden uppe p detta. Det r bara smaklst av dig att frsvara TS som visar direkt respektlshet emot folk som ven skulle komma att svar i trden.

Som sagt gnll inte outgrundligt p dem som svar i trden.

Som sagt du kan sga vad du vill. Men han gav ingen respekt och r inte vrdig att f respekt..
Citera
2009-10-11, 21:46
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Det r dig det r fel p, vilket folk ppekar.

Djur, likt mnniskan, har levt i lera, fekalier och annat ckligt skit i rtusenden. Tror du att din dotter kommer d av att ha nn jvla handduk som haklapp? Get real fr i helvete...
Citera
2009-10-12, 14:29
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Var och en gr ssom de tror r bst. Det respekterar jag.

Frstr inte riktigt vad du frsker framst som nr du sger att du respekterar alla mnniskor som gr vad dom TROR r rtt, d det finns massa sjuka personer som t.ex TS som behver hjlp och helt klart inte kan gra klara beslut fr barnets vlmende. Vem som helst som inte har en skruv ls fattar ju att isolera ett barn p sdant stt bara gr alla de negativa saker du nmnt vrre.

Om du respekterar att man behandlar barn p ett dligt stt, s sg det bara rakt ut istllet fr att gmma dig bakom pstende som inte gller nr det handlar om sjuka personer som inte har frmgan att se konsekvenserna. Det finns skert annat sjukt folk hr p forumet som delar din sikt dock. Vem vet, du kanske hittar ngon som vxt upp i samma typ av skrck och nu r fullvuxen med ganska bra track-record i SINA gon, vilket gr att hans tro om allt snt skit matas rejlt och han ignorerar faktum. Vem vet... du kanske r en sdan sjlv. Skulle frklara varfr du frsvarar TS
Citera
2009-10-12, 16:34
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Frstr inte riktigt vad du frsker framst som nr du sger att du respekterar alla mnniskor som gr vad dom TROR r rtt, d det finns massa sjuka personer som t.ex TS som behver hjlp och helt klart inte kan gra klara beslut fr barnets vlmende. Vem som helst som inte har en skruv ls fattar ju att isolera ett barn p sdant stt bara gr alla de negativa saker du nmnt vrre.

Om du respekterar att man behandlar barn p ett dligt stt, s sg det bara rakt ut istllet fr att gmma dig bakom pstende som inte gller nr det handlar om sjuka personer som inte har frmgan att se konsekvenserna. Det finns skert annat sjukt folk hr p forumet som delar din sikt dock. Vem vet, du kanske hittar ngon som vxt upp i samma typ av skrck och nu r fullvuxen med ganska bra track-record i SINA gon, vilket gr att hans tro om allt snt skit matas rejlt och han ignorerar faktum. Vem vet... du kanske r en sdan sjlv. Skulle frklara varfr du frsvarar TS
r du seris? Ett helt inlgg som gr ut p att du vill sga att du tycker att jag r sjuk. S otroligt tntigt.
Citera
2009-10-12, 18:14
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
r du seris? Ett helt inlgg som gr ut p att du vill sga att du tycker att jag r sjuk. S otroligt tntigt.

Men... du r ju det?
Citera
2012-04-24, 13:00
Medlem
Mord-Siths avatar
Du har rtt i vissa saker. Men ni r fr extrema i hygiendelen, och du fr fel som klankar ner p andras barn.
Citera
2012-04-24, 14:23
Medlem
Du borde ska upp ngon psykolog. Allts, for real.
Citera
2012-04-24, 15:52
Medlem
Vikingsdotters avatar
Min mamma r som TS (fast 100 gnger vrre) och det har frstrt stora delar av mitt/familjens liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in