Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är skitsamma huruvida barnet kommer få allergier eller bli mobbat i skolan, det är TS val och det bör respekteras. Dessutom verkar det ju som att de nackdelar (allergier, sjukdomar och att barnet blir ensamt och utfryst) som uppfostran medför, inte hade funnits om andra människor skärpt till sig.
Jag propagerar inte för TS sätt att uppfostra barn, men jag anser att hans val borde respekteras.
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
För att det är hans unge. Hans mor eller andra som kommer i kontakt med barnet bör respektera hans vilja gällande barnet. Visst, de kan få gnälla och tycka att han har fel, men när det kommer till kritan så ska förälderns åsikt vara avgörande och bör respekteras.
Även fast det luktar troll från både du och TS så......:
Du råkar inte ha sniffat lite lim du också eller? Att du respekterar en psykiskt störd persons sätt att uppfostra ett barn (sitt eller inte) säger jävla mycket om din karaktär, och inget av det positivt. Och med "kritan" antar jag att du menar lagen, och lagen är ganska klar om att det som är bäst för barnet är det som gäller. Dvs inte att utsätta den för mer skada än den ändå kommer ta från omvärlden (som du borde ha sagt om du var stabil själv). Eller tycker du även att föräldrar som skapar seriemördare ändå måste respekteras för deras val med?
Angående TS så är tydligen inte denna person heller stabil (om inte ett troll). Skriver att ALLA människor är äckliga förutom han och sin sambo, och sedan frågar oss vad vi tycker om alla "äcklen" (alltså vad vi tycker om oss själva...

). Och så kallar han tråden "folk accepterar oss inte" och skriver sedan att "han och sin sambo ser ner på folk". Varannan mening säger han ju emot sig själv.