2009-10-09, 14:28
Medlem
jocke_me_knivens avatar
Till TS:

Din sambo jobbade och du var hemma med ungen 100%.
Och du skrev att du duschade efter varje bajssession.

Jag tänker såhär, det måste ju ta minst 10minuter innan du har bajsat och duschat bort all smuts?
Vars är ungen då? Sitter hon och kollar på sin förälder som står och duschar sitt anus en gång om dagen?
För du kan väl inte låsa in dig och bajsa och duscha, tänk om ungen sitter utanför och pillar sig i näsan?

Mvh
Citera
2009-10-09, 16:28
Medlem
Vaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
Jag och min sambo har en dotter tillsammans. Vi lever ett bra liv men med ganska starka principer. Men vi har problem, som tär på oss.

Det är... äckel och dålig barnuppfostran.

Jag börjar med -

ÄCKEL

Folk är äckliga, de tvättar inte händerna innan de vill krama och gosa med vårat barn. Min egen mamma, som jag tjatar på konstant att hon ska tvätta händerna lyssnar inte. Utan jag har sett henne mata min dotter utan någon hygien. Hon tog till och med disk-handduken som haklapp när jag var hemma hos henne. Hon lever i en värld som inte jag förstår. Men jag vill ju inte läxa upp min egen mamma.

Men sen är det de vardagliga äcklet, jag har svårt att äta mat hos andra, jag vet att de äcklar, fast jag vill vara snäll. Jag äter ändå, tackar för god mat och kommer aldrig påpeka hur de diskar eller om de var ett katthår i maten. Jag känner mig falsk.

Vårt hem ser ut som ett Anna Anka hem, kliniskt rent. Vi gör vårat bästa. Vi använder engångsrengöringsprylar för allt, aldrig återanvänder. Okey... disktrasan. Toalettborste? de är de mest absurda och äckliga man kan använda. Man får gå ner där själv med engångstvättlappar,sen duscha som in åt helvete. Jag duschar alltid efter jag skitit vill jag säga också.

BARNUPPFOSTRAN

Min sambo känner likadant, vårt barn går inte på dagis just nu. Jag är hemma på heltid och hon jobbar (hon tjänar fett bra). Folk är inkompetenta, man läser så ofta om dagisbarn som farit illa ut.
Jag går till öppna förskolan istället, men äcklas och förstörs inombords av hur föräldrar behandlar sina barn, de sitter och läser en tidning medan barnet leker för sig själv. Min dotter är 15 månader, hon kan gå, prata,förstår teckenspråk, hon äter utan att ens spilla helt själv. Senaste barnet min dotter lekte med satt endast ner och upprepade "dah dah dah".... hon var 15 mån. Vi lägger ner 100 % på vårat barn. folk är idioter.

Vi ser ner på folk,ja. Men vi tycker så många förtjänar det. Vill tillägga att vi använder ej tobak eller alkohol och vi festar inte. Jag själv rökte, snusade och söp som en dåre innan jag fick barn. Allt det där har jag slutat med för mitt barn. Jag står inte med en jävla cigg med barnvagnen.

Jag är trött, finns så mycket mer jag vill säga och ta upp.

Jag kunde reggat mig på något barnforum,men där finns bara massa korkade sattyg till mammor... Här på flashback finns det visst ett brett sortiment av människor och åsikter. Så har jag fel, är jag för aggressiv och borde bli mer accepterande? Samt vad tycker ni om äcklet? Jag kan gärna ge oändligt med upplysningar om hur folk äcklar i det vardagliga livet. Och jag vet att mitt liv är ett ända stort I-landsproblem.

Låt ditt barn leva livet... Shiit vad du är överbeskydddande... Visste du att det är bra att utsatte sina barn för bakterier om gör det blir deras immun försvar stärk tillexempel ska man inte stoppa de om de pillar sig i näsan och äter upp kråkan... Sluta vara så hygieniska det skadar erat barn både fysiskt och psykiskt.
Citera
2009-10-10, 20:51
Medlem
Låter som om TS har en tvångssyndrom när det gäller smuts (tex att han måste duscha och tvätta sig extra noga) samt att deras dotter är bättre än andra barn.
Citera
2009-10-10, 23:16
Medlem
Oj. Här måste det rensas! Och det rejält!

Men nu är klockan mycket och jag ska sova lite, så jag rensar detta i morgon och låser tråden så länge så det inte blir mer tramsande i den.
Hej på en stund och sov gott!
//Moderator
Citera
2009-10-11, 08:00
Medlem
Öppet igen.
//Mod
Citera
2009-10-11, 08:44
Bannlyst
Ts låter inte vidare sund av sig. Tycker synd om barnen som kommer bli sjuka pga att du förstör deras immunförsvar.
Citera
2009-10-11, 09:10
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
text

Livet är svårt när man sniffar lim.
Citera
2009-10-11, 09:36
Medlem
CharlieRs avatar
Tycker att många missar poängen här. Frågan är väl knappast vad som är korrekt barnuppfostran och inte, utan snarare huruvida man som förälder har rätt att bestämma över sitt barns uppfostran. TS följer sin egen tro, det tycker jag är bra. Hur han väljer att uppfostra sitt barn är inte någonting jag eller någon annan har auktoritet över. Problematiken ligger huvudsakligen i att omvärlden tar sig rätten att påverka uppfostran av barnet på ett sätt som TS inte uppskattar. Det är skitsamma huruvida barnet kommer få allergier eller bli mobbat i skolan, det är TS val och det bör respekteras. Dessutom verkar det ju som att de nackdelar (allergier, sjukdomar och att barnet blir ensamt och utfryst) som uppfostran medför, inte hade funnits om andra människor skärpt till sig.

Jag propagerar inte för TS sätt att uppfostra barn, men jag anser att hans val borde respekteras.

Edit: Att ett barn börjat tala tidigt kan vara ett tecken på Aspergers Syndrom, vilket föräldrarna mycket väl kan ha också.
Citera
2009-10-11, 09:42
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbe11
- Ditt barn kan få socialhandikapp, sk. neuropsykiatriska handikapp, bl.a. Autismspektrumtillstånd, eller Aspergers syndrom, t.o.m. schizofreni med autistiskt tillstånd.
Njae, Aspergers anses vara medfött och schizofreni vet man inte orsaken till.
Citera
2009-10-11, 09:51
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Tycker att många missar poängen här. Frågan är väl knappast vad som är korrekt barnuppfostran och inte, utan snarare huruvida man som förälder har rätt att bestämma över sitt barns uppfostran. TS följer sin egen tro, det tycker jag är bra. Hur han väljer att uppfostra sitt barn är inte någonting jag eller någon annan har auktoritet över. Problematiken ligger huvudsakligen i att omvärlden tar sig rätten att påverka uppfostran av barnet på ett sätt som TS inte uppskattar. Det är skitsamma huruvida barnet kommer få allergier eller bli mobbat i skolan, det är TS val och det bör respekteras. Dessutom verkar det ju som att de nackdelar (allergier, sjukdomar och att barnet blir ensamt och utfryst) som uppfostran medför, inte hade funnits om andra människor skärpt till sig.

Jag propagerar inte för TS sätt att uppfostra barn, men jag anser att hans val borde respekteras.

Edit: Att ett barn börjat tala tidigt kan vara ett tecken på Aspergers Syndrom, vilket föräldrarna mycket väl kan ha också.

Varför skall hans val respekteras när han har redan i första inlägget valt att visa ingen respekt själv till omgivningen som inte följer hans tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Hopsan365
Vi ser ner på folk,ja. Men vi tycker så många förtjänar det.
#1 https://www.flashback.org/showpost....00&postcount=1
Citera
2009-10-11, 09:52
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Varför skall hans val respekteras när han har redan i första inlägget valt att visa ingen respekt själv till omgivningen som inte följer hans tro?
För att det är hans unge. Hans mor eller andra som kommer i kontakt med barnet bör respektera hans vilja gällande barnet. Visst, de kan få gnälla och tycka att han har fel, men när det kommer till kritan så ska förälderns åsikt vara avgörande och bör respekteras.
Citera
2009-10-11, 12:27
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Det är skitsamma huruvida barnet kommer få allergier eller bli mobbat i skolan, det är TS val och det bör respekteras. Dessutom verkar det ju som att de nackdelar (allergier, sjukdomar och att barnet blir ensamt och utfryst) som uppfostran medför, inte hade funnits om andra människor skärpt till sig.

Citat:
För att det är hans unge. Hans mor eller andra som kommer i kontakt med barnet bör respektera hans vilja gällande barnet. Visst, de kan få gnälla och tycka att han har fel, men när det kommer till kritan så ska förälderns åsikt vara avgörande och bör respekteras.

Även fast det luktar troll från både du och TS så......:

Du råkar inte ha sniffat lite lim du också eller? Att du respekterar en psykiskt störd persons sätt att uppfostra ett barn (sitt eller inte) säger jävla mycket om din karaktär, och inget av det positivt. Och med "kritan" antar jag att du menar lagen, och lagen är ganska klar om att det som är bäst för barnet är det som gäller. Dvs inte att utsätta den för mer skada än den ändå kommer ta från omvärlden (som du borde ha sagt om du var stabil själv). Eller tycker du även att föräldrar som skapar seriemördare ändå måste respekteras för deras val med?

Angående TS så är tydligen inte denna person heller stabil (om inte ett troll). Skriver att ALLA människor är äckliga förutom han och sin sambo, och sedan frågar oss vad vi tycker om alla "äcklen" (alltså vad vi tycker om oss själva... ). Och så kallar han tråden "folk accepterar oss inte" och skriver sedan att "han och sin sambo ser ner på folk". Varannan mening säger han ju emot sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in