2013-03-05, 16:29
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Anton Berg, min favorit bland journalisterna på progremmet, levererar som vanligt en intressant dokumentär på ett spännande ämne. Lite synd att han inte lyckats få tag i alla intervjuer med de man kunde önskat sig för ett optimalt program. Dock var detta inget jättestort problem då man istället fick mer av Rätz själv, vilket var bra grejer liksom. Inte en utav Bergs bästa, men håller ändå hög klass och en lätt värd en lyssning.
Citera
2013-03-05, 19:34
Medlem
mishimas avatar
Gick inte den här i ett rasande högt tempo. De försökte klämma in så mycket information som möjligt på tiden så det nästan kändes lite stressande. Jag ska nog ta och lyssna en gång till så att jag verkligen tar in hela historien.
Citera
2013-03-05, 22:27
Medlem
Är osäker på vad jag egentligen tycker om det här. Kanske borde jag inte tycka något alls då lyssnandet stördes och för att leverera en rättvis analys bör jag förmodligen lyssna igen under bättre förhållanden.

Men i halvtid känner jag lite så här.

Spontant sämre än jag förväntat mig, men så hade jag iof tänkt mig en möjlig topp tre dokumentär av detta, med tanke på ämnet och att Anton Berg producerat.

Personligen tycker jag det finns saker som inte togs upp här som borde fått plats, och saker som fick plats som kanske borde lämnats utanför programmet. Som sagt en högst personlig tanke.

Dessutom får jag för mig att i stort sett alla som intervjuas här har ändrat sin historia på en eller flera punkter. Visst har det gått ett tag och minnet kanske förskönar och förändrar en del, kanske också hos mig, men jag läste det mesta som blev offentligt om den här härvan och känner inte riktigt igen allt.

*Att det inkvoterade sliddjuret och världsmästaren i mened, Carin Götblad, förbjuds medverka i programmet av sin egen pr-stab är inte förvånande. Allt hon säger i det här ämnet blir fel och blir lögner. Den enda frågan av vikt som Anton Berg kunde ha ställt till henne är;

-Hur många meter kuk har du, Carin Götblad, smaskat i dig på din osannolikt, spikraka väg upp till den topp du nu sitter på?

Eventuella följdfrågor;

-Hur mår dom stackare, vars lem du helt ogenerat, sittandes på huk sörplat i dig i din förtvivlade jakt på makt? Lever dom? Är dom psykiskt återställda? Hemsöks dom fortfarande av bilden på ditt ansikte, som förövrigt endast en mor kan älska, frenetiskt sugandes på det dom engång kallade sin stolte ståtliga riddare?

Förövrigt,

*Att Olle Liljegren inte vill medverka är synd, men förståeligt.

*Gunno Gunnmo kan vara den enda polis i Sverige som faktiskt kan erkänna att han, trots alla streck på axeln och utmärkelser, faktiskt också kan och har gjort fel.

*Tage Åström är en gåta.

Men antagligen bör jag lyssna en gång till i lugn och ro innan jag förmodligen tycker något av det jag eventuellt skrivit här ovan.
Citera
2013-03-06, 20:37
Medlem
Här bjuder Aftonbladet TV på mer Peter Rätz, 3 x 10 minuter finns än så länge, vet ej om det kommer mer.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...cle16360844.ab
Citera
2013-03-13, 16:54
Medlem
På söndag 17/3 kommer en dokumentär om Krügerkraschen, producent är Manuel Cubas. Vem är det? Har han gjort något vettigt program förut, eller är det en inkvoterad förmåga?
Citera
2013-03-13, 17:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
På söndag 17/3 kommer en dokumentär om Krügerkraschen, producent är Manuel Cubas. Vem är det? Har han gjort något vettigt program förut, eller är det en inkvoterad förmåga?

Jag tror det var han som gjorde den om Amaltheadådet. Den var inget speciellt. Han kan ha gjort fler.
Citera
2013-03-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror det var han som gjorde den om Amaltheadådet. Den var inget speciellt. Han kan ha gjort fler.
En snabb sökning (källa) ger att han varit med och producerat "Dammkatastrofen i Sevilla", "Tobleroneaffären", "Franco-regimen" samt tidigare nämnda "Amaltheadådet". Tycker mig minnas att det inte var några avsnitt som gjorde något kalasintryck men kommer inte ihåg riktigt varför.
Citera
2013-03-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Anton Berg, min favorit bland journalisterna på progremmet, levererar som vanligt en intressant dokumentär på ett spännande ämne. Lite synd att han inte lyckats få tag i alla intervjuer med de man kunde önskat sig för ett optimalt program. Dock var detta inget jättestort problem då man istället fick mer av Rätz själv, vilket var bra grejer liksom. Inte en utav Bergs bästa, men håller ändå hög klass och en lätt värd en lyssning.

Värt att lyssna på, ja. Men Berg gjorde en klar miss, när han lät intervjua Rätz med förvrängd röst...det var rena plågan att lyssna på karln under 1,5 timmar.
Citera
2013-03-15, 14:54
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
Värt att lyssna på, ja. Men Berg gjorde en klar miss, när han lät intervjua Rätz med förvrängd röst...det var rena plågan att lyssna på karln under 1,5 timmar.
Jag tycker att det gick precis lika bra. Men eftersom det var Rätz krav för att bli intervjuad, hade du föredragit att de skippade intervjuerna helt?
Citera
2013-03-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939

Inkvoterad, precis som merparten av alla som producerar för P3 Dokumentär numera. Vill minnas att avsnittet om Tobleroneaffären var en riktigt vidrig historia där det var uppenbart att man från redaktionens håll tyckte synd som fifflaren Sahlin.
Citera
2013-03-16, 01:11
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korkenzieher
En snabb sökning (källa) ger att han varit med och producerat "Dammkatastrofen i Sevilla", "Tobleroneaffären", "Franco-regimen" samt tidigare nämnda "Amaltheadådet". Tycker mig minnas att det inte var några avsnitt som gjorde något kalasintryck men kommer inte ihåg riktigt varför.

Håller med om att han är ganska kass men kan förstå att han fått göra Franco och Sevilla då jag antar han pratar flytande spanska.
Citera
2013-03-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag tycker att det gick precis lika bra. Men eftersom det var Rätz krav för att bli intervjuad, hade du föredragit att de skippade intervjuerna helt?

Berg var inkonsekvent dessutom, när han lät en annan journalist, Sundvall, citera Rätz i programmet. Ja, jag hade faktiskt föredragit att Rätz genomgående blivit citerad, då det blev tröttsamt att lyssna på den förvrängda rösten över 1,5 timmar. Jag tycker det är viktigt att radiorösterna är någorlunda behagliga att lyssna på; det får inte vara en massa förvrängningar, bräkiga dialekter, blattesvenska etc.

Men programmet var klart intressant och informativt i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in