2015-12-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert.Pupkin
Kanske känner du igen musiken från tv-serien Gomorra där musiken är med i varje avsnitt då och då.
Så är det givetvis. Tusen tack!
Citera
2015-12-04, 18:28
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Det senaste om skolmordet i Bjuv var bra och intressant . Samtidigt obehagligt dessa lustmördare alltså Även Självmordet på Flashback och Thomas Quick avsnittet tillhör de bättre Resten denna säsong kunde jag lika gärna skippat. Inget nämnvärt intressant över dom . Hoppas de dyker upp mer bra grejer framöver .

Har precis lyssnat på Patrik Sjöberg och om skolgårdsmordet i Bjuv. Har Leifby ett talfel eller är det dialekt?
Den om de små psykopaterna i Bjuv uppfattade jag som psykologiskt ytlig.
Min uppfattning under programmets gång är att de bara speglade dåtidens (sensationella) försök till förklaringar. Att de lade på lite sorglig musik och inte kunde låta bli att använda sig av en massa material ur ljudarkivet - för att det finns tillgängligt.
Audiopynt.
Vilka var föräldrarna till de omkringflytande balkanungarna? Vad hade de i bagaget?
20 år senare är jag inte nöjd med att inte fler och mer komplexa frågor ställs än den om Drakar och demoner.
Citera
2015-12-04, 19:59
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
Har Leifby ett talfel eller är det dialekt?

Marcus Leifby är från Tingsryd.
Citera
2015-12-08, 04:48
Medlem
Illusioners avatar
Instämmer i era reflektioner över nivån som P3 Dok. håller nu. Trist.

Angående avsnittet om Mostar: jag blev helt tagen av de som hade flytt. Hur älskar man en stad så mycket? Speciellt en av kvinnorna som intervjuades. Oerhört fascinerande.
Citera
2015-12-08, 09:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Marcus Leifby är från Tingsryd.

Älmhult till och med.
Citera
2015-12-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hon statsvetaren som beskriver Jugoslaven som ett lyckat välfärdssamhälle, hon säger faktiskt så, borde nog fundera lite.

*klipp*
Nå. Allting är ju relativt men nog var forna Jugoslavien en ganska välmående statsbildning.
Citera
2015-12-10, 10:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nå. Allting är ju relativt men nog var forna Jugoslavien en ganska välmående statsbildning.

Jo, jämförelse med de andra diktaturerna i öst. Men det hade varit intressant att ha haft med Jasenko Selimovic i programmet för att väga upp hennes röst.
Citera
2015-12-11, 12:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Är säsongen slut eller? Borde det inte komma ut ett nytt p3-avsnitt idag?
Citera
2015-12-11, 13:04
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Är säsongen slut eller? Borde det inte komma ut ett nytt p3-avsnitt idag?

SR stoppade P3 dokumentär på obestämd framtid på grund av att producenterna får för lite ersättning för sitt arbete.
Citera
2015-12-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
SR stoppade P3 dokumentär på obestämd framtid på grund av att producenterna får för lite ersättning för sitt arbete.

De ställer väl orimligt höga ersättningskrav - för ett mediokert till undermåligt arbete...
Citera
2015-12-13, 03:26
Medlem
Slaget om Mostar var tillsammans med Estonia och svensken i Bolivia bästa som P3 dokumentär producerat. Något som folk på Facebook men även lite kritiker ( http://p3dokumentarbetyg.blogspot.se...riser.html?m=1) verkar överens om. Smaken är som baken men jag personligen blev väldigt berörd av det hela. Det var riktiga flyktingar. Inte ekonomiska lyckosökare.
Kvinnan som pratade är en sann förebild och hjältinna.
Citera
2015-12-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
De ställer väl orimligt höga ersättningskrav - för ett mediokert till undermåligt arbete...

Säga vad man vill om P3-dokumentär, men det känns bara fel att slänga sig med fraser som "orimligt höga ersättningskrav för sitt arbete", när SR avlönar folk för att sitta i studion intill och gapa i mun på varandra om Youtubeklipp, och kalla det för radio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in