2008-12-22, 23:17
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Du kanske är rädd för att du blir avslöjad?
Rädd behöver man inte vara om man följer skriften.

"Men om vi vandra i ljuset, såsom han är i ljuset, så hava vi
gemenskap med varandra, och Jesu, hans Sons, blod renar oss från synd.
Om vi säga att vi icke hava någon synd, så bedraga vi oss själva, och sanningen är icke i oss.
Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet.
Om vi säga att vi icke hava syndat, så göra vi honom till en ljugare, och hans ord är icke i oss."
(1 Joh 1:8-10)

Citat:
För min egen del är jag inte rädd för att man dömer mig utifrån en rättvis dom. Det som skulle bli svårt är väl om man inte dömer rättvist. Men å andra sidan så är jag inte så rädd för det heller, för Jesus är ju aldrig orättvis. Var och en skall ju enligt honom få igen sitt jordelivs gärningar, var sig han handlat gott eller ont.
Detta sista gäller ju även de kristna. De onda de gjort kommer ju att drabba dem också. För ingen annan kommer att KUNNA ta deras straff på sig, och HAR heller aldrig gjort det.
Du dömer ut en stor grupp människor som onda. Ja frågan är om du har befogenhet att utföra sådana domar?

"Ty med den dom ni dömer med, skall ni bli dömda, och med det mått ni mäter med, skall det mätas uppåt er."
Citera
2008-12-23, 06:51
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Du dömer ut en stor grupp människor som onda. Ja frågan är om du har befogenhet att utföra sådana domar?

"Ty med den dom ni dömer med, skall ni bli dömda, och med det mått ni mäter med, skall det mätas uppåt er."

... som sagt: jag är inte rädd för en rättvis dom.
Citera
2008-12-29, 00:36
Medlem
Hallå Dag!

Fick inget svar på min senaste fråga....

Firar du verkligen jul?? Du som är så noga med att korrekt återge allt om Jesus...

Du vet väl att han inte är född i december?

Elle väljer du till och från som det passar dig?
Citera
2008-12-29, 08:18
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Hallå Dag!

Fick inget svar på min senaste fråga....

Firar du verkligen jul?? Du som är så noga med att korrekt återge allt om Jesus...
Vad har Jesus med julen att göra?

Och i grund och botten hatar jag julen - och födelsedagar.
Jag anser att om det uppstått en grop i vägen så skall man gå dit med en eller två spadar grus och hälla dessa i gropen så att det blir jämn väg. Då blir alla bilister glada. Om jag däremot tvingas ut med två spadar grus på en väg där ingen grop finns, inget grus behövs, blir det ju en bula på vägen som är till förtret. Samma med presenter. Det är där det behövs och NÄR det behövs, där ett behov har uppstått, som det är lägligt att ge - inte bara därför att det är jul eller att någon fyller år.

Att önska någon en god jul, eller vilken helg det nu än är, anser jag inte vara någon synd.
Citat:
Du vet väl att han inte är född i december?
Jag har hört det. Och det troligaste är väl då att det handlar om februari. Han var väl fisk?
Citat:
Elle väljer du till och från som det passar dig?
Som sagt, vad har Jesus med julen att göra?
Senast redigerad av Dag 2008-12-29 kl. 08:20.
Citera
2008-12-29, 19:24
Medlem
Citat:

Jag anser att om det uppstått en grop i vägen så skall man gå dit med en eller två spadar grus och hälla dessa i gropen så att det blir jämn väg. Då blir alla bilister glada. Om jag däremot tvingas ut med två spadar grus på en väg där ingen grop finns, inget grus behövs, blir det ju en bula på vägen som är till förtret. Samma med presenter. Det är där det behövs och NÄR det behövs, där ett behov har uppstått, som det är lägligt att ge - inte bara därför att det är jul eller att någon fyller år.

Att önska någon en god jul, eller vilken helg det nu än är, anser jag inte vara någon synd.

Jag har hört det. Och det troligaste är väl då att det handlar om februari. Han var väl fisk?

Som sagt, vad har Jesus med julen att göra?

Han var född på hösten. Han var 33 1/2 år när han dog, på våren.

Fattar inte om du svarat på min fråga....många ord med noll innebörd.
Firar du jul eller inte?

Vad Jesus har med julen att göra? Inget enligt mig. Men allt enligt många. Det kanske du har missat.
Citera
2008-12-29, 19:30
Medlem
Citat:

Hm. Detta ser inte bra ut Dag.

Du anser inte att Jesus har med julen att göra. Du delar ut spöstraff till alla som inte har "rätt" åsikter om Jesus.

Du hatar julen. (Och födelsedgr?? Trevligt. Som JV ...skillnaden är väl att de vågar stå för det och visa det öppet för andra. Typ genom att inte önska ngn ngt man inte tror på).

Men trots detta önskar du andra en god jul.

Öh...
Citera
2009-02-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin
Jag har tidigare bemött din förvirrade åsikter och tänker inte gå in i någon ringdans. Men jag rekommenderar dig att läsa Skriften för att lära känna Jesus Kristus och lämna din Luciferiska Mäster J.

Jag är imponerad Dolphin. En sann Kristi kämpe är du.
Med välvilja, kunskap och förnuft har du tillrättavisat vår förvirrade vän Dag.

Trevlig kväll
Citera
2010-10-14, 02:20
Medlem
Houranis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aidsbrain
Ett vanligt misstag när man snackar treenighet och Gud i allmänhet är att man tänker honom/det som en människa eller annat med fysisk form.

För att först klargöra:
Treenigheten (aka Gud) består av:
Fadern, Sonen och Den Helige Ande.
inte;
Gud, Jesus/sonen och Den Helige Ande, som vissa får för sig. Gud är den samlade massan av de 3 tidigare.

När kristna pratar om Gud som en treenighet men fortfarande ser kristendomen som en monoteistisk tro så menar man mer att det är de 3 "former" Gud kommer i. Fadern som skapade världen, Sonen som dog för den och Den Helige Anden som finns på jorden idag.

Typ som H2O. H2O finns i 3 former: Is, Vatten och ånga. Men benämningen är fortfarande H2O.

skämtar du? tror du på detta?
Citera
2010-10-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Hur kan Jesus vara Gud om Gud var hans far? Var det inte Gud som lät Jesus få krafter så att han kunde göra underverk? Den Helige Anden kan väl inte varken vara Gud eller Jesus utan är väl bara underställd både Gud och Jesus?

Du ska veta vilket jäkla sammelsurium det var de först hundra åren efter Jesu död, för att DÅ hitta en logisk förklaring till vem Jesus var, vad han predikade om, vad det hela gällde, vem som var Gud, vem fick säga att han VAR Gud, var Jesus Gud eller var det en reinkarnation av någon som kommit till himlen och blivit återsänd som ett "spöke"...ojojojoj...

Ungefär som om Joe Labero skulle trolla bort ett flygplan och folk börjar undra hur fasan det gick till. Tills han avslöjar sanningen.
-----
Alltså...
Alla fick för sig att Jesus var Gud. Men så sa han att det INTE var. Gud kallades tillståndet i var persons kropp när man mediterade och såg syner (t.ex. himmelriket).
Men eftersom man vid kyrkmötet i Nicae ville få en enad trosväg, utifrån alla möjliga förklaringar till det som hade hänt, så enades man om att Jesus var Guds avbild. Guds Son. Anden var det tillstånd man kunde känna som Guds kraft. Och Gud fanns däruppe i himlen och bevakade att allting flöt på som det borde.
Så trodde man DÅ....
Citera
2010-11-13, 00:44
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveItANice
Du ska veta vilket jäkla sammelsurium det var de först hundra åren efter Jesu död, för att DÅ hitta en logisk förklaring till vem Jesus var, vad han predikade om, vad det hela gällde, vem som var Gud, vem fick säga att han VAR Gud, var Jesus Gud eller var det en reinkarnation av någon som kommit till himlen och blivit återsänd som ett "spöke"...ojojojoj...

Ungefär som om Joe Labero skulle trolla bort ett flygplan och folk börjar undra hur fasan det gick till. Tills han avslöjar sanningen.
-----
Alltså...
Alla fick för sig att Jesus var Gud. Men så sa han att det INTE var. Gud kallades tillståndet i var persons kropp när man mediterade och såg syner (t.ex. himmelriket).
Men eftersom man vid kyrkmötet i Nicae ville få en enad trosväg, utifrån alla möjliga förklaringar till det som hade hänt, så enades man om att Jesus var Guds avbild. Guds Son. Anden var det tillstånd man kunde känna som Guds kraft. Och Gud fanns däruppe i himlen och bevakade att allting flöt på som det borde.
Så trodde man DÅ....

Okej, tack för informationen!
Citera
2010-11-13, 08:51
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrand
Jag är imponerad Dolphin. En sann Kristi kämpe är du.
Med välvilja, kunskap och förnuft har du tillrättavisat vår förvirrade vän Dag.

Trevlig kväll
Jag kan gott förstå att du upplever Jesu lära som förvirrande. Men detta förvirrande är ju relativt de främmande teser du satt tro till. Så då dina teser inte överenstämmer med Jesu lära blir det förvirrande för dig när du får höra Jesu lära.

Dolphins "förnuft", som du vill höja hans teser till, ligger inte i nivå med Jesu lära. Och att kalla Dolphins påhittade teser för "kunskap" är väl ändå att gå för långt i förmörkelsen. Har du ingen förmåga alls att skilja på sanning och lögn?
Citera
2010-11-13, 08:57
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin
Ord, ord.
Jesus blev inte mördad. Han blev offrad för våra synder.

Du som otroende har ingen aning om vad Jesus Kristus har sagt eftersom du inte tror på det som är sagt genom den heliga skrift.

Du saknar Anden.

Du kommer med dina New Age-tankar om att den Heliga Ande skulle vara femininum.

Hur skulle mina systrar i Kristus förstå detta?

Nej! Vi är födda i denna värld av en mycket påtaglig moder. Av kött och blod.

Att födas på nytt, i anden, är givetvis könsneutralt. Anden har inget kön.

Du snyltar på Skriften och plockar ut det som passar DIG.

Vänd om.

Ja, alla ser ju själva hur galet den här mannen pratar. Något stöd i bibeln har han ju inte för sina lögner.

T.o.m. att något som föder inte är av honkön. Alla vi andra vet ju att det som föder är ju den kvinnliga delen, medan det är mannen som avlar. Men det blir ju så här för de som lämnat förståndet hemma och bara lyssnat till olika prästers pladder.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in