2008-12-17, 18:16
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Ja, jag tror på det som Jesus säger! Eftersom jag tror att Bibeln är Guds ord!
Det skulle jag vilja kalla för blind tro. Så du har alltså ingen egen uppfattning, eget samvete, om vad som är gott eller ont?
Citera
2008-12-17, 18:17
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin
Hur kan du sätta dig över människors tro.
Du som inte tror på de centrala delarna av Jesus liv på denna jord.
Korsfästelsen för våra synder, återuppståndelsen och hans återkomst i mänsklig dräkt.

Nej Dan du har ingen som helst rätt att sätta dig över människors tro. Hycklare.
Det är just det som är min uppgift; att med Jesu egna ord avslöja eländet kristendommen.
Citera
2008-12-17, 18:19
Medlem
Dags avatar
Citat:
Okey. så det citatet utsagt av Jesus är alltså inte sant? Det var Jesus som bad oss att be den bönen, men det stämmer alltså inte? Du som påstår att du tror på Jesu ord!
Jag skrev att den översättning som du kom farandes med inte stämmer. Jag sa inte att Jesus inte hade uppmanat oss att bedja bönen.
Citera
2008-12-17, 18:22
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Det skulle jag vilja kalla för blind tro. Så du har alltså ingen egen uppfattning, eget samvete, om vad som är gott eller ont?

Jodå det vet jag! Med hjälp av Herrens Ande så kan jag uppfatta vad som är gott och ont!=) Ja du kan kalla min tro, vad du vill. Jag tror på Gud och jag tror att Bibeln är Guds ord, och jag tror att Gud har makten att bevara sitt ord i sanningens ljus.
Citera
2008-12-17, 18:22
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Att du har Jesus ord framför dig idag har sin historiska bakgrund i att människor försvarat sanningen och även fått sätta sina liv till för spridning av den kristna tron.
Nja, inte riktigt så ändå, för det var ju de kristna som mördade de som trodde på Jesus. Den kristna kyrkan har ju sin egen lära.
Citera
2008-12-17, 18:23
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Jag skrev att den översättning som du kom farandes med inte stämmer. Jag sa inte att Jesus inte hade uppmanat oss att bedja bönen.

Det var inte jag som skrev ner den, utan sleepaz!
Citera
2008-12-17, 18:24
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Det är just det som är min uppgift; att med Jesu egna ord avslöja eländet kristendommen.
Men kan du bevisa att Jesu ord inte är nedskrivna i den kristna traditionen?
Här visaade jag förut en del argument till det.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14183193&postcount=213

Om du inte kan motbevisa att det är kristna som var dem som skrev evangelierna och fortsatte att sprida denna traditionen vidare skall du heller inte så kaxxigt ge dig på den kristna tron. Nå visa mig lite motargument nu?
Senast redigerad av SleepaZ 2008-12-17 kl. 18:27.
Citera
2008-12-17, 18:25
Medlem
Dags avatar
Citat:
Jodå det vet jag! Med hjälp av Herrens Ande så kan jag uppfatta vad som är gott och ont!=) Ja du kan kalla min tro, vad du vill. Jag tror på Gud och jag tror att Bibeln är Guds ord, och jag tror att Gud har makten att bevara sitt ord i sanningens ljus.
Nå, har Gud gjort det? Har du kollat i den grekiska grundtexten om de översättningar kyrkan och konungen givit dig tillgång till, om de stämmer med grundtexten?
Har du kollat upp detta? Eller sitter du bara och svamlar?
Citera
2008-12-17, 18:25
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Nja, inte riktigt så ändå, för det var ju de kristna som mördade de som trodde på Jesus. Den kristna kyrkan har ju sin egen lära.
Källa på det tack?
Citera
2008-12-17, 18:28
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Nå, har Gud gjort det? Har du kollat i den grekiska grundtexten om de översättningar kyrkan och konungen givit dig tillgång till, om de stämmer med grundtexten?
Har du kollat upp detta? Eller sitter du bara och svamlar?

Jag tror ändå! Kan inte Grekiska, men jag tror att Gud har makten att bevara sitt ord i Sanningens ljus!
Citera
2008-12-17, 18:28
Medlem
Dolphins avatar
Citat:

Än en gång Johannes ord:

"Ty många villolärare hava gått ut i världen, vilka icke bekänna att Jesus är Kristus, som skulle komma i köttet; en sådan är Villoläraren och Antikrist." (2 Joh. 1:7)

Dennes ärenden är det du går.

Att förväxla den pagana Romerska kyrkan med kristendom har du gemensamt med de övriga New Age anhängarna. Allt för att försöka förvilla de kristna.
Senast redigerad av Dolphin 2008-12-17 kl. 18:34.
Citera
2008-12-17, 18:29
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Men kan du bevisa att Jesu ord inte nedskrivna i den kristna traditionen?
Här visar jag dig att så är fallet,
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14183193&postcount=213

Om du inte kan motbevisa att det är kristna som var dem som skrev evangelierna och fortsatte att sprida denna traditionen vidare skall du heller inte så kaxxigt ge dig på den kristna tron. Nå visa mig lite motargument nu?
Det jag har skrivit det har jag skrivit och jag tror fortfarande på det Jesus säger. Konstigt att en kristen flyger på mig som tror på Jesus. Mycket konstigt. Du måste må mycket dåligt eftersom du hatar Jesus så infernaliskt som du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in