Citat:
Ja, just därför. Att följa Jesus brukar innebära ett utanförskap. För kyrkorna har ju alltid burit ut dem som säger att: "Så här står det i bibeln". Eller: "Så här säger Jesus." Precis som du behandlar DanielF och andra som citerar Jesu egna ord.
Ursprungligen postat av Rottweilern
Nej jag är inte fiende till Jesu ord, men enligt danielf själv, så hatar han den kyrka som jag tillhör, och samtidigt så påstår han sig följa Jesus.
Ja du går ju så långt att du kallar de som citerar Jesus för en högmodig satan. Skulle du inte bedja för dina fiender?
Det tråkiga är ju att det är Jesus som ärdin fiende.
Citat:
Hur kan kan du begära att en rättfärdig man som älskar Jesus också skall älska satans synagoga? Man kan ju inte älska både den himmelske Fadern och djävulen. Antingen så älskar man den ene och hatar den andre. Så sa då Jesu i varje fall.
Om han hade följt Jesus och ansett sig själv vara fiende till kyrkan så skulle han älska kyrkan, eftersom Jesus egna ord löd: "Du skall älska din fiende"
Citat:
På vad sätt älskar du DanielF mer än du anklar honom för att inte älska dig som fiende till Jesu egna ord?
Som svar på din fråga. Ja, jag älskar Danielf!
I alla dina svar till honom så har du visat hur du föraktar, hånar och begabbar hans kärlek till Jesu egna ord. Alla dina inlägg går ut p åatt trampa på hans kärlek till Jesus. Du hatar ju DanielF mer än att du älskar honom.
Om ni har fått den bilden av mig att jag föraktar, hånar och begabbar mig emot er, så får ni förlåta mig. Det var inte meningen att göra det, utan endast ge er sanningen om evangeliet. Genom tron på Jesus Kristus så blir vi Guds barn, vi blir alltså inte Gud genom att tro på Jesus, utan vi blir alltså pånyttfödda och därmed föds vi in i Kristikropp som är ETT med Jesus Kristus.