2011-01-20, 20:35
Medlem
Mandussons avatar
S E X U A L U P P L Y S N I N G E N. S E
Från urologkanalen:

Peyronie´s sjukdom
Peyronie´s sjukdom karaktäriseras av att hård vävnad (fibros) bildas i penis och orsakar smärta och krökning av penis vid erektion. Den inre strukturen av penis består av två cylinderformade svällkroppar (corpora cavernosa); urinröret; erektil vävnad som omger urinröret; två huvudartärer och flera vener och nerver. I Peyronies sjukdom bildas tät och fibrös ärrvävnad (plack) i tunica albuginea. Enligt en rapport publicerad 1995 av U.S. National Institutes of Health uppkommer Peyronies sjukdom hos ca 1 % av männen. Den är vanligast förekommande i åldern 45 till 60 år, men den kan också påträffas hos yngre och äldre män. Förekomsten kan vara högre då det finns ett motstånd att söka medicinsk vård för tillståndet och det kan även finnas fall med mycket små symtom som inte har rapporterats.

Orsaker
Orsaken till Peyronies sjukdom är okänd. De fall som uppkommer plötsligt beror ofta på trauma mot penis (dvs invasiva procedurer i penis, skada, extrem sexuell aktivitet). Invasiva procedurer i penis omfattar insättande av kateter, cystoskopi och transurethral prostatectomy (TURP) och olika former av intensiv försträckning.

De fall av Peyronies som utvecklas långsamt kan vara orsakade av en nedärvd abnormitet i det humana leukocyt antigen B27 (HLA-B27). Peyronies sjukdom kan också förekomma oftare hos män med familjemedlemmar som har Peyronies sjukdom eller bindvävssjukdomar (t ex SLE, Systemisk Lupus Erythematosus). Ca 30% av patienterna med Peyronies sjukdom utvecklar också hård vävnad i andra delar av kroppen, t ex i handen (dvs Dupuytrens kontraktur) eller i foten. Undersökning i mikroskop av hård vävnad från Peyronies sjukdom ser likadan ut som svår inflammation av blodkärl (vasculit), vilket kan betyda att tillståndet kan ha sitt ursprung i blodkärlen. Diabetes som ofta leder till blodkärlssjukdom är också ansedd som riskfaktor. Användningen av medicin mot högt blodtryck propranolol (Inderal®) har visat sig orsaka Peyronies i sällsynta fall. Peyronies sjukdom har också visat sig ha samband med vitamin E brist.

Tecken och symtom
Peyronies sjukdom kan vara lättare eller svårare och kan utvecklas snabbt eller under längre tid. Symtom är:
• Hård vävnad (plack) i penis
• Smärtsam erektion
• Krökning av penis under erektion
• Förkortning av penis
Vanligtvis bildas placken på översidan av penisskaftet och gör att penisen böjs uppåt vid erektion, men det kan också förekomma vid undersidan och orsakar då en nedåtgående böjning. Om placken bildas både på översidan och undersidan kan en förkortning av penis ske. I ca 13 % av fallen orsakar placken ingen smärta eller böjning utan tillståndet löser sig spontant. I svåra fall kan smärta och böjning resultera i erektil dysfunktion (impotens). Om det förekommer flera områden med plack kan en ofullständig erektion bli följden.
Från "Urologkanalen" förmedlat av sexualupplysningen.se
Citera
2011-01-20, 22:29
Medlem
Mandussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Ingen jävla penisförlängare fungerar, leder bara till att man förstör det allra käraste man har. Var nöjda med vad ni har, man vet aldrig vad naturens ironi hade kunnat ställa till med.

Bra talat! Klok man! (Hoppas att de lyssnar till dej)!
Citera
2011-01-21, 00:52
Medlem
resads avatar
Mäter man omkretsen på de tjockaste stället ? Jag får de då till 14 cm runt om ...

Såg nånstans att 10 är medel ? Är 14 cm mycket i omkretsen alltså ?
Citera
2011-01-21, 01:13
Medlem
Jag delade med mig mest för att ge andra en fair chans att kolla in en grej som för vissa fungerar förvånansvärt bra. Jag tackar så klart för omtanken, svampexemplen osv, men det känns faktiskt inte rätt. Det känns snarare att det funkar som med de afrikanska stammar som får tallriksstora läppar eller öron genom att töja ut dem sakta, eller de med de extremt långa halsarna i Burma.
Det mesta går att "bevisa", tex var det tills för ett litet tag sedan vetenskapligt bevisat att humlor inte kunde flyga (pga bla för stor kropp o för små vingar). Som tur i sket humlorna fullkomligt i detta o flög glatt omkring .
På ett sätt får man nästan hoppas att andra inte börjar använda samma mirakulösa teknik som hjälpt mig så snabbt o enkelt, då blir man ju extra speciell när nästan inga andra själva kan bestämma storleken på sin krigare . Skulle nog bli lite väl hård konkurrens om alla killarna på FB på riktigt fick en tvättäkta och helt verklig FB-kuk.
Mitt samvete är stillat, jag har delat med mig o därmed gett folk en chans att upptäcka nåt som kanske skulle funka jättebra för dem.
Jag tycker det känns meningslöst att diskutera med div. experter och ha en debatt och diskussion. Troligen kommer jag inte att vilja lägga till mer om detta eller diskutera det med de som ej tror på min upplevelse. Alla har rätt att tro som man vill, och har vi inte alla rätt på vårt eget sätt?
Jag tackar i alla fall gudarna att jag inte hörde/trodde på dessa råd innan jag provade en seriös penisförlängare o fick en befriande kontroll om hur jag vill se ut där nere, ist f att tex klaga på otur o dålig DNA.
Everything is possible! Never forget that, whatever people say!
Heja Livet!!!
Citera
2011-01-21, 16:57
Medlem
en del karlar har verkligen inte koll på hur stora deras kukar är.
är deta verkligen sant eller vill de bara inte berätta?

jag har kommit fram till den perfekta kukstorleken: 12-16 cm lång och 11-14 cm i omkrets.
Citera
2011-01-21, 21:27
Medlem
CreepyToasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haricovert
en del karlar har verkligen inte koll på hur stora deras kukar är.
är deta verkligen sant eller vill de bara inte berätta?

jag har kommit fram till den perfekta kukstorleken: 12-16 cm lång och 11-14 cm i omkrets.
Medellängden på svenska kukar i sverige är 15cm. jag själv tycker att det är otroligt litet. gillar att känna vad man knullar
Citera
2011-01-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyToast
Medellängden på svenska kukar i sverige är 15cm. jag själv tycker att det är otroligt litet. gillar att känna vad man knullar

Du får ta och skicka ett PM till några av killarna en bit bak i tråden, de fyller gärna ut din
STORA FITTA med deras biffiga FB-ballar
Anton
Citera
2011-01-22, 11:45
Medlem
Mandussons avatar
Citat:
FRÅN SEXUALUPPLYSNINGEN.SE
Om du som skriver är kvinna och inte känner av samlag med en normalt utrustad man är du antingen inte tillräckligt sexuellt upphetsad och då rekommenderas mer förspel så att dina egna svällkroppar hinner reagera, eller så har du förbisett de viktiga knipövningarna. Jag rekommenderar besök hos närmasta barnmorska eller gynekolog för rådgivning.
Citera
2011-01-22, 12:18
Medlem
Mandussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happydays
Jag delade med mig mest för att ge andra en fair chans att kolla in en grej som för vissa fungerar förvånansvärt bra. Jag tackar så klart för omtanken, svampexemplen osv, men det känns faktiskt inte rätt. Det känns snarare att det funkar som med de afrikanska stammar som får tallriksstora läppar eller öron genom att töja ut dem sakta, eller de med de extremt långa halsarna i Burma.
Det mesta går att "bevisa", tex var det tills för ett litet tag sedan vetenskapligt bevisat att humlor inte kunde flyga (pga bla för stor kropp o för små vingar). Som tur i sket humlorna fullkomligt i detta o flög glatt omkring .
På ett sätt får man nästan hoppas att andra inte börjar använda samma mirakulösa teknik som hjälpt mig så snabbt o enkelt, då blir man ju extra speciell när nästan inga andra själva kan bestämma storleken på sin krigare . Skulle nog bli lite väl hård konkurrens om alla killarna på FB på riktigt fick en tvättäkta och helt verklig FB-kuk.
Mitt samvete är stillat, jag har delat med mig o därmed gett folk en chans att upptäcka nåt som kanske skulle funka jättebra för dem.
Jag tycker det känns meningslöst att diskutera med div. experter och ha en debatt och diskussion. Troligen kommer jag inte att vilja lägga till mer om detta eller diskutera det med de som ej tror på min upplevelse. Alla har rätt att tro som man vill, och har vi inte alla rätt på vårt eget sätt?
Jag tackar i alla fall gudarna att jag inte hörde/trodde på dessa råd innan jag provade en seriös penisförlängare o fick en befriande kontroll om hur jag vill se ut där nere, ist f att tex klaga på otur o dålig DNA.
Everything is possible! Never forget that, whatever people say!
Heja Livet!!!
SEXUALUPPLYSNINGEN.SE
Nu har jag tyvärr sett så många yngre män med förstörda penisar och följt läkarnas förtvivlade försök att få till något som fungerar att jag vågar uttala mig med en mer bestämnd tyngd än den jämförelse du gör med dig själv. Jag skriver att en svamp kan töjas och böjas. I början kan ju en vanlig svamp tyckas längre när man dragit i den lite. Ingen vet dock när en svampvävnad brister och hur mycket den brister. Alla förstår, även yngre, att en svamp inte kan tåla vad som helst. Och vad gäller svällkropparna fibrösa vävnad så är det naturligtvis individuellt hur tåliga vi är. Men de flesta vil väl ha glädje av sitt sexliv längre fram i livet också? Och det är ju inte så att alla skador märks eller uppstår när man drar och töjer. Flera kommer och berättar att navände den ena och den andra metoden 5 eller 10 år tllbaka. Men nu har de fått oförklarliga problem som inte på något sätt kan åldersrelateras. Och jag kan lova att de inte är speciellt nöjda med att de provade penissträckning. Jag har aldrig påstått att kroppsdelar inte går att töja. Men är man villig att betala i förlorad känsel, erektionssvikt, ejekulationssvårigheter eller en kobination av allt detta?

Bland kvinnor är bröstförstoring och förminskning nu relativt vanligt däför att vi har kunskaper om metoderna och resultaten. Finns det någon som tror att den som kan inte skulle vilja tjäna pengar på att hjälpa frustrerade män genom att med olika metoder förstora penis - om inte riskerna skulle vara så stora och därmed risken att bli stämd och förlora pengarna? Företagaren eller doktorn förlorar bara pengar. Den som skadat sin penis för livet, men kanske inte upptäcker det förrn efter några år - han förlorar mycket mer.
Citera
2011-01-22, 21:05
Medlem
CreepyToasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandusson
FRÅN SEXUALUPPLYSNINGEN.SE
Om du som skriver är kvinna och inte känner av samlag med en normalt utrustad man är du antingen inte tillräckligt sexuellt upphetsad och då rekommenderas mer förspel så att dina egna svällkroppar hinner reagera, eller så har du förbisett de viktiga knipövningarna. Jag rekommenderar besök hos närmasta barnmorska eller gynekolog för rådgivning.
Jag är en kvinna... Men jag tycker bara att 12cm är otroligt litet. Och jag känner kukarna jag knullar (bara stora fattaru)
Citera
2011-01-22, 22:48
Medlem
Mandussons avatar
Gå till gymekolog eller barnmorska

Citat:
Jag är en kvinna... Men jag tycker bara att 12cm är otroligt litet. Och jag känner kukarna jag knullar (bara stora fattaru)
SEXUALUPPLYSNINGEN.SE
Slidan är 8-9 cm djup med en hos den mogna kvinnan starkt veckad slemhinnekanal, som vid sexuell retning erigerar och slätas ut. De bägge slidväggarna, som vid avslappnat läge vilar mot varandra, drar sig därmed ifrån varandra och öppnas mot förgården. Vid samlag möjliggörs därmed att slidan kan omsluta mannens penis. Känselsensorerna finna i slidans yttre delar och in till 3-4 cm in. Om en penis kommer för långt in stöter den mot livmoderstappen och det brukar göra rejält ont, ja så pass mycket att kvinnan ofta väljer att avsluta samlaget. Om kvinnan inte känner något i ett samlag med en normalt utrustad man är det antingen så att hon inte är sexuellt upphetsad eller att hon blivit förslappad genom ex barnafödande. Det kan också naturligtvis vara en neurologisk åkomma.

Är du verkligen en tjej så ska du omedelbart tala med din gynekolog.
Senast redigerad av Mandusson 2011-01-22 kl. 23:31. Anledning: Stavning
Citera
2011-01-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogensprins
Jag gjorde det för att få veta om jag hade stor eller liten överlag. Då jag alltid haft lite komplex var det faktiskt skönt att få veta att jag ligger i medelfacket.

Sen så vet jag också att samhället har en snedriven syn på vad som är medel och vad som inte är medel, men det kan vi ta över PM om varför det är så.
Mäter ni med slak eller vaken ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in