Citat:
Ursprungligen postat av Mandusson
Tjocklek:
Grovleken är ett mindre omskrivet kapitel. Kanske har den dock större betydelse egentligen.
75% av alla penisar är 8-12 cm i omkrets.
Medelvärdet är ca 10 cm i erigerat tillstånd och 6-10 cm i slakt tillstånd.
(Mätning sker genom att man tar ett måttband och mäter penis på grövsta stället, vilket ofta är mitt på eller runt ollonets kant).
Jag är fullkomligt övertygad om att snittet INTE är 10cm, finns inte en chans! Jag är själv kille och har gått i skolan, duschat i badhus, på gymmet, på jobbet mm mm, (och med det sagt) sett väldigt många nakna män. (inte spanat in, men man ser ju varandra nakna)
Och jag tycker min pick är rätt liten ändå (erigerad runt 16cm lång och runt 13cm omkrets) och den är absolut inte bland dom grövre. (och inte längre heller för den delen) Och den slutsatsen kan jag väl dra med hjälp av vad jag sett.
Visst, folk springer ju inte runt med ribba i omklädningsrummet men om pickarna är större än 10cm i omkrets slaka, så lär dom ju knappast vara mindre vid erektion(!)
Har Ni sett hur litet 10 cm i omkrets är egentligen ?? "8-12 cm är det vanliga", med 10cm i snitt??!
ELLER HUR!
Kolla korken på en 1,5 L PET-flaska, då vet du vad 10cm i omkrets är.
Jag ifrågasätter dessa statistiska uppgifter rejält. ,,känns mest som "snälla siffror" som ska få "små" män att inte känna sig så små ändå. Och det är ju snällt, eller....
(Vad beträffar längden så tror jag inte den är 14.6 cm i snitt,, skulle snarare tro det ligger runt 16 cm
i snitt, kanske t o m lite längre. Sen om allt detta spelar så stor roll i en relation mellan en man och kvinna, det lämnar jag osagt. Min tjej tycker iaf jag är toppen och att jag passar henne kanon och det är ju det viktiga, åtminstone för mig.)