2011-01-11, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woodwell
Jag kan bara tala för mig själv, men jag bryr mig inte ett skit om storleken när den är slak om jag vet hur den ser ut i erigerat tillstånd.

Så no need to worry!

Same here.. jobbigt och springa runt med en 20+ slak i byxan.. hellre springer jag runt med en 10 slak i byxen och en 20+:are vid stånd
Citera
2011-01-11, 01:00
Medlem
woodwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Same here.. jobbigt och springa runt med en 20+ slak i byxan.. hellre springer jag runt med en 10 slak i byxen och en 20+:are vid stånd
Sen så är det ju spännande när den växer!
Citera
2011-01-11, 01:13
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Har för mig att snoppen blir 2x gånger så lång vid Stånd

Rätta mig om jag har fel
Du har fel.

TS får du stånd enkelt? Om du får det kan det inte vara ett särskilt stort problem.
Citera
2011-01-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandusson
Tjocklek:
Grovleken är ett mindre omskrivet kapitel. Kanske har den dock större betydelse egentligen.
75% av alla penisar är 8-12 cm i omkrets.
Medelvärdet är ca 10 cm i erigerat tillstånd och 6-10 cm i slakt tillstånd.
(Mätning sker genom att man tar ett måttband och mäter penis på grövsta stället, vilket ofta är mitt på eller runt ollonets kant).

Jag är fullkomligt övertygad om att snittet INTE är 10cm, finns inte en chans! Jag är själv kille och har gått i skolan, duschat i badhus, på gymmet, på jobbet mm mm, (och med det sagt) sett väldigt många nakna män. (inte spanat in, men man ser ju varandra nakna)
Och jag tycker min pick är rätt liten ändå (erigerad runt 16cm lång och runt 13cm omkrets) och den är absolut inte bland dom grövre. (och inte längre heller för den delen) Och den slutsatsen kan jag väl dra med hjälp av vad jag sett.
Visst, folk springer ju inte runt med ribba i omklädningsrummet men om pickarna är större än 10cm i omkrets slaka, så lär dom ju knappast vara mindre vid erektion(!)

Har Ni sett hur litet 10 cm i omkrets är egentligen ?? "8-12 cm är det vanliga", med 10cm i snitt??!
ELLER HUR!
Kolla korken på en 1,5 L PET-flaska, då vet du vad 10cm i omkrets är.

Jag ifrågasätter dessa statistiska uppgifter rejält. ,,känns mest som "snälla siffror" som ska få "små" män att inte känna sig så små ändå. Och det är ju snällt, eller....

(Vad beträffar längden så tror jag inte den är 14.6 cm i snitt,, skulle snarare tro det ligger runt 16 cm i snitt, kanske t o m lite längre. Sen om allt detta spelar så stor roll i en relation mellan en man och kvinna, det lämnar jag osagt. Min tjej tycker iaf jag är toppen och att jag passar henne kanon och det är ju det viktiga, åtminstone för mig.)
Citera
2011-01-11, 17:22
Medlem
Z1gmas avatar
Var beredd på att 90% av alla killar lägger till 1cm när de berättar om längden på sin penis.

De som har 17 har oftast 16, och de som har 19 har oftast 18.

Jag har 21cm (Alltså 20cm, om jag ska vara ärlig, höhö)
Citera
2011-01-11, 18:28
Medlem
JoeNorths avatar
19 cm och hur nöjd som helst!
Citera
2011-01-11, 23:40
Medlem
borderlinegirls avatar
Min nyblivna man my_way Har den finaste och bästa kuken som finns. Precis lagom storlek. och den är min :-D

Citera
2011-01-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borderlinegirl
Min nyblivna man my_way Har den finaste och bästa kuken som finns. Precis lagom storlek. och den är min :-D

Tack Älskling
Citera
2011-01-12, 02:57
Medlem
Mandussons avatar
SVAR

Den bästa penisen sitter på den som förstår att vara glad över det han har och att den inte ska glädja någon annan än partnern och mannen själv. Och den som förstår detta har också en väl fungerande erektion. Jag "tror" inte så mycket utan har studerat ämnet sexologi vid universitet. Det jag skriver bygger på vetenskapliga fakta som går att belägga på sådant sätt att det håller på sådant sätt att man kan försvara materialet på de grunder som krävs.

För min egen del missunnar jag inte någon att känna sig större än han är genom att trycka in linjalen lite extra mot magen vid mätning, eller att lägga måttbandet på ett sätt som gör att omkretsen verkar större. I en vetenskaplig undersökning gör man dock exakt lika med alla.

Mindre vid träning
Det är så att penis krymper inte bara vid kyla utan också vid ansträngning, rädsla, jakt eller liknade. På den tiden vi levde nakna hade det inte varit så bra med en penis som hänger ner mycket och fastnar när vi ska jaga vårt byte med pil i bushen

Längd
Den längd jag redovisar lärde jag mig vid studier på universitet i sexologi och underlaget är vetenskapligt dokumenterade mätningar gjorde av läkare och forskare. Självklart skiljer det mm eller cm beroende på hur och när man mäster. De mätningar jag redovisat har alla gjorts på samma sätt.

Omkrets
Detsamma gäller vid mätningen av omkrets som vid mätning av längd. Mätningarna är vetenskapligt säkerställda.

Har negrer större och asiater mindre - samt varför?
Den genomsnittlige mörkhyade negern har 1 cm större än den genomsnittlige europén. En asiat har ca 1 cm mindre penis än den genomsnittlige europén. Av vilket skäl har naturen skapt oss så? Negresserna har större bäcken i genomsnitt och deras vagina är ca 1 cm djupare. Den asiatiska kvinnan är mindre och har mindre bäcken, samt mindre djup vagina.
Citera
2011-01-12, 16:04
Medlem
om man inte får in en errigerad penis i en toapappersrulle är den bra tjocklek då?
Citera
2011-01-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandusson
Tjocklek:
Grovleken är ett mindre omskrivet kapitel. Kanske har den dock större betydelse egentligen.
75% av alla penisar är 8-12 cm i omkrets.
Medelvärdet är ca 10 cm i erigerat tillstånd och 6-10 cm i slakt tillstånd.
(Mätning sker genom att man tar ett måttband och mäter penis på grövsta stället, vilket ofta är mitt på eller runt ollonets kant).
En svensk standardkondom är 10,4 cm i omkrets. Det är då i princip uteslutet att medelvärdet bara är 10 cm. För ur säkerhetssynpunkt så ska ju inte en kondom ha större omkrets än kuken, men däremot ska kuken ha större omkrets än kondomen.
Senast redigerad av JonnyOlsson 2011-01-12 kl. 17:03.
Citera
2011-01-12, 20:42
Medlem
Mandussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyOlsson
En svensk standardkondom är 10,4 cm i omkrets. Det är då i princip uteslutet att medelvärdet bara är 10 cm. För ur säkerhetssynpunkt så ska ju inte en kondom ha större omkrets än kuken, men däremot ska kuken ha större omkrets än kondomen.

Jag googlade och kom till på "mediumkondom" och kom till en större svensk leverantörs hemsida. Där var medium = 10,0 cm.

Nu så ser den uppmärksamm också att 75% av alla män har en penis som i erigerat tillstånd mäter 8-12 cm i omkrets.

Om man slutar läsa statistik som en kritik mot det egna jaget och som ett hot mot egot och förstår att det finns variationer inom normalpercentilen, men även utanför, så tror jag att detta känns mer vuxet för många av oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in