Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-01, 22:59
Bannlyst
Hur gör man? Läst lite trådar, som jag förstod det så är det bara att krossa "grisarna" och slänga i dom i flaskan, tills dom smälter... Men hur många ska det va? Samt, kan man "boosta" spriten, så den blir klar snabbare? T.ex. om man lägger den i ett vattenbad, så polkisarna smälter snabbare... Och när den är klar, kan man ha nånting att grogga med efter det, eller räcker det med den utblandade spriten? Tack för snabba svar, nybörjare inom utblandning och groggning.
Citera
2009-10-01, 23:00
Medlem
KryddAs avatar
Krossa, blanda med spriten, lägg i ugnen på låg värme och vänd om flaskan då och då. Stoppa sedan in i kylen för att få den kall.
Citera
2009-10-01, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Krossa, blanda med spriten, lägg i ugnen på låg värme och vänd om flaskan då och då. Stoppa sedan in i kylen för att få den kall.
Okej, men kan inte glaset spricka? Hur varmt ska det vara? Ca. 50grader? Möjligt att lägga i vattenbad ist?
Citera
2009-10-01, 23:03
Medlem
FISKISCHs avatar
äh, bara krossa och häll i. skaka och låt ligga någon timma, skaka igen, vänta.. håll på så tills det är klart.
Funkar bra med halstabletter också. Vicks blue är fräsha
Citera
2009-10-01, 23:04
Medlem
:Ericuss avatar
Lägg i varmvattenbad och byt vattnet när det kallnar, då går det fortare. Skaka om ordentligt och ofta också.
Citera
2009-10-01, 23:04
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2k10
Okej, men kan inte glaset spricka? Hur varmt ska det vara? Ca. 50grader? Möjligt att lägga i vattenbad ist?

~45 grader brukar vara lagom. Man kan lägga det i en pet-flaska också (utan etikett). Vattenbad blir kallt för fort för att det ska vara effektivt.
Citera
2009-10-01, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
~45 grader brukar vara lagom. Man kan lägga det i en pet-flaska också (utan etikett). Vattenbad blir kallt för fort för att det ska vara effektivt.
Om den står på t.ex. 3:an på plattan när man har i den då? Då svalnar ju inte vattnet
Citera
2009-10-01, 23:19
Medlem
Jag gjorde det en gång fast med turkisk peppar.
Aja till ämnet, jag krossade skiten la de flaskan, skakade en stund sedan in i diskmaskinen på ett varv, sedan nerkylning blev helt okej resultat inga bitar kvar allt hade löst sig
Citera
2009-10-02, 00:08
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaxii
Jag gjorde det en gång fast med turkisk peppar.
Aja till ämnet, jag krossade skiten la de flaskan, skakade en stund sedan in i diskmaskinen på ett varv, sedan nerkylning blev helt okej resultat inga bitar kvar allt hade löst sig

Det lät ju faktiskt väldigt smidigt!
Citera
2009-10-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Det lät ju faktiskt väldigt smidigt!
Eller så har man en flaska där man slipper krossa skiten. Det är förjävla jobbigt att krossa.
Citera
2009-10-02, 01:02
Medlem
Moff .. es avatar
Vet inte hur det är med polkagrisar.
Men jag gjorde peppar-shot en gång. Blandade en påse turkisk peppar (godis) i en flaska vodka och körde i diskmaskinen på mediumprogrammet.
Blev kanon! Det var en anställd på sytstemet som tipsade mig.

Såg inte inlägget av maaxii
Senast redigerad av Moff .. e 2009-10-02 kl. 01:05.
Citera
2009-10-02, 10:47
Medlem
mytomans avatar
Kan vi inte slänga ihop en lista med saker som är lämpliga att "späda" ut i vodka?

1. Polkagrisar
2. Turkisk peppar
3. Halstabletter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in