Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2009-10-09, 18:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Testat med polkagrisar men känner att jag behöver lite mer för att få rätt konsistens, funkar det att lägga i mer och köra in den i diskmaskinen igen eller blir det dåligt när man kör för andra gången?
Citera
2009-10-09, 19:27
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Testat med polkagrisar men känner att jag behöver lite mer för att få rätt konsistens, funkar det att lägga i mer och köra in den i diskmaskinen igen eller blir det dåligt när man kör för andra gången?
det fungerar att ha i mer. men låt den gärna stå och dra en vecka innan du dricker, blir bättre smak och konsistens. man brukar också tillsätta en tesked glycerin för att förbättra konsistensen i såna här drycker, men det ger mer sötma också.
Citera
2009-10-09, 19:36
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
det fungerar att ha i mer. men låt den gärna stå och dra en vecka innan du dricker, blir bättre smak och konsistens. man brukar också tillsätta en tesked glycerin för att förbättra konsistensen i såna här drycker, men det ger mer sötma också.

Soft..då får jag gå ut och köpa lite mer polkagrisar, men vill helst inte vänta en vecka eftersom jag tänkt dricka lite ikväll Men jag behöver ju inte dricka allt iofs
Citera
2009-10-09, 19:41
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Soft..då får jag gå ut och köpa lite mer polkagrisar, men vill helst inte vänta en vecka eftersom jag tänkt dricka lite ikväll Men jag behöver ju inte dricka allt iofs
det kommer gå bra att dricka ändå. hiva inte i för mycket bara, så det blir nått svagt slisk..
Citera
2013-06-08, 14:09
Medlem
Bump!

Personlig favorit är att blanda polkagrisar med ferrari-bilar, köra i matberedaren och sen i diskmaskin

Nu är det så att jag kommit över en stor mängd skitvidrigt vitt vin, hur tror ni det skulle funka med polkagrisar hehe?
Citera
2013-06-08, 14:27
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skully
Bump!

Personlig favorit är att blanda polkagrisar med ferrari-bilar, köra i matberedaren och sen i diskmaskin

Nu är det så att jag kommit över en stor mängd skitvidrigt vitt vin, hur tror ni det skulle funka med polkagrisar hehe?

Jag tror att du blir positivt överraskad om du blandar vinet med Fanta el Cola och is. 50% läsk, 50% vin, 50% is och kanske några droppar citron. Hur du ska få ihop den matematiken får nog Rolf Zetterlund hjälpa dig med.

Matberedare går bra, men jag vill varna för att använda mixer av billig typ. Många år sedan nu och mamma har förlåtit mig - jag körde turkisk peppar i hennes mixer. Karamellerna gick sönder - det gjorde plastskålen också.
Senast redigerad av JoeDevola 2013-06-08 kl. 14:55.
Citera
2014-10-07, 07:23
Medlem
dumleklubba, petflaska, diskmaskin!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem