Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-02, 10:49
Medlem
Naccaches avatar
Finns redan en tråd för det här, men none the less så har jag inte bråttom någonstans så kan skriva av mig:

Vattenbad fungerar, har du inte bråttom så kan den ligga i ljummet vatten, ja, sen är det bara att låta den stå över natten, färdigt på morgonen oftast. Funkar hur bra som helst, ugn och grejer låter överambitiöst...
Citera
2009-10-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mytoman
Kan vi inte slänga ihop en lista med saker som är lämpliga att "späda" ut i vodka?

1. Polkagrisar
2. Turkisk peppar
3. Halstabletter
4.Kryptonit.
Citera
2009-10-02, 11:13
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytoman
Kan vi inte slänga ihop en lista med saker som är lämpliga att "späda" ut i vodka?

1. Polkagrisar
2. Turkisk peppar
3. Halstabletter
4. Apvrål.
Citera
2009-10-02, 15:23
Medlem
Jag brukar göra på turkisk peper, ska väl inte vara någon skillnad.

Jag tar en kastrull, lägger lite vatten i botten och sen krossar jag pepern och kokar skiten. Tar inte lång tid alls, sen är det bara att hälla över till spriten.
Citera
2009-10-02, 16:04
Medlem
Haha sjukt skoj att jag kommer hem och sätter mig vid datorn och hittar denna tråden högst upp i alkoholforumet när jag precis varit och köpt mig en påse polkagrisar att göra shots på. Har du inte bråttom behöver du varken krossa eller värma. Det löser sig i rumstemperatur bara det får stå. Annars satsar du på vattenbad eller diskmaskinstricket. Funkar vilket som.

Vill man inte dricka polkagrisshotsen rena (varför man nu inte skulle vilja det) funkar det förbannat bra att grogga såna på sprite/sockerdricka/fruktsoda. Sjukt fräsch smak faktiskt (går lika bra med minttu om man har tid att handla på systemet)
Citera
2009-10-02, 16:24
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffa
Eller så har man en flaska där man slipper krossa skiten. Det är förjävla jobbigt att krossa.
Lägg skiten i en handduk och banka med en kavel. Inte jobbigt, mest kul. Löser sig ju bättre och lättar om man krossar också.
Citera
2009-10-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Lägg skiten i en handduk och banka med en kavel. Inte jobbigt, mest kul. Löser sig ju bättre och lättar om man krossar också.
försvinner ju massa pulver i handuken! Sen löser det sig endå.
Citera
2009-10-02, 17:53
Medlem
zepofans avatar
Är det verkligen ett så svårt projekt att pilla i några polkagriskarameller i en flaska brännvin?
Citera
2009-10-02, 19:38
Medlem
johannaess avatar
Försök förfan inte mixxa skiten bara, jag och en polare mixxade ner lakritsgrodor i en 70cl vodka i hopp om lene lakritsshots. Det gick käpprätt åt helvete och vi fick nån krämliknande sörja som kunde liknas vid äggtoddy.
Citera
2009-10-02, 22:25
Medlem
Insuliins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannaes
Försök förfan inte mixxa skiten bara, jag och en polare mixxade ner lakritsgrodor i en 70cl vodka i hopp om lene lakritsshots. Det gick käpprätt åt helvete och vi fick nån krämliknande sörja som kunde liknas vid äggtoddy.
Citera
2009-10-02, 22:54
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannaes
Regel 1A: Det går bara att göra shots av hårda godisar, gelégodis blir bajs.
Regel 1B: Allt som blandsas med Renat smakar skit.
Citera
2009-10-02, 22:58
Medlem
orengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
4. Apvrål.
Lakrisal!

Kör i blender, funkar finfint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera