2012-06-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
De flesta som lyssnar på house verkar dessutom otroligt korkade, är väl därför de inte kan se och lyssna på riktig talang.

Okej "dra alla över en kam"?

Citat:
De är en av världens hetaste grupper just nu och är kända för att vara riktigt bra festfixare som skapar drag på sina konserter.

Festfixare? .. hoppas du inte fick detta från aftonbladet..

Citat:
Sen är det intressant att det inte är du som sitter där och tjänar miljoner, sätter på modeller och slänger ur hits då och då. Du har inte förklaring på det här? Tänkte ju eftersom det är så lätt

Han har inte ett av världens största skivbolag som gör allt jobb åt honom? Jag kan ge mig fan på att dom inte ens gör halva jobbet när de gör sin musik, de tar fram någon melodi sen får ett crew med ljudtekniker göra resten.

Och jag håller med Kessler om att det saknas känsla i många av låtarna som de spelar..
Citera
2012-06-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justiceBEAVER
Ah du, lyssna du på din Kent och skär dig i duschen medans vi andra lyssnar på vad vi tycker är bra. Hade varit fascinerade att se dig mixa då, upp på en scen framför sisådära 35000 och bara vifta på armen.

Vadå mixa? Han kan väl köra ett prerecordat set som Steve Angello (och förmodligen många andra har gjort)?
Citera
2012-06-26, 17:00
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Smartaste affärsidén någonsin? Gör åtta halvmediokra låtar (eller mixar vad det nu kallas), skapa hype, dela degen ...

Tror du hypen skapats av åtta "halvmediokra" låtar?
Citera
2012-06-26, 17:38
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Smartaste affärsidén någonsin? Gör åtta halvmediokra låtar (eller mixar vad det nu kallas), skapa hype, dela degen ...

Tycker du inte att din diss tappar lite punch när du själv erkänner att du inte vet vad de gör?
Citera
2012-06-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Han har inte ett av världens största skivbolag som gör allt jobb åt honom? Jag kan ge mig fan på att dom inte ens gör halva jobbet när de gör sin musik, de tar fram någon melodi sen får ett crew med ljudtekniker göra resten.

Dom driver sina egna skivbolag din mupp, så inte ens där har du rätt. Vad du kan ge dig fan på, eller inte, skiter alla i. Folk tror att Elvis lever också...
Citera
2012-06-26, 18:22
Medlem
Extra-extra spelningen är på torsdag, 22a november enligt ticnet.
Citera
2012-06-26, 18:34
Medlem
MrAdlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Extra-extra spelningen är på torsdag, 22a november enligt ticnet.

Stämmer bra. Bekräftat även på deras Twitter, så samma tid imorgon för bokning.
https://twitter.com/swedishousemfia/status/217631651050696705
Citera
2012-06-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
Dom driver sina egna skivbolag din mupp, så inte ens där har du rätt. Vad du kan ge dig fan på, eller inte, skiter alla i. Folk tror att Elvis lever också...

Vad snackar du om? Jag vet att dom driver sina egna skivbolag men det har inget med saken att göra..
Citera
2012-06-26, 21:53
Medlem
så 3 spelningar totalt? ajajaj. Förstår att de vill ge de svenska folket en uppvisning och låta alla som vill få se deras sista officiella spelning tillsammans, men hade varit grymt mycket bättre om de körde the one and final konsert. Hade känts större om man var en av de 35000 som fick se deras sista uppträdande. Nu mattades stämningen av lite, fast är supertaggad fortfarande såklart!
Citera
2012-06-26, 23:03
Medlem
användarnmnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johooan
Bara jag som tycker att det känns trist att de ska köra en andra och nu en tredje konsert efter den 24:e? Känns som att vi som var ute i god tid och köpte till första släppet kommer få se en jävla mellanakt.
Självklart är det så men i detta fallet tycker jag det var bra. Men det beror endast på ticnet. Nu var det ju så att personen som var först i kön kunde missa sin biljett medan någon som började köa halv 10 kunde få en.

Hade de haft ett bra kösystem hade jag tyckt det var bäst med en spelning.

Kan någon förresten förklara för mig varför i helvete de inte fyller hela arenan vid samtliga spelningar?

Jag tycker de skulle ha haft ett fungerande kösystem och sedan fyllt arenan med 65 000 personer. Sedan skitit i att köra flera spelningar.
Senast redigerad av användarnmnet 2012-06-26 kl. 23:17.
Citera
2012-06-26, 23:21
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av användarnmnet
Självklart är det så men i detta fallet tycker jag det var bra. Men det beror endast på ticnet. Nu var det ju så att personen som var först i kön kunde missa sin biljett medan någon som började köa halv 10 kunde få en.

Hade de haft ett bra kösystem hade jag tyckt det var bäst med en spelning.

Kan någon förresten förklara för mig varför i helvete de inte fyller hela arenan vid samtliga spelningar?

Jag tycker de skulle ha haft ett fungerande kösystem och sedan fyllt arenan med 65 000 personer. Sedan skitit i att köra flera spelningar.

Vem vill sitta på läktaren? Det är ett EDM-event! Är själv rätt imponerad med att de får in 35 000 pers.
Citera
2012-06-26, 23:56
Medlem
Pressa in 50k + i friends arena. Ah tjena. Folk lär ju fan dö i så fall av hettan och lökigheten som uppstår.

Annars så upphör de pga interna bråk, gotta be it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in