2012-11-22, 20:28
Medlem
LifeRapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Hoppas folket som drar på SHM ikväll och i helgen skänker en tanke och tacksamhet till Denniz pop som la mer än bara grunden till den populära dansscenen som råder nu.

Själv skänker jag en tanke till alla tusentals musiker som övat tusentals timmar för att faktiskt kunna spela sina instrument LIVE, men som tyvärr aldrig kommer att bli lika kända som SHM och liknande.
Citera
2012-11-22, 22:50
Medlem
Grievouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zteroz
Jag lever i nuet - inte 1980 då folk fortfarande lyssnade (finns väl puckon som fortfarande lyssnar) på elvis och fan vet jag vad dom heter.

Det är ingen tvekan om att du är musikexpert och att man ska lyssna noga på vad du har att säga...
Citera
2012-11-23, 00:38
Bannlyst
Alltså, allvarligt talat... Kan någon förklara vad exakt dessa filurer sysslar med på sina "konserter"? Förutom några egenproducerade låtar, består resten av spelningen bara av att de vänder plattor (läs: trycker på "play"), som DJ:er?

Jag tänker på spellistan som presenteras här:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/nojesbladetlive/nojeslive2/

Man ställer frågan: Kommer det att låta så här på Friends Arena?
Det är väl inte så att de bara spelar t.ex. The Knifes "Silent shout" rakt av, utan att de mixar och lägger på egna ljud till låten - eller? Annars undrar jag vad vitsen är...
Citera
2012-11-23, 03:07
Medlem
JustZlatans avatar
Skönt att de upphör. Jag hatar rave och knarkmänniskor som lyssnar på sånt skit. Förstår inte vitsen med sån jävla "musik". Musik kan man knappt kalla det, mer som en huvudvärk som aldrig tar slut.
Citera
2012-11-23, 15:42
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeRape
Själv skänker jag en tanke till alla tusentals musiker som övat tusentals timmar för att faktiskt kunna spela sina instrument LIVE, men som tyvärr aldrig kommer att bli lika kända som SHM och liknande.
Och du tror inte man behöver öva för att kunna göra bra låtar på datorn heller?
I så fall så skulle alla som har en dator kunna bli nästa Avicii eller SHM...
Citera
2012-11-23, 16:09
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Skönt att de upphör. Jag hatar rave och knarkmänniskor som lyssnar på sånt skit. Förstår inte vitsen med sån jävla "musik". Musik kan man knappt kalla det, mer som en huvudvärk som aldrig tar slut.

Du verkar inte speciellt upplyst ditt stolpskott. Sen verkar du bara vara en trött hater som bittert lever djupt in i dom norrländska skogarna utan kompisar och dylikt. KÄMPA!

Nån som kan ge en liten rescension av spelningen igår?
Citera
2012-11-23, 17:01
Medlem
LifeRapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Och du tror inte man behöver öva för att kunna göra bra låtar på datorn heller?
I så fall så skulle alla som har en dator kunna bli nästa Avicii eller SHM...

Det sa jag väl inte? Frågan är vad man väljer att lägga sina timmar på...
Citera
2012-11-23, 17:38
Medlem
felstavadds avatar
SHM är för mig en verklig generationsklyfta, är 43 och lyssnade första gången på dem idag efter alla skriverierna, det var nog det tråkigaste jag nånsin lyssnat på. Det enda jag kände var hur gammal jag blivit

Men jag unnar dem givetvis framgångarna även om det för mig är obegripligt, kul att sverige är med på musikkartan igen.
Citera
2012-11-23, 23:15
Medlem
SamsonZs avatar
Killarna var gäster i kvällens Skavlan, där både de själva och andra hade lite problem med att definiera vad housemusik är.
Citera
2012-11-24, 10:22
Medlem
Hiltis avatar
Swedish House Mafia - kan de spela musik?

Utan att vara störig, jag bara undrar:
Är de musiker eller/och låtskrivare?
Eller är de DJs som bygger datorpussel av musik som andra skapat?
Citera
2012-11-24, 10:34
Medlem
lolumadbros avatar
[quote=Hilti]Utan att vara störig, jag bara undrar:
Är de musiker eller/och låtskrivare?
Eller är de DJs som bygger datorpussel av musik som andra skapat?[/QUOTE

Jag vet inte hur jag ska ställa mig till dessa kända DJ's...
De 'återskapar' andras låtar genom några knapptryckningar.
Det var inte länge sedan någon gjorde en jämförelse mellan dagens stora DJ's och 70-talets stora hårdrocksband ... Var likheten dem emellan skulle vara har jag fortfarande inte listat ut.. Möjligvis publikstorleken..
Citera
2012-11-24, 11:16
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Ni ska veta att de program som de använder sig av för att komponera sina alster är ganska komplicerade. Man trycker inte bara på en knapp direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in