Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Okej kan mycket väl stämma som du skriver. En egen kanal kan man ju ha utan kostnad och göra smygreklam med. Men om man nu vill bli YouTube partner kommer det ju kosta en del. Hur mycket det handlar om har jag ingen koll på men skulle ju kunna googla som allt annat.
Men jag har en känsla av att iTunes är YouTube partner. Och således borde iTunes ''tagga'' vissa klipp? Sen hur detta skulle gå till vet jag dock inte. Jag är som sagt en novis.
YouTube partner är inte sponsor eller så.
Man blir partner gratis och får betalt för de reklamsnuttar som visas före din klipp, som popup i klippet (lilla raden underifrån) eller på sidan om klippet.
Den exakta termen om hur Facebook, iTunes etc hänger ihop vet jag inte, men de har
garanterat betalat Google för att integrera deras tjänster.
OT: Fortunately, adblock plus wins the day. Jag får
INGEN reklam på YouTube. Inte före videos, inte små popup i klippen och inte heller runtom spelaren ^.^
Citat:
Ursprungligen postat av Martines
Märkte det förra veckan.. Som sagt.. Youtube har bara gått nerför sedan Google köpte det.
Eftersom de integrerar Facebook och Youtube i telefoner, tv apparater mm. Så TVINGAR dom folk att använda Youtube och Facebook, fast deras tjänster successivt blir sämre och sämre.
Är övertygad om att detta har varit deras plan i många år. Att först erbjuda en bra tjänst som blir populär och skitstor. De lägger in det i telefoner mm och alla tycker att "Hey! Vad bra med Youtube i telefonen" och nu när tjänsten blir skit måste man använda det ändå.
Inte riktigt... Ingen tvingar folk att vara på youTube eller internet överhuvudtaget.
Jämför det med Windows.
Alla har windows. Att inte ha det eller att undvika det gör det bara svårare för dig.
Hälften av alla Youtube användare är ju autistiska. Klarar inte den minsta förändring utan att kommentarerna på alla videos spammas med "OMG TIS NEW DESIGN SUX Y CANT WE HAS OPTION 2 SET LAYOUT EH YOUTUBE IS PRETTY COOL GUY, POSTS VIDEOS AND GENERATES ACCOUNTS"
Ex. Alla verkar hata den nu inte så särskilt nya designen. Jag däremot gillar den skarpt. Mycket snyggare och "renare"