2010-08-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2G
Har också faktiskt börja se jävligt mycket reklam på sistonde..

Hur blockar man det då? Man kan ju inte direkt högerklicka och block, right?

Räcker att man installerar det. https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/1865/
2010-08-22, 02:29
Medlem
Joomlas avatar
Har på sista tiden blivit bombarderad i rutan över nya videos från folk jag prenumererar på. Sen för någon dag sedan blev det värsta videotorkan. Inte en video på flera dagar. Till slut klickar jag på "Subscriptions" [http://www.youtube.com/my_subscriptions] och ser dussintal med nya videos.

Vad fan? Varför ser jag inte nya videos i tidslinjen? Borde ju komma upp på förstasidan... Ingen som kommer på någon lösning? :cry44:

Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Räcker att man installerar det. https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/1865/
Nej...

Efter installationen måste man importera block listan.
Verktyg -> Adblock Plus inställningar -> Filter -> Lägg till filterprenumeration -> "Easylist (English)"

Jag har då inte nå reklam.
2010-08-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Haha whut? Använde aldrig den skiten för att skapa listor bara klicka på spara i.

Har du tänkt på att spara och save är samma sak ?
2010-08-22, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Har du tänkt på att spara och save är samma sak ?

Yes klart det är så. Men nu var det "Spara i" vilket på engelskan blir "Save to" btw. Plus att han snackar om den där gråa boxen.
2010-08-22, 11:51
Medlem
Citat:
Yes klart det är så. Men nu var det "Spara i" vilket på engelskan blir "Save to" btw. Plus att han snackar om den där gråa boxen.

Det är den gråa boxen jag "snackar om" också. Det är den listan jag vill spara !
2010-08-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Det är den gråa boxen jag "snackar om" också. Det är den listan jag vill spara !

Ja du får väl hoppas på att skitlådan kommer tillbaks då.

Btw så är det där med att man inte ser views jävligt störande, faan youtube...
2010-08-22, 13:57
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Har på sista tiden blivit bombarderad i rutan över nya videos från folk jag prenumererar på. Sen för någon dag sedan blev det värsta videotorkan. Inte en video på flera dagar. Till slut klickar jag på "Subscriptions" [http://www.youtube.com/my_subscriptions] och ser dussintal med nya videos.

Vad fan? Varför ser jag inte nya videos i tidslinjen? Borde ju komma upp på förstasidan... Ingen som kommer på någon lösning? :cry44:

halp plox
2010-08-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla

Nej...

Efter installationen måste man importera block listan.
Verktyg -> Adblock Plus inställningar -> Filter -> Lägg till filterprenumeration -> "Easylist (English)"

Jag har då inte nå reklam.

Jag har bara behövt att installera sen var allt borta.
2010-08-23, 12:20
Medlem
MRs avatar
En polare till mig sa att det fanns ute något fungerande "YT view spammer. Någon som kan bekräfta detta?
2010-08-23, 19:46
Medlem
lanzers avatar
Om man byter till en högre upplösning, så ska ju bilden bli bättre men jag förstår inte riktigt hur detta går till, eftersom att bildrutan fortfarande är likastor oavsett 360p/720p. Naturligtvis ser jag skillnad, men kan någon förklara lite mer specifikt hur det fungerar det här med upplösningarna, bildrutan är ju fortfarande lika stor, så jag förstår inte. Trodde det var som upplösning med skärmen, ju större upplösning, ju mer information/större bildyta. Hmm

Och påverkas även ljudet vid byte till bättre/högre upplösning?
2010-08-24, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Om man byter till en högre upplösning, så ska ju bilden bli bättre men jag förstår inte riktigt hur detta går till, eftersom att bildrutan fortfarande är likastor oavsett 360p/720p. Naturligtvis ser jag skillnad, men kan någon förklara lite mer specifikt hur det fungerar det här med upplösningarna, bildrutan är ju fortfarande lika stor, så jag förstår inte. Trodde det var som upplösning med skärmen, ju större upplösning, ju mer information/större bildyta. Hmm

Och påverkas även ljudet vid byte till bättre/högre upplösning?

Ljudet påverkas... Ja bilden är ju fortfarande lika stor men man trycker in fler pixlar på den lilla ytan så enkelt måste det väl bara va eller?
2010-08-25, 14:49
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ljudet påverkas... Ja bilden är ju fortfarande lika stor men man trycker in fler pixlar på den lilla ytan så enkelt måste det väl bara va eller?

Jo, det är vad jag tänkte/trodde också... Skulle uppskatta om detta kunde utvecklas lite mer specifikt! Då jag finner det rätt intressant

Hur pass påverkas ljudet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in