2014-07-05, 03:38
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskemannen91
Alla företag är uppbyggd på EN som sitter överst och sedan finns det folk under den högsta och "arbetar" för dom över en.. Men alla fungerar på olika sätt. Varför blir folk så skrämda för att chansa lite i livet på ett sånt här företag som kyäni och eventuellt kan tjäna en extra hacka i månaden?
Ja menar, oriflame och tupperware är är ju som kyäni och zinzino m.m
och ingen verkar ju snacka dåligt om oriflame eller tupperware för dom har bra produkter och hållit igång väldigt många år.

åh nej, jag är inte med i Kyäni om ni undrar.
Läs i tråden vad det beror på att vi är kritiska.
Citera
2014-07-05, 04:24
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Alla företag är uppbyggd på EN som sitter överst och sedan finns det folk under den högsta och "arbetar" för dom över en.. Men alla fungerar på olika sätt. Varför blir folk så skrämda för att chansa lite i livet på ett sånt här företag som kyäni och eventuellt kan tjäna en extra hacka i månaden?
och ingen verkar ju snacka dåligt om oriflame eller tupperware för dom har bra produkter och hållit igång väldigt många år.

Därför att man förstår skillnaden mellan en vanlig företagsstruktur och MLM dvs pyramidspel.

MLM handlar inte om att sälja produkter utan att lura in folk i ett nätverk och där få dem att skicka en massa pengar uppåt i pyramiden. Produkterna är bara en täckmantel, syftet med dem är bara att flytta fokus från den uppenbara bluffen.
Citera
2014-07-05, 10:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:

när du kränger tupperware har både du och moderbolaget störst intresse i att faktiskt sälja produkterna och det hela går ut på att DU ska sälja hela tiden.

i kyänis fall handlar det inte om produkten, fokus ligger hela tiden på att rekrytera nya personer och i deras modell heter det att du kan slippa sälja genom att ha folk under dig, som samtidigt måste betala för att komma med.

DÄR har du den extremt viktiga skillnaden.
Citera
2014-07-07, 12:55
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa76
Ja dem har visat detta för mig, jag har alltså sätt detta med egna ögon, den ena tjänade 35000 per mån o den andra över 100000 per mån + dem får en gångs summa pga bonusar.

Absolut deal efter ca 1 år kommer jag tillbaka och visar vad jag tjänar och ni kommer bli så snopna

Nu har det snart gått 1år sen du lovade detta.

hur har det gått för dig? vältrar du dig i pengar som Joakim Von Anka?
Eller har du som 99,9% av alla som sysslar med Pyramidskit gått vidare något fattigare men förhoppningsvis lite klokare.

(eller så har du kanske hoppat på något annat underbart Pyramidskit som vi vanliga dödliga inte förstår oss på)
Citera
2014-08-15, 22:27
Medlem
[Fr@z]s avatar
Han har nog inte tid att svara förstår du väl. Han är ju upptagen med pengabadandet varje dag
Citera
2014-09-10, 19:43
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongojanne6565
Om ett år så syns vi på valfri plats (helst Stockholm) fredagen den 30 maj... Jag bjuder på en helkväll! Så får ni avgöra plats! Så surrar vi vidare därifrån, vart jag är och vad ni är? Låter det som en vettig deal? Då pratar jag om "constant" och "Bigbusiness"

Hur gick det för Kongojanne6565 nu mer än ett år senare? Har varit väldigt tyst

Jag tycker det verkar vidrigt detta företag, dock såg jag att polarens morsa fick något pris av Kyäni då hon hade bland den största kundbasen i Sverige. Men det är väl så det är, de som är högst upp i pyramiden får uppmärksamhet och priser medan alla andra stackare har köpt massa blåbärssoppa för sina pengar. Får alltid lite av en sektkänsla när jag ser alla konventbilder på facebook.
Citera
2014-09-27, 00:58
Medlem
Hahaha Kyäni är skit! Hade polare som trodde de skulle tjäna mycket pengar, gjorde dem det? NEJ. Är så glad att jag aldrig gick med, hade en massa personer som pressade mig men jag visste innerst inne att det inte skulle funka..
Citera
2014-09-29, 19:38
Medlem
urverksapelsins avatar
Fick fem testpaket kyäni av Richard här i Gbg för ett par veckor sedan. Tacksam för all info här. Reagerade direkt när jag såg ordet "noni" som jag visste var det var.
Citera
2014-11-02, 17:10
Medlem
VanitaToftbys avatar
Någon som hört hur det går för blåbärsdrycksförsäljarna?
I onsdags såg jag en större vit bil (Merca?) med en dekaler i Skövde. Hann inte skriva ner regnumret för att kolla om det var en hyrbil eller en ärligt inköpt tjänstebil.
Citera
2014-11-26, 20:55
Medlem
Går tydligen bra, blev inbjuden till något "julbord" för kyäni anställda av en vän som jobbar där, frågan är om jag vågar följa med eller inte... Om jag gör det kanske jag kan luska fram lite "fakta" om deras produkter och företagets struktur
Citera
2014-11-28, 06:29
Medlem
Remloffs avatar
Fantastiskt. Kan nog bota cancer också. Alltså, jag undrar ju hur hjärnan är strukturerad hos folk som går på sånt här. Ni kanske sett filmen redan.

https://www.youtube.com/watch?v=gSF5...ure=youtu.be&a

Notera snubbens namn som laddade upp den. Bernard Wagner var tidigare högt uppsatt inom Lyoness men sedan ströp grundaren och Lyo-gurun Hubert Friedl Bernards intäkter.
Det var lite synd om honom då, tänkte man först.

Tills nu. Nu har Wagner gått vidare till nästa scam för uppenbarligen är det helt okej att gnälla på MLM när de drabbar en själv, men ändå vara samvetslös nog att lura in nya själar.
Citera
2014-11-28, 16:40
Medlem
Tänkte att jag skulle vara snäll mot Lariend och spara hans helg

Dags för att bli en potential kandidat för näthat Brukar egentligen inte svara på skeptiker då jag inte finner någon tid med det, men nu när jag ändå har tid över och finner det lite som ett nöje att argumentera so lets hit it!

Jag har läst igenom majoriteten av tråden enda sedan jag hoppade med i Kyäni, tror jag aldrig sett en tråd som innehåller så mycket påståenden grundade på okunskap. Baserar fakta på vad ni hört om MLM innan Kyäni uppstod, guess what - Kyäni förändrar spelreglerna. Jag tänkte gå igenom Kyäni som företag - Ställ frågor så ska jag försöka besvara de så gott jag kan.

För att lyckas i en business så behöver du tre "hörnstenar".
  • Ett behov
  • Produkter
  • Ett system

Du kan ha alla dessa hörnstenar men har du inte ett företag som kan leverera detta kommer det bli svårare att lyckas. Företaget ska stå för:
  • Stabilitet
  • Det ska vara ledande
  • Det ska ha en långsiktig version

Behovet: Huvudsakligen baserad på statistik från Världshälsoorganisation (WHO) så sägs det att 80% av människorna dör av ohälsa. 63% av dessa fall kan förebyggas med bl.a hälsotips.

Produkter: Kyäni är inget produktbolag. Det har 3 stycken produkter. Den såkallade Kyänis Hälsotriangel. Baserad på forskning och uppbackad av moderjord. Helt naturligt framställda.

Ett system: Om du bestämmer dig för att hoppa med Kyäni så kommer du jobba efter ett system som har bevisats att fungera. Du ska inte behöva uppfinna hjulet. För att tjäna pengar måste du investera pengar - Det förstår varenda vettig businessmänniska. I detta fall handlar det om ca 4,000 kronor. Det ger dig en världslicens som ger dig rätt att operera i alla länder Kyäni har öppnat, och kommer att öppna i, för all framtid. Utöver licensen så får du även 5st Sunrise-lådor som du öppnar och delar upp 120 av dessa påsar (dvs fyra lådor Sunrise) i 24 högar, fem påsar i varje hög. Den femte lådan äter du själv - Om du inte äter produkterna så kan du knappast sälja dessa. Argumentet "jag äter inte Sunrise själv men jag tycker du ska göra det" - Du kommer inte komma speciellt långt.
Du låter 24st personer i din omgivning att testa 5st Sunrise kostnadsfritt och sedan följer du upp.
Systemet utgår från tre ben som du bygger rakt ner. Allting är baserat på volym. Ett revolutionerade system som denna marknad inte skådat förut.

Du kan även gå in på enbart världslicensen, om du t.ex enbart vill arbeta med kunder eller har finansiella problem. Dock svårt att marknadsföra produkter du själv inte testat. För varje kund som köper ett triangelpaket tjänar du 225 kronor.
---

Stabilitet: Kyäni är ett familjeföretag grundat av de amerikanska familjerna Powell, Hansen och Taylor. Familjen Powell har gått och blivit pensionärer, innan Kyäni-tiden ägde dom en franschisekedja med kanelbullar. Sålde denna och investerade säljpengarna i Kyäni. Kirk Hansen har drivit familjeföretag med sin pappa, började med oljeföretag och är nu ett av de större oljeföretagen i västvärlden.
Carl Taylor har även han sysslat med ett familjeföretag, potatisodling. Familjen började med tre stycken plogar och en häst. Nu har dom hundratusentalshektar av potatis och en av de största potatisodlingarna i västvärlden.
Stabiliteten ligger i att familjerna har bland annat aldrig misslyckats i en business, samt att de har kapital att bedriva en verksamhet som denna då Kyäni är inte den enda inkomstkällan.

Ledande: Kyäni har fyra stycken framgångsrika forskare som har dedikerat majoriteten av sitt liv till forskning som är bakgrunden till Kyänis hälsotriangel. Baserad på forskning, uppbackad av moderjord.

Långsiktighet: Kyäni fördriver familjeföretag. De har aldrig misslyckats i en business och varenda business de har varit involverade i har de tagit till toppen av just den industrin. När denna generation av Taylor and Hansen dör så tar deras närmaste generation över. De har en vision att bli en av de största bolagen i världen. Inte inom networkmarketing, utan i helhet. Ganska vågat sagt, men det ska bli intressant att se hur det går. Utvecklingen företaget hade under Juni 2014 var densamma som under hela 2011. Företaget expanderar något fantastiskt.

---
Må gott i höstrusket människor och jag ser framemot era skeptiska kommentarer
Senast redigerad av Mash08 2014-11-28 kl. 16:41. Anledning: La till text
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in