2014-12-06, 20:58
Medlem
howdoiquickscopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Tänkte att jag skulle vara snäll mot Lariend och spara hans helg

Dags för att bli en potential kandidat för näthat Brukar egentligen inte svara på skeptiker då jag inte finner någon tid med det, men nu när jag ändå har tid över och finner det lite som ett nöje att argumentera so lets hit it!

Jag har läst igenom majoriteten av tråden enda sedan jag hoppade med i Kyäni, tror jag aldrig sett en tråd som innehåller så mycket påståenden grundade på okunskap. Baserar fakta på vad ni hört om MLM innan Kyäni uppstod, guess what - Kyäni förändrar spelreglerna. Jag tänkte gå igenom Kyäni som företag - Ställ frågor så ska jag försöka besvara de så gott jag kan.

För att lyckas i en business så behöver du tre "hörnstenar".
  • Ett behov
  • Produkter
  • Ett system

Du kan ha alla dessa hörnstenar men har du inte ett företag som kan leverera detta kommer det bli svårare att lyckas. Företaget ska stå för:
  • Stabilitet
  • Det ska vara ledande
  • Det ska ha en långsiktig version

Behovet: Huvudsakligen baserad på statistik från Världshälsoorganisation (WHO) så sägs det att 80% av människorna dör av ohälsa. 63% av dessa fall kan förebyggas med bl.a hälsotips.

Produkter: Kyäni är inget produktbolag. Det har 3 stycken produkter. Den såkallade Kyänis Hälsotriangel. Baserad på forskning och uppbackad av moderjord. Helt naturligt framställda.

Ett system: Om du bestämmer dig för att hoppa med Kyäni så kommer du jobba efter ett system som har bevisats att fungera. Du ska inte behöva uppfinna hjulet. För att tjäna pengar måste du investera pengar - Det förstår varenda vettig businessmänniska. I detta fall handlar det om ca 4,000 kronor. Det ger dig en världslicens som ger dig rätt att operera i alla länder Kyäni har öppnat, och kommer att öppna i, för all framtid. Utöver licensen så får du även 5st Sunrise-lådor som du öppnar och delar upp 120 av dessa påsar (dvs fyra lådor Sunrise) i 24 högar, fem påsar i varje hög. Den femte lådan äter du själv - Om du inte äter produkterna så kan du knappast sälja dessa. Argumentet "jag äter inte Sunrise själv men jag tycker du ska göra det" - Du kommer inte komma speciellt långt.
Du låter 24st personer i din omgivning att testa 5st Sunrise kostnadsfritt och sedan följer du upp.
Systemet utgår från tre ben som du bygger rakt ner. Allting är baserat på volym. Ett revolutionerade system som denna marknad inte skådat förut.

Du kan även gå in på enbart världslicensen, om du t.ex enbart vill arbeta med kunder eller har finansiella problem. Dock svårt att marknadsföra produkter du själv inte testat. För varje kund som köper ett triangelpaket tjänar du 225 kronor.
---

Stabilitet: Kyäni är ett familjeföretag grundat av de amerikanska familjerna Powell, Hansen och Taylor. Familjen Powell har gått och blivit pensionärer, innan Kyäni-tiden ägde dom en franschisekedja med kanelbullar. Sålde denna och investerade säljpengarna i Kyäni. Kirk Hansen har drivit familjeföretag med sin pappa, började med oljeföretag och är nu ett av de större oljeföretagen i västvärlden.
Carl Taylor har även han sysslat med ett familjeföretag, potatisodling. Familjen började med tre stycken plogar och en häst. Nu har dom hundratusentalshektar av potatis och en av de största potatisodlingarna i västvärlden.
Stabiliteten ligger i att familjerna har bland annat aldrig misslyckats i en business, samt att de har kapital att bedriva en verksamhet som denna då Kyäni är inte den enda inkomstkällan.

Ledande: Kyäni har fyra stycken framgångsrika forskare som har dedikerat majoriteten av sitt liv till forskning som är bakgrunden till Kyänis hälsotriangel. Baserad på forskning, uppbackad av moderjord.

Långsiktighet: Kyäni fördriver familjeföretag. De har aldrig misslyckats i en business och varenda business de har varit involverade i har de tagit till toppen av just den industrin. När denna generation av Taylor and Hansen dör så tar deras närmaste generation över. De har en vision att bli en av de största bolagen i världen. Inte inom networkmarketing, utan i helhet. Ganska vågat sagt, men det ska bli intressant att se hur det går. Utvecklingen företaget hade under Juni 2014 var densamma som under hela 2011. Företaget expanderar något fantastiskt.

---
Må gott i höstrusket människor och jag ser framemot era skeptiska kommentarer
Hört samma skit när jag blev "bjuden", följer ni alla samma historia eller?
Citera
2014-12-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdoiquickscope
Hört samma skit när jag blev "bjuden", följer ni alla samma historia eller?
Citera
2014-12-11, 16:22
Medlem
Jag funderar på om man inte skall titta närmare på personerna bakom detta bolag.

Ett exempel som gäller detta "Kyäni" är ju Peter Jakobsson som florerar i andra bolag också.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...dicin.html?rss

Dock ett år gammal artikel (23. august 2013, 08:05) men lite rolig och intressant ändå och belyser hur mycket bluffar MLM företagen försöker med när dom skall sälja in sina , "överprisade produkter".

Under konfrontationen med Peter Jakobsson , som kan ses i klippet i länken ovanför , försöker han först förneka vad han sagt om den mirakulösa effekt som Kyäni skall ha..

När han får reda på att han inte kan förklara sig ur det så springer han ifrån reportern Morten Spiegelhauer och kamerorna .

I en efterföljande e-post till produktionen , skriver bolaget .

- Peter Jakobsson är inte längre distributör , och Kyäni avvisar påståendena av Peter Jakobsson gjorde det på de dolda inspelningar .

Enligt uppgift skall denna Peter Jakobsson även ha någon fot med i MLM bluffen "Lyoness" , det skulle vara bra om någon av FB detektiverna kan gräva i denna persons förehavande och inblandning i diverse MLM bolag o.s.v.
Citera
2014-12-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Jag funderar på om man inte skall titta närmare på personerna bakom detta bolag.

Ett exempel som gäller detta "Kyäni" är ju Peter Jakobsson som florerar i andra bolag också.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...dicin.html?rss

Dock ett år gammal artikel (23. august 2013, 08:05) men lite rolig och intressant ändå och belyser hur mycket bluffar MLM företagen försöker med när dom skall sälja in sina , "överprisade produkter".

Under konfrontationen med Peter Jakobsson , som kan ses i klippet i länken ovanför , försöker han först förneka vad han sagt om den mirakulösa effekt som Kyäni skall ha..

När han får reda på att han inte kan förklara sig ur det så springer han ifrån reportern Morten Spiegelhauer och kamerorna .

I en efterföljande e-post till produktionen , skriver bolaget .

- Peter Jakobsson är inte längre distributör , och Kyäni avvisar påståendena av Peter Jakobsson gjorde det på de dolda inspelningar .

Enligt uppgift skall denna Peter Jakobsson även ha någon fot med i MLM bluffen "Lyoness" , det skulle vara bra om någon av FB detektiverna kan gräva i denna persons förehavande och inblandning i diverse MLM bolag o.s.v.

Jakobsson är fortfarande igång och kör Kyäni. Har inte koll på om han är inblandad i "Lyoness". Skall lyssna vidare...
Citera
2015-01-27, 15:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Jakobsson är fortfarande igång och kör Kyäni. Har inte koll på om han är inblandad i "Lyoness". Skall lyssna vidare...

Stefan Edefors håller tydligen fortfarande på med blåbärscamen. Han är gift med Christina Edefors som har egen låda i Mary Kay. De är medlemmar i samma pingstförsamling. Tänk vad synd det är om stackarna i den församlingen! 10% av lönen till pingstkyrkan, 30% till värdelös blåbärsjuice och 30% av lönen till överprissatt smink. Bara 30% kvar att leva på för de i den Pingstförsamlingen. Det kostar på att vara naiv och religiös!

Haleluja! Prisa Gud att det inte dyker upp en pyramidscam till i den församlingen! Då blir det bara noll procent av lönen kvar att leva på. Vem har sagt att pyramidbedrägerier inte är lönsamma? Fråga Kickan och Steffe, de åker båda runt i dyra helleasade Mercedesbilar. Hon i en med hopplös rosa färg, men båda två i bilar skamligt nedkletade med fula logotyper.
Citera
2015-02-10, 20:11
Medlem
http://cc-lyoness.blogspot.se/2013/0...d-lyoness.html

''Kyäni' (supposedly American), boasts a book called '12 ways/steps to success with Kyäni' - when analysed, the Danish journalists came to the conclusion that this is the exact same book that was pushed by Nature's Own in 2003'

Denna predikant säljer numera Kyäni produkter...
http://www.unt.se/uppland/uppsala/tu...el-442665.aspx

Mer än sekt än ett företag.... som alla andra bluff-mlm
Citera
2015-02-10, 20:14
Medlem
tänk sen på att fasaden kan vara just en fasad, ingen vet väl hur belånade och skuldsatta dessa personer är? Mitt ex åkte omkring i en Audi som det stod 'Zinzino' på.
Den var min, lånet stod på mig och hans mamma.

Sedan påstod han att han hade en lön på 30 000, för det har ju en Diamond i Zinzino... not.
Han gick back minst 15 000 i månaden, skuldsatte både sig själv och mig....
Citera
2015-02-11, 20:28
Medlem
ursprungligens avatar
http://www.kyaniblog.com/ Kan man läsa följande svammel:
Citat:
“Kyäni Takes Care of its Distributors!”

I am so honored to be a Distributor for Kyäni. I am a 5 year cancer survivor and consequently have spent a significant amount of time researching natural products that will help keep me as healthy as possible. With Kyäni, I thank God every day. I feel that I am getting what my body needs to help keep me healthy and cancer free.

The past 2 ½ years working with Kyäni, I have discovered a passion inside of myself to help people experience the life changing health improvements that so many are seeing. As such, it has become my mission to share Kyäni with as many people that I can who currently have cancer or are cancer survivors, as well as with anyone who is sick and needs a miracle.
Om jag inte är helt fel ute är det ganska fult och oetiskt att påstå att verkningslös blåbärsjuice botar cancer.
Citera
2015-02-11, 23:43
Medlem
Vilken hokuspokus Kyäni bjuder på egentligen. Kolla bara på denna video; https://vimeo.com/117092204
Citera
2015-02-14, 21:22
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
http://www.kyaniblog.com/ Kan man läsa följande svammel:

Om jag inte är helt fel ute är det ganska fult och oetiskt att påstå att verkningslös blåbärsjuice botar cancer.
Det är tom förbjudet enligt 5 kap, §1 i Patientsäkerhetslagen: https://lagen.nu/2010:659#K5

/ TT
Citera
2015-03-04, 00:45
Medlem
Finns det något sätt och upprätta en anmälan mot företaget?
Läste någonstans att det hade marknadsförts att det var Stevia i produkten och att Stevia är förbjudet. Men detta var nog i någon tråd från 2009 jag läste det. Inte mycket och komma med, men något i vart fall.
Citera
2015-03-04, 07:47
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowie
Finns det något sätt och upprätta en anmälan mot företaget?
Läste någonstans att det hade marknadsförts att det var Stevia i produkten och att Stevia är förbjudet. Men detta var nog i någon tråd från 2009 jag läste det. Inte mycket och komma med, men något i vart fall.
stevia är inte förbjudet i livsmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in