2014-05-07, 21:57
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag funderar på de här konferenserna Kyanifolket åker på. Jag har sett bilder på lyxiga hotellsviter när säljare ska på "kyänikonferens" och då är det inga toppsäljare det rör sig om. Är det någon som vet vad som händer på dessa konferenser? Kyäni måste anse dem vara väldigt viktiga då de betalar flygbiljetter och dyra hotellrum...?

Det är bara att titta på den där Kenny Hanssons Facebook för att se hur amerikaniserat upplägget är. Han verkar vara i toppen av pyramiden och hans omslagsbild på något Kyänievent påminner mycket om Mary Kay där folk är uppklädda till tänderna. Kyäniunderhuggarna verkar vara förblindade av glamour på något knepigt vis. Läskigt.

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
har bestämt för mig att man får pynta resa och annat själv. sen själva galan på kvällen bjuds det väl på vissa saker. tror även du måste köpa biljett till evenemanget.

men det räcker ju att kolla in bilden, vilken freakshow, det liksom blinkar ju "lycksökare" i pannan på dom.

apropå det, tråden är lite död tycker jag. vad är alla kyäniproffs med sina löncespecar?
Citera
2014-05-07, 22:02
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Jag funderar på de här konferenserna Kyanifolket åker på. Jag har sett bilder på lyxiga hotellsviter när säljare ska på "kyänikonferens" och då är det inga toppsäljare det rör sig om. Är det någon som vet vad som händer på dessa konferenser? Kyäni måste anse dem vara väldigt viktiga då de betalar flygbiljetter och dyra hotellrum...?

Det är bara att titta på den där Kenny Hanssons Facebook för att se hur amerikaniserat upplägget är. Han verkar vara i toppen av pyramiden och hans omslagsbild på något Kyänievent påminner mycket om Mary Kay där folk är uppklädda till tänderna. Kyäniunderhuggarna verkar vara förblindade av glamour på något knepigt vis. Läskigt.

Det gäller att upprätthålla en fasad gentemot folket längst ner i pyramiden att om man jobbar hårt så kan man tjäna massor och få en lyxig tillvaro. Dessa konferenser handlar troligen mer om att locka fler in i nätverket och hålla kvar förlorarna i botten så länge som möjligt än att gynna dem på konferensen.
Citera
2014-05-08, 09:17
Medlem
Så är det. Konferenserna och "eventsen" är väldigt mycket spel för galleriet så att säga. Deltagarna är väldigt noga med att lägga upp statusar på fejjan också, i stil med; "The kyani way", "livin the dream" osv.

Hur upplever ni kyanivärvandet därute förresten? För nått år sen var det ett jävla tryck, nuförtiden hör man knappt nått från blåbärsskojarna.
Citera
2014-05-17, 15:42
Medlem
Blev kontaktad av en bekant på facebook som jag inte skrivit med på ett bra tag. Sa sig vara i behov av någon att ingå ett affärsmässigt partnersskap med och frågade om jag var intresserad av en sidoinkomst som inte krävde mer arrangemang en några timmar i veckan. Lät intressant och frågade vad det var, men hon ville absolut inte ta det på facebook, ringde upp och hon sa att hon inte kunde berätta något om vad det var innan jag lyssnade på en "Webinar" ifrån en ledande i företaget. Bokade in ett sånt Webinar idag och fick lite info på något mail om vad det kunde vara för företag, Kyäni. Googlade det och hamnade här.

När han frågade om jag hört talas om Kyäni innan så sa jag att jag inte hade det innan idag men jag hade läst lite på flashback varpå han svarade "Ja, vad jag brukar säga, dom som skriver på flashback är dom människorna som inte vågar satsa, det säger ju sig självt att har man en produkt som efterfrågas så säljer den oavsett" Jaha? Lyssnade vidare på hans halvtimmeslånga sektliknande livepresentation.

Efteråt så frågade min bekanta om jag skulle köpa ett startpaket, jag svarade med att länka lite poster här ifrån flashback och även lite ifrån nyhetskanaler jag hittade som hon skrattade bort och svarade saker som hennes "sponsor" säkert bad henne svara och fortsatte tjata.. Nä, jag har inte tid med sånt här.
Citera
2014-05-19, 07:44
Medlem
tankermans avatar
För några dagar sedan såg jag att de körde med TV-reklam.

Osäker på om det verkligen var så eller ifall jag inbillade mig i något slags halvsovande tillstånd mitt i natten. Kändes surrealistiskt.
Citera
2014-05-19, 13:30
Medlem
Rekas avatar
jag har en bekant som titulerar sig som "Diamond Distributor" på Kyänii. Han flyger och flänger runt Asien på diverse Kyänii-konvent.
Detta basuneras så klart ut på fejan och varje inlägg avslutas med "GO KYÄNII!", " We will rock Kyani here!!!!!" eller ett "JUST DO IT!!!"

Citat:

Citera
2014-05-19, 13:31
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankerman
För några dagar sedan såg jag att de körde med TV-reklam.

Osäker på om det verkligen var så eller ifall jag inbillade mig i något slags halvsovande tillstånd mitt i natten. Kändes surrealistiskt.

Ja, jag såg den flera ggr igår kväll på Trean. Men den gick mkt snabbt. Dyslektiker kan omöjligt ha hunnit läsa texten.
Citera
2014-06-03, 18:53
Medlem
Hej!

Jag var nyligen på ett sådant möte, blev tillfrågad av en bekant om jag ville följa med på en presentation som möjligen kan leda till ett jobb man kan ha på sidan om och tjäna lite extra pengar. Fine tänkte jag, varför inte, om inget annat så håller jag honom sällskap så han slipper gå dit själv. Ni kan ju tänka er när jag blev lite förvånad när det hela kom igång jag förstod vad det hela handla om, att den jag gick dit med även redan var medlem dessutom. hehe

Det hela börja precis som för de andra som berättat om sin upplevelse, de presenterar produkten, frågar om jag vet vad det är och får en provsmak. Sedan börja det hela, som för övrigt kändes som en "sail pitch" redan från start. "Du behöver egentligen inte göra något" "Du jobbar i team" "Vi hjälper dig" "Går det bra för dig så går det bra för oss" och hela det köret, som man får en "vi" känsla, en känsla att tillhöra något, "något mer" liksom, en familj, sekt? hehe Men men jag lyssnade vidare, frågade om det finns några krav hur mycket man ska sälja eller hur många man ska värva per månad? Tydligen inga krav alls och för de flesta, om inte lampan redan tänts, så borde både lampa och klocka tändas helt galet.

1. Hur kan man gå med i ett företag, som inte har några som helst krav på dig som medarbetare, där du kan tjäna mer än en statsminister och samtidigt jobba några timmar per dag?

Jag låter de fortsätta, och de maler på, kollar på klockan och se fan, det har redan gått över 1 timme... Inte undra på att jag börjar bli trött. Men då när de malt på om och om igen på hur mycket pengar man kan tjäna, hur många länder man finns inte, hur många potentiella kunder det finns, hur enkelt det är, hur bra produkten är, att man inte nejsägare utan vara öppen mm så kommer vi till biten iaf jag har väntat på, vad kostar det här kalaset? Trots att de försäkrat mig ett par ggr om att det hela kommer inte att kosta mig något utan kommer bara att tjäna på det här så vet vi ju alla att så är det ju aldrig.

Hur skriver man upp sig? Ja genom att teckna ett avtal och betala 5100 för ett start paket, i startpaketet så får man varor som egentligen är värda betydligt mer och de kan man antingen sälja och dubbla ens pengar (vilket jag tvivlar starkt på) eller konsumera själv för bättre hälsa. Den enda forskning som jag har sett som visar att deras produkt är så mycket bättre än de som redan finns på marknaden är personer och företag som antingen jobbar för kyäni, är associerad till de på ett eller annat sätt eller de som har multum att tjäna på produkten. Så alltså inga som är oberoende.

Allt jag skrivit står ju redan på ett eller annat sätt men något jag inte kunnat läsa är hur själva upplägget på det hela är, hur tjänar man alla dessa pengar? Man gör inte det och jag ska försöka förklara så kortfattat som möjligt varför:

de fyra första nivåerna, ni får rätta mig om jag har fel, är Jade, Diamond, Saphire och Ruby. Då jag varken anteckna eller fick något nedskrivet så ska försöka ut minnet förklara hur jag fick upplägget förklarat för mig:

För att nå statusen Jade så ska man först köpa startpaket och teckna 2 nya som även de gör samma sak. Gör man det så får man en, en gångs bonus på 1500 :-, alltså med andra ord så har du genererat 15 300 kr till företaget och för det så får ungefär 10 % och fortfarande så ligger du 3500 :- back.

Men om du sedan tecknar en tredje person så får du 15 % på det de säljer i deras webshop, alltså du får inget om de tecknar en ny utan enbart på de produkter de säljer via deras webshop, så förklarar de att om (betoning på OM!) varje person säljer 10 000, vilket man gör eftersom det är en sådan dunder produkt och efterfrågan är så hög, och trenden dra mot ett hälsosammare livsstil, så har du redan där tjänat 6 000 :-, du har tjänat ihop det du lagt ut, fått en massa nyttiga kosttillskott och tjänat 1000 :- och det här gör man på 1-2 veckor lätt.

Men vem är det som egentligen tjänat här? du har tecknat 3 pers som betalat för startpaketet, var och en av dessa har för övrigt samma mål som dig att var och en teckna 3 pers vilket redan där förvårar för dig att ta nästa steg i pyramiden, kyäni har här tjänat 20 400 och du har fått 1500, säg nu för saken skull att dina 3 säljer för 10 000 :-, vilket inte är så troligt, och du fått 6 000 :-, då har du netto 1 000 :-.

Och hur mycket arbete och timmar fick du lägga ner? med tanke på att "mötet" med mig tog 1,5 timme så gissa jag på att snittet ligger runt 1-2 timmar, säg då att bara 1/3 av de som faktiskt kommer på dessa möten tecknar detta, så då måste du först ficka 9 pers varav det går åt 2 timmar var så 18 timmar, jag tror själv att det snarare rör sig om 1/10 men för saken skull så förskönar vi lite till deras för del. Säg att du även lagt ner runt 5 timmar (vilket är rimligt) att letat runt och hitta folk som är intresserad och bokat in tiden. Så för dina 23 timmar så har du tjänat 1 000 :-, vilket är 43 :-, du tjänar mer än dubbla som en städare eller MCdonalds. Detta är ju förutsatt att dina 3 faktiskt säljer för 10 000 var. I själva verket så om du enbart tecknar dina 3, lägger ut 5 100 och får 1 500 så har du gått back 3600 :- och -23 h av ditt liv du inte kommer att få tillbaka.

Blev längre än jag hoppats på men hoppas det hjälper någon. Orkar inte gå igenom alla steg men ni fattar hur det funkar i princip Det de tjänar på är rekrytering, inte produkten, där den som tjänar är den som befinner sig så långt upp i pyramiden som möjligt.
Citera
2014-06-04, 08:37
Medlem
brutefishs avatar
"Så för dina 23 timmar så har du tjänat 1 000 :-, vilket är 43 :-, du tjänar mer än dubbla som en städare eller MCdonalds."

det räcker inte ens. på MCD så får du ut timlön klappat och klart, dvs, tjänar du 90:-/h så är detta din bruttolön och då har arbetsgivare betalat sociala, avgifter, pension m.m.

på 1000-lappen kyäni betalar ut dig så ska du redovisa denna då de bara gör en utbetalning, likt konsultuppdrag och det är upp till dig att sköta redovisning, skatt, moms etc etc.
visst, nu kan du tjäna x antal kr per år under hobbyverksamhet och då slipper du en massa papper och tar bara upp detta på deklarationen, men ska du leva på det så du starta enskild firma och göra allt det som hör till.

allt som allt, det är pissdåligt.
Citera
2014-06-29, 13:37
Medlem
Såg precis en reklam på sexan för www.bluelife.se

Vaknade till direkt när man såg namnet på produkten : Kyäni
Citera
2014-07-03, 21:59
Medlem
generalconcretes avatar
Blev kontaktad av en snubbe på FB som skriver såhär:

Tjenare ****

Vi känner inte varandra och anledningen till att jag kontaktar dig är att företaget som jag samarbetar med nyligen har startat ett projekt i Märsta. Du råkade vara bland de första som dök upp i gruppen Märsta, på FB. Detta handlar inte om någon anställning, det handlar enbart om att vi söker folk i Märsta med omnejd som kan vara intresserade av att tjäna pengar på ett projekt i området. Om det är så att du är fullt upptaget på annat håll så kan du bara strunta i det här meddelandet men är du intresserad av ytterligare information så skickar jag gärna över en kort youtubefilm som går igenom vad projektet handlar om.

Oavsett vad du bestämmer dig för så önskar jag dig en fortsatt trevlig sommar. Mvh Håkan Johansson

På det svarade jag, visst låter intressant skicka länken där jag spenderade 9,47 minuter på en tecknad serie på 2 killar (trodde i början att de var homosexuella) men det visade sig att de arbetade på två olika sätt varav ena mer långsiktigt och effektivare än den andra.

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=tPR8pBJcwnw

Först förstod jag ingenting, skrev det till honom varpå han sa att Kyäni arbetar med hälsokost, tillskott. Nationellt och internationellt.

Googlade Kyäni och hamnade här. Fick skumma vibbar redan av att bara kolla på klippet och är nu helt övertygad om att företaget bedriver ett pyramidspel.

"Jag arbetar med ett företag som heter Kyäni. Kan se om jag har någon info att skicka över. Men bäst är att träffas över en fika så kan jag visa dig", säger Håkan.

Jag fikar inte med en pyramidare.
Citera
2014-07-05, 02:23
Medlem
fiskemannen91s avatar
Alla företag är uppbyggd på EN som sitter överst och sedan finns det folk under den högsta och "arbetar" för dom över en.. Men alla fungerar på olika sätt. Varför blir folk så skrämda för att chansa lite i livet på ett sånt här företag som kyäni och eventuellt kan tjäna en extra hacka i månaden?
Ja menar, oriflame och tupperware är är ju som kyäni och zinzino m.m
och ingen verkar ju snacka dåligt om oriflame eller tupperware för dom har bra produkter och hållit igång väldigt många år.

åh nej, jag är inte med i Kyäni om ni undrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in