2013-05-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Visst kan du "köpa in dig" i Kyäni, det är vad du gör när du börjar sälja produkterna, men du kan inte bli delägare hur som helst.
Du skriver själv hur många distributörer det blivit, varför är det så viktigt om det nu är på produkterna fokus ligger?

Jag ser fram emot att du kommer tillbaka till tråden om ett år och berättar om hur framgångsrik du är då, alternativt att du medger att du blivit blåst, att du fattat att det är du som är kund.

Och 200 kunder som du och fyra till ska leva på?

Det växer med kunder, i mars var det ca 30 kunder i december när jag gick in så var det noll ..
och det är inte fyra stycken som delar på kunderna, du förstår inte principen med MLM så det är totalt meningslöst att prata om dem här sakerna..du kan inte ge en liten bebis en fet köttbulle, måste ge den väldigt små portioner...så lär dig principerna om MLM först så kan vi börja prata, du utgår från att du vet... men jag ser ju av det du skriver, du vet ju inte ett dugg! så vi ger oss här..så hörs vi om ett år igen! så kollar vi vart vi är i livet och jag önskar dig lycka till med det du gör!
Citera
2013-05-31, 18:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongojanne6565
Det växer med kunder, i mars var det ca 30 kunder i december när jag gick in så var det noll ..
och det är inte fyra stycken som delar på kunderna, du förstår inte principen med MLM så det är totalt meningslöst att prata om dem här sakerna..du kan inte ge en liten bebis en fet köttbulle, måste ge den väldigt små portioner...så lär dig principerna om MLM först så kan vi börja prata, du utgår från att du vet... men jag ser ju av det du skriver, du vet ju inte ett dugg! så vi ger oss här..så hörs vi om ett år igen! så kollar vi vart vi är i livet och jag önskar dig lycka till med det du gör!
Vad är det för sätt att diskutera, säga att jag inget vet och då är det ingen idé att diskutera med mig.

MLM är inget avancerat, det är inte något nytt fantastiskt som just du är det förste att använda dig av, att en del MLM-företag gör komplicerade förtjänstsystem gör ingen skillnad, många MLM är helt enkelt en form av pyramidspel där man plockat in produkter för att legalisera det.

Bemöt de frågor och påståenden som finns i tråden istället för att påstå att jag inte kan något. Min egen teori är för övrigt att de som hoppar på Kyäni och liknande är de som inte kan eller förstår.

Och du, hur många är ni som delar på förtjänsten från dessa 200 kunder?
Citera
2013-05-31, 18:22
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

...
Min egen teori är för övrigt att de som hoppar på Kyäni och liknande är de som inte kan eller förstår.
...

Den teorin är du inte ensam om. Här är en teori till:

Om ett år så är användaren "kongojanne6565" borta från detta forum. Personen bakom skäms tyst när han tänker hur lurad han var och hur fel han hade.

Tycker uppriktigt synd om dessa personer. Hade ett MLM företag varit på mig när hag var i ~18årsåldern hade jag nog svalt det med hull och hår. Hua!
Citera
2013-05-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Den teorin är du inte ensam om. Här är en teori till:

Om ett år så är användaren "kongojanne6565" borta från detta forum. Personen bakom skäms tyst när han tänker hur lurad han var och hur fel han hade.

Tycker uppriktigt synd om dessa personer. Hade ett MLM företag varit på mig när hag var i ~18årsåldern hade jag nog svalt det med hull och hår. Hua!
Om ett år så syns vi på valfri plats (helst Stockholm) fredagen den 30 maj... Jag bjuder på en helkväll! Så får ni avgöra plats! Så surrar vi vidare därifrån, vart jag är och vad ni är? Låter det som en vettig deal? Då pratar jag om "constant" och "Bigbusiness"
Citera
2013-05-31, 18:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Om ett år så syns vi på valfri plats (helst Stockholm) fredagen den 30 maj... Jag bjuder på en helkväll! Så får ni avgöra plats! Så surrar vi vidare därifrån, vart jag är och vad ni är? Låter det som en vettig deal? Då pratar jag om "constant" och "Bigbusiness"
Innan dess så kanske du kan försvara en del av det andra Kyänisäljare påstått om era produkter. Vi väntar fortfarande på vetenskapliga studier som visar hur fantastiska dom är.
Citera
2013-05-31, 18:53
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

Inte dåligt lovat, jag är på!

Tyvärr vågar jag inte kontra lika snyggt, men om det gick dåligt för dig, och om det jag pysslar med nu går ok så bjuder jag på första två rundorna.
Citera
2013-05-31, 20:14
Medlem
Citat:
Innan dess så kanske du kan försvara en del av det andra Kyänisäljare påstått om era produkter. Vi väntar fortfarande på vetenskapliga studier som visar hur fantastiska dom är.
Du var mig en envis rackare! testa produkterna så får du avgöra själv!
Syns om ett år!
Citera
2013-05-31, 20:38
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
jag är på! driver redan företag så jag kan stoppa undan pengar redan nu då jag vet att det blir jag/vi som får bjuda.
Citera
2013-05-31, 21:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Du var mig en envis rackare! testa produkterna så får du avgöra själv!
Syns om ett år!
Vad är det som du inte förstår?

Jag har ju förklarat för dig hur dumt det är att begära att man ska "testa" allt för att ha en åsikt om det, kommentera det istället för att mata på med dina okunniga påståenden som kanske fungerar i en gymnasieskola men knappast här.

Förstår du verkligen inte skillnaden mellan någons subjektiva åsikter och evidensbaserad vetenskap?
Senast redigerad av constant 2013-05-31 kl. 21:20.
Citera
2013-05-31, 21:37
Medlem
constants avatar
Citat:
...dessutom är det ett privatbolag som inte är börsnoterat så det finns väl inte så mycket att ta upp om Kyäni i DI?
Så man kan inte läsa om andra privata företag i Dagens Industri? Tänker på IKEA, Biltema, ICA... Du har tokfel.
Citera
2013-05-31, 22:44
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Så man kan inte läsa om andra privata företag i Dagens Industri? Tänker på IKEA, Biltema, ICA... Du har tokfel.

Nu missuppfattar du sådär charmigt igen.
Menar du att kyäni, din liknelse inte min, står sig mot företag så som ica och Biltema? Om de nu är sådana giganter inom sitt område, hur kommer det sig att Di inte uppmärksammat detta då det borde vara högst relevant för deras läsarkrets?
Citera
2013-05-31, 23:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Nu missuppfattar du sådär charmigt igen.
Menar du att kyäni, din liknelse inte min, står sig mot företag så som ica och Biltema? Om de nu är sådana giganter inom sitt område, hur kommer det sig att Di inte uppmärksammat detta då det borde vara högst relevant för deras läsarkrets?
Hmnm, vad kan det bero på att affärspressen inte skriver ett ord om Kyäni? DI kanske inte fattar hur fantastiskt och nydanande det är?

Förutom pastorn som nu sitter inne, han som blåste en gamling på sitt hus, vad har vi mer för namnkunniga som är med i detta fantastiska projekt?
Senast redigerad av constant 2013-05-31 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in