2013-06-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så antingen startar man ett företag för att sälja saften, eller så ordnar Kyäni det?

Blir man anställd av Kyäni då? Hur som så ryker eventuell arbetslöshetsersättning.
Som sagt ringt till kyänis kundtjänst om alla dina frågor...031-730 58 40... Ja själv är heltidsanställd på en av Sveriges största tidningar inom en viss nisch, Kyäni har jag valt att ha i en enskild firma (än så länge) tills ja kommer upp i summor där det över stiger min ordinarie lön...och då startar ja ett AB...tror inte det är så jätte många som är arbetslösa som sysslar med Mlm? Finns ingen i min struktur i vilket fall, antingen är dom egna företagare eller anställda...
Citera
2013-06-01, 15:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongojanne6565
Här har vi förresten ett par av de som är eller har varit involverade i fantastiska Kyäni:
http://www.unt.se/uppsala/tusentals-...el-442665.aspx
http://www.dagen.se/nyheter/predikan...for-svindleri/
http://www.bt.se/nyheter/boras/pasto...ar(3077752).gm
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16771695.ab
Har du inget nytt att komma med? Gammal skåpmat! Tror du verkligen på allt som skrivs i tidningarna? Journalister främsta uppgift är att skapa skandal rubriker just för att blaskan ska gå runt! Men det visste du säkert redan som har stenkoll på det mesta [/quote]Att den ene Kyänipastorn dömts för tortyr av barn är faktiskt inte gammal skåpmat, det är bara någon månad sedan den rättegången var.

Vad om dessa två Kyänipastorer menar du är fel i artiklarna?
Citera
2013-06-01, 15:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Som sagt ringt till kyänis kundtjänst om alla dina frågor...031-730 58 40... Ja själv är heltidsanställd på en av Sveriges största tidningar inom en viss nisch, Kyäni har jag valt att ha i en enskild firma (än så länge) tills ja kommer upp i summor där det över stiger min ordinarie lön...och då startar ja ett AB...tror inte det är så jätte många som är arbetslösa som sysslar med Mlm? Finns ingen i min struktur i vilket fall, antingen är dom egna företagare eller anställda...
Givetvis är man inte arbetslös om man sysslar med MLM, men jag kan tänka mig att det finns arbetslösa som hoppar på sådant här och sedan inser att dom dels ska betala hälften av det dom får in i skatt, att dom ska ligga ute med moms, och att A-kassan ryker.
Citera
2013-06-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Nyanserade svar? De jobbar trots allt hos Kyäni, tror du de vågar ge uppriktiga/ärliga svar?
Vågar! kyäni står under svensk lag och har inga särbehandlingar i lagen...
Citera
2013-06-01, 15:33
Medlem
TheMermaids avatar
Jag har fått den här skiten påprackad i ansiktet av personer som har talat om det på ett sektliknande sett. Det talas om en guldgruva som man garanterat kommer tjäna stora pengar på och bjudresor hit och dit. Den gemensamma nämnaren hos de som har tagit upp Kyäni är att alla har varit personer som sällan har haft ett riktigt jobb.
Senast redigerad av TheMermaid 2013-06-01 kl. 16:16.
Citera
2013-06-01, 15:36
Medlem
Citat:
Givetvis är man inte arbetslös om man sysslar med MLM, men jag kan tänka mig att det finns arbetslösa som hoppar på sådant här och sedan inser att dom dels ska betala hälften av det dom får in i skatt, att dom ska ligga ute med moms, och att A-kassan ryker.
Det är mycket möjligt men jag har aldrig hört det scenariot tidigare så jag kan tyvärr inte svara på den frågan.
Citera
2013-06-01, 15:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Lotteriinspektionen har konstaterat att man rör sig i en gråzon.

Och då talar vi enbart om den affärsmässiga delen. När det gäller påståenden om hälsoeffekter som tagits upp här i tråden, och om det är säljare som sagt det, så kan det även vara frågan om brott mot bland annat marknadsföringslagen och Läkemedelsverkets regler.
Citera
2013-06-01, 15:58
Medlem
Citat:
Lotteriinspektionen har konstaterat att man rör sig i en gråzon.

Och då talar vi enbart om den affärsmässiga delen. När det gäller påståenden om hälsoeffekter som tagits upp här i tråden, och om det är säljare som sagt det, så kan det även vara frågan om brott mot bland annat marknadsföringslagen och Läkemedelsverkets regler.
Nu hänvisar du till en artikel och inte till lotterieiinspektionen heller inte till vad marknadsföringslagen säger...du har helt rätt! Man får inte säga vad som helst om kosttillskott men du får naturligtvis säga vad du personligen upplever... Men du kan aldrig säga vad en annan kommer få för effekter...för vi säger aldrig att kyänis produkter botar.. Åtminstone vi som är seriösa... Klart det finns stressiga och oseriösa distributörer som vill kränga produkter och få in folk, som är på gränsen till att ljuga... Men dom blir inte så värst långvariga.
Citera
2013-06-01, 16:13
Medlem
Citat:
Har du inget nytt att komma med? Gammal skåpmat! Tror du verkligen på allt som skrivs i tidningarna? Journalister främsta uppgift är att skapa skandal rubriker just för att blaskan ska gå runt! Men det visste du säkert redan som har stenkoll på det mesta
Att den ene Kyänipastorn dömts för tortyr av barn är faktiskt inte gammal skåpmat, det är bara någon månad sedan den rättegången var.

Vad om dessa två Kyänipastorer menar du är fel i artiklarna?[/quote]
Jo men det har inget med Kyäni att göra, dårar finns det överallt... Det var en högt uppsatt polis i Uppsala som förgrep sig på små flickor, gör det polisen till en sämre myndighet? Du liksom blandar in en massa saker som inte har med ämnet att göra... Du vill hitta fel!
Citera
2013-06-01, 16:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Nu hänvisar du till en artikel och inte till lotterieiinspektionen heller inte till vad marknadsföringslagen säger...
Jag hänvisade korrekt, till den sidan där jag fann citatet.
Citat:
du har helt rätt! Man får inte säga vad som helst om kosttillskott men du får naturligtvis säga vad du personligen upplever...
Jag får säga vad jag eller min granne upplevt av att ta Kyäni, men säljare av produkten får inte påstå att det finns hälsofördelar som saknar vetenskaplig evidens. Det finns listor som tydligt berättar om vad som får påstås.

Om du tittar bakåt i tråden finner du en hel del påståenden som inte är okej om det är en säljare av produkten som berättar om sin produkt.
Citat:
Men du kan aldrig säga vad en annan kommer få för effekter...för vi säger aldrig att kyänis produkter botar..
Jo, det är bara att titta bakåt i tråden. Jag kan i och för sig inte bevisa att de som kommer med dessa påståenden är Kyänisäljare.
Citat:
Åtminstone vi som är seriösa... Klart det finns stressiga och oseriösa distributörer som vill kränga produkter och få in folk, som är på gränsen till att ljuga... Men dom blir inte så värst långvariga.
Men om inte alla dessa hälsofördelar som _seriösa_ säljare inte berättar om och som ni inte kan visa finns, då finns det knappast någon vits med att köpa era produkter istället för ICA:s multivitamin, om man nu tillhör någon av de få grupper som har medicinskt behov av kosttillskott.
Citera
2013-06-01, 16:43
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Det där var väl inget svar på min fråga? Jag menade såklart att de inte kommer säga något negativt om Kyäni...
Citera
2013-06-01, 16:49
Medlem
Citat:
Jag hänvisade korrekt, till den sidan där jag fann citatet.
Jag får säga vad jag eller min granne upplevt av att ta Kyäni, men säljare av produkten får inte påstå att det finns hälsofördelar som saknar vetenskaplig evidens. Det finns listor som tydligt berättar om vad som får påstås.

Om du tittar bakåt i tråden finner du en hel del påståenden som inte är okej om det är en säljare av produkten som berättar om sin produkt.
Jo, det är bara att titta bakåt i tråden. Jag kan i och för sig inte bevisa att de som kommer med dessa påståenden är Kyänisäljare.
Men om inte alla dessa hälsofördelar som _seriösa_ säljare inte berättar om och som ni inte kan visa finns, då finns det knappast någon vits med att köpa era produkter istället för ICA:s multivitamin, om man nu tillhör någon av de få grupper som har medicinskt behov av kosttillskott.
Återigen igen! Jag berättar endast om min upplevelse av Kyäni som varit dunder positivt! Och hitintills har det funkat VÄLDIGT bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in