Citat:
Ursprungligen postat av
kongojanne6565
Nu hänvisar du till en artikel och inte till lotterieiinspektionen heller inte till vad marknadsföringslagen säger...
Jag hänvisade korrekt, till den sidan där jag fann citatet.
Citat:
Ursprungligen postat av
kongojanne6565
du har helt rätt! Man får inte säga vad som helst om kosttillskott men du får naturligtvis säga vad du personligen upplever...
Jag får säga vad jag eller min granne upplevt av att ta Kyäni, men säljare av produkten får inte påstå att det finns hälsofördelar som saknar vetenskaplig evidens. Det finns listor som tydligt berättar om vad som får påstås.
Om du tittar bakåt i tråden finner du en hel del påståenden som inte är okej om det är en säljare av produkten som berättar om sin produkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kongojanne6565
Men du kan aldrig säga vad en annan kommer få för effekter...för vi säger aldrig att kyänis produkter botar..
Jo, det är bara att titta bakåt i tråden. Jag kan i och för sig inte bevisa att de som kommer med dessa påståenden är Kyänisäljare.
Citat:
Ursprungligen postat av
kongojanne6565
Åtminstone vi som är seriösa... Klart det finns stressiga och oseriösa distributörer som vill kränga produkter och få in folk, som är på gränsen till att ljuga... Men dom blir inte så värst långvariga.
Men om inte alla dessa hälsofördelar som _seriösa_ säljare inte berättar om och som ni inte kan visa finns, då finns det knappast någon vits med att köpa era produkter istället för ICA:s multivitamin, om man nu tillhör någon av de få grupper som har medicinskt behov av kosttillskott.