2013-05-13, 00:30
Medlem
bellyrogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkdtkdtkd
Jag ber om ursäkt att jag inte hade något bra ordval i vissa sammanhang!
Detta företag har patent om sina produkter! Godkända i EU, GMP märkta!
Detta företag har funnit i knappt 6år, första året så fanns det i 3 delstater i USA
och knappt 6år senare i 54 länder! Det finns en anledning med en sån stor
expantion, det är för att produkterna funkar!
Detta företag har dom unikaste hälsoprodukterna på marknaden och bästa kompensationsplanen av alla nätverksföretag som finns idag! Därför kommer detta företag bli störst på marknaden!
Kommer aldrig att sluta med detta företag!

Vi lurar inte någon.. Vi ERBJUDER en affärsmöjlighet!
Sen är det upp till er om ni tar den eller ej!
Man har ett eget val!

Men Agel påstår att DE har den absolut bästa kompensationsplanen samt de bästa produkterna. De har patent på sin gel-matrix. På vilket sätt är Kyäni bättre än Agel?

Vi har redan fått ett bra exempel på hur ni "erbjuder" er affärsmöjlighet av speedcola.
Citera
2013-05-13, 00:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Du nämnde Magasin! Det blir reklam, för att folk ska kunna se erbjudande m.m!
Att få en vetenskaplig studie publicerad i ett ansett magasin, självklart pratar jag om vetenskapliga magasin, jag trodde faktiskt du förstod det.
Här kan du läsa på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_publicering
Citat:
Varför jag vet att de jag säger är korrekt är för att, företaget har patent om produkterna. Produkterna är godkända i EU, GMP märkt och Dopingtestade!
Att det finns patent, att dom är godkända etc, betyder inte att dom motsvarar vad du påstår om dom.

Uppenbart kan du inte visa att det du säger är sant.
Citat:
Jag tränar och tävlar på Elitnivå inom en viss OS-gren så jag är väldigt noga med vad jag stoppar i mig och va jag erbjuder människor inom idrottssammanhang och privat/jobb.
Ta inte illa upp, men att du är duktig i en idrott betyder inte att du är medicinskt kunnig.

Bara att du tror på produkten kan dock innebära en viss prestationsökning, det heter placeboeffekt och är ett välkänt fenomen.
Citera
2013-05-13, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag vet att det kostar pengar att ta fram vetenskapliga studier, men det krävs om man ska komma med de påståenden som du gör. Reklam har jag aldrig nämnt.

Hur kan du veta att det du säger är korrekt, om det saknas bra vetenskapliga studier?

Vet inte om du läste i tidigare inlägg som jag skrev att jag har pollen, men idag kan njuta av våren för första gången. Trodde att jag hade Gluten innan jag gjort gastroskopi, för att jag hade samma symptom som en glutenintolerant person har! Juicen och dom andra produkterna gör att jag kan njuta av våren och äta vanlig mat idag! Skulle jag sluta med produkterna så kommer det komma tillbaka givetvis! Sen att min kollega inte tar insulin längre är för att produkterna gör att hans blodvärdsnivå blir stabil, och slutar han med dem så får han ta insulin igen! Han har även sagt att det är ok att jag berättar detta!
Citera
2013-05-13, 00:43
Medlem
bellyrogers avatar
Citat:
Detta företag har patent om sina produkter! Godkända i EU, GMP märkta!

Ja som sagt. Exakt vad har ni patent på? Omega-3 och vitaminer och vad det nu är finns liksom tillgängliga lite överallt. Till ett mycket bättre pris.
Citera
2013-05-13, 00:45
Medlem
bellyrogers avatar
Citat:
Vet inte om du läste i tidigare inlägg som jag skrev att jag har pollen, men idag kan njuta av våren för första gången. Trodde att jag hade Gluten innan jag gjort gastroskopi, för att jag hade samma symptom som en glutenintolerant person har! Juicen och dom andra produkterna gör att jag kan njuta av våren och äta vanlig mat idag! Skulle jag sluta med produkterna så kommer det komma tillbaka givetvis! Sen att min kollega inte tar insulin längre är för att produkterna gör att hans blodvärdsnivå blir stabil, och slutar han med dem så får han ta insulin igen! Han har även sagt att det är ok att jag berättar detta!

Anekdotisk bevisföring. Finns även hos alla andra MLM-bolag.
Citera
2013-05-13, 00:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Vet inte om du läste i tidigare inlägg...
Jag har läst och även svarat. Dina anekdoter är totalt ointressanta i sammanhanget.

Ska du komma med hälsopåståenden om dina produkter ska det finnas vetenskapligt stöd för vad du påstår, det är ett lagkrav.

Dessutom har du påstått att Kyäni är bättre än annat, ska du göra det när du säljer produkterna måste du även kunna visa det. Det finns lagar och regler för sådant också.
Citera
2013-05-13, 00:49
Medlem
Citat:
Att få en vetenskaplig studie publicerad i ett ansett magasin, självklart pratar jag om vetenskapliga magasin, jag trodde faktiskt du förstod det.
Här kan du läsa på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_publicering
Att det finns patent, att dom är godkända etc, betyder inte att dom motsvarar vad du påstår om dom.

Uppenbart kan du inte visa att det du säger är sant.
Ta inte illa upp, men att du är duktig i en idrott betyder inte att du är medicinskt kunnig.

Bara att du tror på produkten kan dock innebära en viss prestationsökning, det heter placeboeffekt och är ett välkänt fenomen.

Jag har inte sagt att jag är kunnig i medicinskit..
Men när en produkt/produkter är GMP märkt säger väl en hel del?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Good_Ma...uring_Practice
Citera
2013-05-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellyroger
Ja som sagt. Exakt vad har ni patent på? Omega-3 och vitaminer och vad det nu är finns liksom tillgängliga lite överallt. Till ett mycket bättre pris.

Företaget har patent på ALLA produkterna!
Citera
2013-05-13, 00:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Men när en produkt/produkter är GMP märkt säger väl en hel del?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Good_Ma...uring_Practice
En sådan märkning har ingenting med produktens eventuella medicinska egenskaper att göra, och är helt irrelevant här.

Gällande dina kunskaper, så tror jag det vore bra om du satte dig in i lagar och regler för vad du får påstå, så du inte gör ett lagbrott.
Självklart vet jag att myndigheterna har svårt att kontrollera vad du säger när du knackar dörr hos någon, men en vacker dag sitter någon med en påslagen diktafon på något rekryteringsmöte.
Senast redigerad av constant 2013-05-13 kl. 00:59.
Citera
2013-05-13, 01:02
Medlem
bellyrogers avatar
Citat:
Företaget har patent på ALLA produkterna!

Har du läst patentansökningarna? Exakt vad har ni patent på? Du pratar om näringsämnen som finns i mat. På vilket sätt är produkterna skyddade? Ni har ju inte patenterat omega-3 precis.
Citera
2013-05-13, 01:09
Medlem
bellyrogers avatar
Citat:

Detta är mycket förtroendeingivande! Du har inga medicinska studier som stödjer dina påståenden och nu utbrister du att du inte är kunnig i "medicinskit". Förklara för mig varför jag då ska ha större förtroende för dig än för min läkare?
Senast redigerad av bellyroger 2013-05-13 kl. 01:12.
Citera
2013-05-13, 01:17
Medlem
Citat:
En sådan märkning har ingenting med produktens eventuella medicinska egenskaper att göra, och är helt irrelevant här.

Gällande dina kunskaper, så tror jag det vore bra om du satte dig in i lagar och regler för vad du får påstå, så du inte gör ett lagbrott.
Självklart vet jag att myndigheterna har svårt att kontrollera vad du säger när du knackar dörr hos någon, men en vacker dag sitter någon med en påslagen diktafon på något rekryteringsmöte.

Det ända jag kan säga och påstå är min egen erfarenhet och om jag får tillåtelse av en annan att berätta om hans/hennes effekter på produkterna, det kan inte någon säga något om!
Sen kan vi väl gå in på hälsoaffärer/apotek m.m. Dom har ingenting som mäter upp till dessa produkter! Vi går in och på en hälsobutik, den personen där har ingen aning om va den säljer, om det är bra eller dåliga saker! En del produkter som såna butiker har sålt har varit dopingklassat!
Jag vet vad som sälj där, tyvärr.. I ett apotek är det piller till höger o vänster, kroppen tar bara upp 20% av ett piller.. De Kyäni erbjuder är naturliga produkter med inga konserveringsmedel eller några E-nummer! Grundarna funderade på vad det är vi människor behöver, det är en bättre hälsa! Dom forskarna och läkarna som fanns på den sidan som jag skickade i länken står bakom dessa produkter, dom pratar inte i nattmössan om vad dom har för erfarenhet och har hjälpt/hjälper detta företag med dessa produkter, för att vi ska bli störta hälsoföretaget i världen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in