Citat:
Om du tittar på min skiss nedan, den visar dig först, och sedan de som kommer under dig, dina distributörer. Häng inte upp dig på att det är i form av en pyramid, jag vill bara visa den exponentiella utvecklingen och att den är orealistisk. Varför den är orealistisk förklarar jag efter, om grafen inte räcker.Va många frågor på en gång!
och vettiga! självklart kan inkomsten som Jade respektive Pearl osv variera, som ja skrev så pratar jag om en snitt inkomst... själv har jag involverat 4 personer... det i sin tur har resulterat i snart 40 personer, jag starta i december 2012. varje distributör har ett snitt på kunder runt 3-4 st. som köper produkter för mellan 300-1500 kr varje månad...

DU: 1
4
16
64
256
1024
4096
16384
65365
261460
1045840
4183360
16733440
66933760
267735040
1070940160
4283760640
17135042560
Den sista siffran innefattar betydligt fler än dubbla jordens befolkning (jag gick efter dina siffror). Utvecklingen jag visar gäller om alla distributörer har fyra under sig, hur många distributörer som måste vara inblandade efter varje "steg".
Mer än 75% av jordens befolkning har inte ens pengar att köpa Kyäni för, och du måste komma ihåg att de som rekryteras som distributörer måste ha personer att rekrytera.
Det finns en enkel metod för att få det här att inte krascha, den metoden använder sig troligen Kyäni av, metoden går inte ut på att göra distributörer rika, den går inte ut på att få så många aktiva distributörer som möjligt, den går ut på att få in så mycket pengar som möjligt till moderbolaget.
Titta på siffrorna ovan, det är självklart att det inte kan fungera, ändå kan den här typen av MLM snurra runt i ganska många år, är det inte konstigt att man inte rekryterat hela jordens befolkning gånger massor och ändå har alla kunder de säljer till?
Om ni tittar på entusiastiska säljare bara här i tråden, hur länge är dom kvar? Några månader i bästa fall. Någon berättade att om alla vilda kaniner i Sverige fick para sig fritt, så skulle landets yta vara täckt med en meter kaniner inom åtta år. Alla vilda kaniner får para sig fritt, men vi har inte ett täcke av kaniner i landet.
Siffrorna ovan visar hur det fungerar i ett optimalt system, hade Kyäni varit i närheten av ett optimalt system för dig som distributör så hade det kraschat, nu överlever det för att du tror du är bättre säljare än alla andra, tror det rör sig om 99%, som misslyckats. Har du inte lyckats få ett riktigt arbete, så kommer du inte lyckas att lura dina vänner här - för det går ut på att övertala dina vänner som inte är säljare att sälja något som dom ska sälja till sina vänner som inte är säljare - Och tänkte du på en sak här: Ni har samma vänner och konkurrerar om samma marknad... Hur smart är det?
Äh, nu ger jag mig. Det krävs knappast någon högre utbildning för att se felen och problemen med affärssystemet, då har jag ändå inte kommit in på saker som hur du ska skatta och hur du ska säga för att inte riskera den där miljonen i böter (så stor bot lär inte du som distributör få, men vakta din tunga, en vacker dag är jag eller någon av mina vänner med en inspelare på ett möte).
Ställ gärna frågor till mig, jag har bra koll på affärsverksamheter liknande denna.
Senast redigerad av constant 2013-05-31 kl. 00:52.
Senast redigerad av constant 2013-05-31 kl. 00:52.