2013-05-09, 11:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vet en lirare som gick med i denna skit o jag försökte övertala begåvningsreserven att det är en bluff och att han kommer lassa in deg för varor som är skräp. 3 månader och x antal 10-tusen senare så var det inge kul längre för han tjänade inga pengar. No skit Sherlock
Dom förstår inte att det är dom som handlat, att dom är kunden som är lurade.

När någon vän börjar med sådant här, är det knappast den vassaste. Har aldrig varit med om att en skärpt kompis som kan affärer har börjat.
Citera
2013-05-10, 17:40
Medlem
Det är otroligt och se hur negativa människor är!
Frågan är om det är ni som är missnöjda med era jobb?

Kyäni är ett svenskt företag med ett SVENSKT ORG-nr, om ni vet vad ett ORG-nr är för något?
knappast olagligt eller ett pyramidspel!
Läs hellre föregående inlägg som jag skrev, så slipper jag ta det en gång till och där står det
ganska klart och tydligt!

Jag har extrem pollenallergi och kan idag njuta av våren utan att ens ta medicin från apoteket,
genom att jag använder produkterna. Jag trodde först för några årsen att jag hade gluten
men det visade sig att det var stressmage, kunde inte äta vanlig mat! Kom i kontakt med
kyänis produkter har inga problem med att äta vanlig mat idag!
Produkterna funkar inget snack om den saken, den som säger annat kan knipa igen.
Det finns forskare bakom dessa produkter, för att få fram världens bästa hälsoprodukter.
Detta är ingen Kalle Anka business! Företaget BELÖNAR folk som har gjort ett bra jobb med en bil om man har uppfyllt deras krav!

Idag ligger vi i en lågkonjunktur som blir bara värre o värre, man borde se om sin ekonomi..
stora företag som SAAB har gått i konkurs, där folk säger jobbar du på SAAB har du en trygg
framtid! Tyvärr så ser det inte ut så idag!
I Spanien slår dom rekord med 27% arbetslöshet och det växer och växer!
Banker går i konkurs, dom ska ta hand om våra pengar men det går ju inte då!
Vad händer då? Det är frågan!
Därför finns Nätverksmarknadsföring för att man ska komma ifrån ekorrehjulet och lågkonjunkturen.
Skaffa kunskap vänner, innan ni öppnar truten! För att smutskasta ett företag eller denna bransch är inte okej!

Tack!
Citera
2013-05-10, 17:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkdtkdtkd
Produkterna funkar inget snack om den saken, den som säger annat kan knipa igen.
Har du några vetenskapliga studier som visar det att visa upp?
Citat:
Det finns forskare bakom dessa produkter, för att få fram världens bästa hälsoprodukter.
Har du någon källa för det påståendet?
Citat:
Detta är ingen Kalle Anka business! Företaget BELÖNAR folk som har gjort ett bra jobb med en bil om man har uppfyllt deras krav!
Har företaget inga krav på att du som distributör (du är knappast anställd, eller?) är vederhäftig i dina uttalanden?
Citat:
Skaffa kunskap vänner, innan ni öppnar truten!
*host*
Citera
2013-05-10, 18:01
Medlem
Gå in på denna länk: www.kyaniscience.com/
hoppas jag att du hittar dina svar där!

Jag har en distributör som som hade diabetes 2, idag har han inte detta längre, pga produkterna.
Hans läkare har sagt att han ska aldrig sluta med produkterna!

Det ända företaget har som ett krav är att du själv använder produkterna om du jobbar med kyäni.
för att vi jobbar med ÄRLIG MARKNADSFÖRING!
Det går liksom inte och rekomendera en produkt man aldrig använder själv, det förstår ju även en 5åring!

Hoppas att du har fått svar på de du frågade om?
Citera
2013-05-10, 18:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ingen reklamsida, tack. Ge mig länkar till vetenskapliga studier.
Citat:
Jag har en distributör som som hade diabetes 2, idag har han inte detta längre, pga produkterna. Hans läkare har sagt att han ska aldrig sluta med produkterna!
Anekdoter är inget värda här.
Citat:
Då kanske du kan visa att det du hittills sagt verkligen stämmer.
Citat:
Det går liksom inte och rekomendera en produkt man aldrig använder själv, det förstår ju även en 5åring!
Klart det går, inte tror du doktorn använder alla läkemedel hen rekommenderar och skriver ut?
Citat:
Jag fick inget vettigt svar på något, så läs gärna frågorna igen.
Citera
2013-05-10, 21:05
Medlem
Citat:

Jag har en distributör som som hade diabetes 2, idag har han inte detta längre, pga produkterna.
Hans läkare har sagt att han ska aldrig sluta med...

Skulle vilja slå hål på all skit du säger men har inte tid just nu, det märks att du är ny i branschen och svalt alla lögner med hull och hår. Men diabetes kan jag lova dig botar man inte med antioxidanter och vitaminer, inte heller pollenallergi.
Citera
2013-05-10, 21:24
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

Hans läkare har sagt att han ska aldrig sluta med produkterna!

Det ända företaget har som ett krav är att du själv använder produkterna om du jobbar med kyäni.

Din stackare. :-( tycker verkligen synd om dig. Men ännu mera synd är det om de som du lyckas lura.

Berätta hur mycket du tjänat hitills? Kom igen, var inte så där löjlig som alla andra, berätta i stället! Du ligger back va? Arbetarna på självaste Saab behövde inte betala för att jobba där, de tvingades heller inte köra Saab. De tvingades heller inte betala för säljkurser, eller fick pengar för att värva Saabsäljare. Så din jämförelse haltar rätt rejält.
Citera
2013-05-11, 17:22
Medlem
speedcolas avatar
Jag ska på ett introduktionsmöte imorgon. Bra att veta lite vad för fasoner man kan vänta sig. Känner mig vek som inte rakt av bara tackat nej, men har blivit tjatad på av min polare ett flertal gånger nu om att jag ska med och "se vad det är, då det är svårt att förklara" (verkar som att alla säger detta!! vad kan vara så svårt att förklara?! Vet de själva inte vad de sysslar med eller?!).

Inte intresserad för 5 öre att vara med, och det ska jag göra klart för polaren imorgon.

För övrigt till alla som undrar: min kompis är ett exempel på en person som lyckats "väldigt bra" i organisationen. Vet inte riktigt hur det går till men han har fått nåt pris eller nåt liknande för sina prestationer. Han säger att han tjänar 4-5k i månaden på detta. En bekant till honom som var ännu duktigare hade tydligen nått upp till dryga 10k en månad. Värt.....
Citera
2013-05-11, 17:58
Medlem
speedcolas avatar
Det råder inga tvivel om att ledningen tjänar storkovan på att blåsa naiva rekryter, av vilka endast 5% verkligen får resultat på sin försäljning. Men något som hade varit intressant att granska är om produkten verkligen innehåller vad den lovar. Jag vet inte om detta har tagits upp tidigare i tråden.. Jag undrar inte om den kan bota adhd/allergier etc (för det är subjektiva upplevelser som kan bero av helt andra faktorer- men självklart något de spelar på i företaget).

Men vore intressant att få någon källa på att det verkligen är som ovanstående kommentar skrev; nämligen att "sunrise" mestadels består av druvjuice, och även om de gömmer sig bakom deviser som "100% av RDI" där de egentligen har manipulerat påståenden och får det att låta mycket bättre än vad det egentligen är. Även kvaliteten på beståndsdellarna i preparaten samt det biologiska värdet för kroppens upptag vore intressant att granska.

Min källa påstår att deras puréblandning av olika "mirakelbär" möjliggör 99.7% upptag av kroppen till skillnad från syntetiska vitaminer som kroppen endast kan tillgodogöra sig 20% av. Jag har själv reflekterat över hur bra syntetiska vitaminer verkligen är, då det när man blandar femtioelva olika vitaminer o mineraler i en och samma kapser uppkommer ett problem: många av beståndsdelarna "slår ut" varandra eller i bästa fall försvårar upptaget för varandra.

Med detta sagt drar jag inte slutsatsen att kyänis produkter måste vara bättre ur detta avseende, men somsagt, finns det någon som är insatt så hade det varit intressant om denne ville dela sin kunskap.
Citera
2013-05-11, 23:23
Medlem
hotflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkdtkdtkd
text!

Du levererar trötta klyschor i sann pyramid anda.

Utan några som helst objektiva källor är dina lovord inte värda ett skit.
Att nämna sina 'kompisars kunder osv' som har botat både det ena och det andra med hjälp av dyr vanlig juice är för oss på andra sidan din sektliknande bubbla bara en fet lögn i ett djupt hav av lögner.

Självklart är vi 'negativa' vanliga människor bara avundsjuka på er.
Citera
2013-05-12, 04:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedcola
Det råder inga tvivel om att ledningen tjänar storkovan på att blåsa naiva rekryter, av vilka endast 5% verkligen får resultat på sin försäljning. Men något som hade varit intressant att granska är om produkten verkligen innehåller vad den lovar. Jag vet inte om detta har tagits upp tidigare i tråden.. Jag undrar inte om den kan bota adhd/allergier etc (för det är subjektiva upplevelser som kan bero av helt andra faktorer- men självklart något de spelar på i företaget).

Men vore intressant att få någon källa på att det verkligen är som ovanstående kommentar skrev; nämligen att "sunrise" mestadels består av druvjuice, och även om de gömmer sig bakom deviser som "100% av RDI" där de egentligen har manipulerat påståenden och får det att låta mycket bättre än vad det egentligen är. Även kvaliteten på beståndsdellarna i preparaten samt det biologiska värdet för kroppens upptag vore intressant att granska.

Min källa påstår att deras puréblandning av olika "mirakelbär" möjliggör 99.7% upptag av kroppen till skillnad från syntetiska vitaminer som kroppen endast kan tillgodogöra sig 20% av. Jag har själv reflekterat över hur bra syntetiska vitaminer verkligen är, då det när man blandar femtioelva olika vitaminer o mineraler i en och samma kapser uppkommer ett problem: många av beståndsdelarna "slår ut" varandra eller i bästa fall försvårar upptaget för varandra.

Med detta sagt drar jag inte slutsatsen att kyänis produkter måste vara bättre ur detta avseende, men somsagt, finns det någon som är insatt så hade det varit intressant om denne ville dela sin kunskap.
Du har svar på allt i tråden. Det finns exempelvis ingen studie som visar på att Kyäni botar adhd.
Citera
2013-05-12, 17:00
Medlem
speedcolas avatar
Måste berätta om mitt möte med en av deras rekryterare idag. Tvärtemot vad de hade gett sken av skedde mötet enbart mellan mig och rekryteraren, samt två bekanta till mig som även tipsat mig om Kyäni. Antagligen för att skapa en tryggare miljö.

Något som jag även noterade var att han liksom väntade på att jag skulle ta steget och göra ett ställningstagande huruvida jag ville vara med eller ej - antagligen ett säljknep det med för att jag inte skulle känna det som att de väntade sig något av mig. Han var även väldigt tydlig med att det var upp till var och en att avgöra om man ville medverka eller inte.

På slutet då han till slut hävde ur sig frågan "Så, vill du vara med?" varpå jag svarade att det inte var något för mig, blev han plötsligt väldigt aggressiv och hetsig. Han provade även med att på sin powerpoint ta fram bilder med klyshiga citat som "a year from now you will wish you didn't start today".. en sekvens som avslutades med en bild på två kryssrutor där det i den ena stod "I will be successful" och i den andra "I will not be successful"... följt av en stor paus där han liksom satt och väntade på att jag skulle svara något av alternativen.

Upplevde hela upplägget som väldigt provokativt, då han försökte spela såpass mycket på ens känslor och sen antog att man inte skulle ha någon koll alls. Han drog exempelvis väldigt många rövarhistorier om andra hälsoprodukter som han hävdade var värre än att äta sopor i princip. Jag är ganska insatt i vad som är något att ha och inte, och de exempel han drog var verkligen överdrivna.

Något som jag bland annat regagerade på var att han påstod sig ha fått minst dubbelt så bra resultat på sin gymträning genom att bara äta antioxidanter från Kyäni, och då hade han även slutat ta proteintillskott efter gymmet. En lite lustig observation var dock att han hade en tillsynes totalt otränad kropp. Klena, späda armar, enormt dålig hållning och på väg att få kulmage.

Nej, hade jag vetat om detta i förväg skulle jag aldrig frivilligt ha gått dit.

Säger som många andra: säljarna är själva kunderna i företaget och man målar upp guld och gröna skogar i presentationen. Han avfärdade t.ex de 95% som misslyckas som personer som inte hade motivationen eller disciplinen att utföra en enkel uppgift
Senast redigerad av speedcola 2013-05-12 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in