2022-04-24, 07:49
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JTL
Vilken gratis androidapp är bäst för ord och räknebehandling typ liknande Word och Excel?

Jag använder Google docs och Google sheets.
Citera
2022-07-07, 19:49
Medlem
Tar tacksamt emot tips om finns det fortfarande någon bra app för att spela in telefonsamtal med efter det att reglerna ändrades. Så uppdaterad info vore kanon.

Måste spela in ett telefonsamtal som är av stor vikt - Utan att den andra parten har vetskap om detta vid själva inspelningstillfället.

Har en Android, version 12. Har inte hunnit testa skärminspelningen vid samtal, ska göra det strax men har redan sett att man endast får med den andra personens röst om man använder sig av sin högtalarfunktion, samt att ljud runt om då lätt plockas upp samtidigt. Av olika anledningar blir det svårt med skärminspelning vid tidpunkten för det samtalet, därför frågar jag specifikt efter en app.

Har givetvis själv tittat runt på appar, men det står ofta att det felar, att man enbart får med sin egen röst. Att det inte funkar med lurar, samt att det inte spelar in samtalet alls ibland. Jag behöver något mer pålitligt.
Appar som jag hittat och verkar fungera bra, faller platt direkt pga den andra parten informeras om inspelningen i början av samtalet och det får det absolut inte göra. Då är det totalt meningslöst, vill inte förvarna personen, jag ska ha inspelningen som bevis efteråt.

Har aldrig haft behovet av sådan app tidigare, så om någon har ett genuint tips för något som fungerar vore jag riktigt tacksam. 👍
Senast redigerad av Smellmyfarts 2022-07-07 kl. 19:56.
Citera
2022-07-10, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smellmyfarts
Tar tacksamt emot tips om finns det fortfarande någon bra app för att spela in telefonsamtal med efter det att reglerna ändrades. Så uppdaterad info vore kanon.

Måste spela in ett telefonsamtal som är av stor vikt - Utan att den andra parten har vetskap om detta vid själva inspelningstillfället.

Har en Android, version 12. Har inte hunnit testa skärminspelningen vid samtal, ska göra det strax men har redan sett att man endast får med den andra personens röst om man använder sig av sin högtalarfunktion, samt att ljud runt om då lätt plockas upp samtidigt. Av olika anledningar blir det svårt med skärminspelning vid tidpunkten för det samtalet, därför frågar jag specifikt efter en app.

Har givetvis själv tittat runt på appar, men det står ofta att det felar, att man enbart får med sin egen röst. Att det inte funkar med lurar, samt att det inte spelar in samtalet alls ibland. Jag behöver något mer pålitligt.
Appar som jag hittat och verkar fungera bra, faller platt direkt pga den andra parten informeras om inspelningen i början av samtalet och det får det absolut inte göra. Då är det totalt meningslöst, vill inte förvarna personen, jag ska ha inspelningen som bevis efteråt.

Har aldrig haft behovet av sådan app tidigare, så om någon har ett genuint tips för något som fungerar vore jag riktigt tacksam. 👍

Denna funkar, har haft den flera år....
https://www.apkmirror.com/apk/skvale...d/#description
Citera
2022-07-10, 16:38
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarT.Trams
Denna funkar, har haft den flera år....
https://www.apkmirror.com/apk/skvale...d/#description

spelar säkert in genom mikrofonen
dvs måste ha antingen högtalaren på eller höja luren till max
brukar vara usel kvalité
Citera
2022-07-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
spelar säkert in genom mikrofonen
dvs måste ha antingen högtalaren på eller höja luren till max
brukar vara usel kvalité
Och det killgissar du dig till, utan att känna till hur appen funkar....

Du mannen, jag har haft Skvalex i 4 år nu - det är superbra kvalitet på ljudet.
https://forum.xda-developers.com/t/a...-line.1441643/

Det är bara att kolla själv, trial-versionen är ju gratis...

Edit: Google har genomfört diverse restriktioner (fr android 9+) för att förhindra samtalsinspelningar, därför är det möjligt att man måste ha telefonen rootad för att få det att funka till 100%, det slog mig nu.
Min telefon är rootad, har android 11. Jag går i god för att det funkar perfekt på min telefon.
Senast redigerad av smarT.Trams 2022-07-10 kl. 20:35.
Citera
2022-07-10, 21:21
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

Edit: Google har genomfört diverse restriktioner (fr android 9+) för att förhindra samtalsinspelningar, därför är det möjligt att man måste ha telefonen rootad för att få det att funka till 100%, det slog mig nu.
Min telefon är rootad, har android 11. Jag går i god för att det funkar perfekt på min telefon.

exakt
rootad ska det vara
bara att glömma vanliga telefoner
Citera
2022-07-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
exakt
rootad ska det vara
bara att glömma vanliga telefoner
Men, att rota en telefon är enkelt idag.
Och det går att reversera om man vill.
På köpet får du en telefon som är reklamfri, ingen bloatware, osv.
Grejen är att samtalsinspelningen fungerar, och det var vad TS efterfrågade. Inte dina beskäftiga kommentarer.
Citera
2022-07-10, 23:07
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Men, att rota en telefon är enkelt idag.
Och det går att reversera om man vill.
På köpet får du en telefon som är reklamfri, ingen bloatware, osv.
Grejen är att samtalsinspelningen fungerar, och det var vad TS efterfrågade. Inte dina beskäftiga kommentarer.

bättre att köpa handsfree med inspelning
Citera
2022-10-21, 13:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Något tips om en bra app för radio? Gärna med allt, dvs fm samt internetradio. Helt okej med betalapp för att slippa annonser.
Citera
2022-10-21, 18:31
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Något tips om en bra app för radio?
Kolla om du gillar Open Radio, den är reklamfri.

Enbart internetradio dock, ingen FM-mottagare i den bemärkelsen.
Citera
2022-10-24, 02:20
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:

Vad är fördelen med rootad telefon? Hur gör man?
Var det inte samma med iPhone men gjorde det aldrig då. Är det så man kan ladda ner apple-appar med android?
Citera
2023-02-19, 07:32
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Vad är fördelen med rootad telefon? Hur gör man?
Var det inte samma med iPhone men gjorde det aldrig då. Är det så man kan ladda ner apple-appar med android?

Fördelen - du har full kontroll, som en root användare i linux. Du kan ta bort appar du inte vill ha som du normalt inte har access att ta bort. Dessutom kräver vissa appar att enheten är rootad för att fungera.

Hur du gör? Börja med att googla och fråga sen. Har inte gjort det själv så kan inte förklara, men har väl koll på processen i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in