2021-10-23, 19:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag har en nvidia shield 8 tum som jag använder i bilen till google maps/Spotify. Jag använder min telefon som wifi hotspot, alltså inget simkort i Shielden (som jag förstått det kan den ej ta emot eller ringa samtal ändå) MEN finns det en app som typ kan spegla telefonen på plattan?

Om telefonen är en android så finns det möjligheter att göra så med lite olika sätt beroende på modell. Bägge måste bla vara inloggade på samma konto och anslutas med kabel eller bluetooth
Citera
2021-10-24, 10:28
Bannlyst
Musikvideo hjälp

Hej.
Jag har påbörjat ett gammalt intresse med att göra videos, och med musik till. Även att ha lyrik samt en presentation av band/låt/album. Som MTV hade sin presentationsbox nere i vänstra hörnet vid start och slut på videon.

Kanske nån app som har just den designen i en mall eller dylikt, vill ha samma upplägg på alla videos. (Min ADHD-hjärna måste ha lika på allt.)

Behöver även en färdig mall för lyriken. Har tidigare kört lägga till text i videos, men de hamnar ju inte på samma ställe och det är frustrerande.

Behöver lite tips och råd med detta, till en Samsung S8, eventuellt till Windows. Även hjälp att det alltid blir i landscape utförandet.

Förlåt om detta hamna i fel tråd.

Tack på förhand
Citera
2021-10-24, 12:41
Medlem
Fina Gubbens avatar
Appsökar-trådar sammanfogade med den stora App tråden.

/Mod
Citera
2021-10-25, 16:14
Medlem
Är truecaller bra mot telefonförsäljare?
Verkar inte finnas nåt alternativ?

180.se verkar också ha en app

handlade på några av de större seriösa svenska nätaktörerna
och efteråt blivit bombad med samtal
de få jag svarat så har det varit tyst i luren
Senast redigerad av djvlad 2021-10-25 kl. 16:18.
Citera
2021-10-25, 19:28
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
Är truecaller bra mot telefonförsäljare?
Verkar inte finnas nåt alternativ?

180.se verkar också ha en app

handlade på några av de större seriösa svenska nätaktörerna
och efteråt blivit bombad med samtal
de få jag svarat så har det varit tyst i luren
Ja, den är väldigt bra. Prova vetja!
Citera
2021-10-25, 20:21
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ja, den är väldigt bra. Prova vetja!
Eller så googlar man lite och ser att de haft problem, de har tex sålt ut användarens hela telefonbok utan att användaren vet om det...

Men prova vetja...
Citera
2021-10-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Eller så googlar man lite och ser att de haft problem, de har tex sålt ut användarens hela telefonbok utan att användaren vet om det...

Men prova vetja...
stämmer, extremt aggressiv app som kapar hela telefonen
än så länge är 180.se bättre
ska jämföra efter en vecka och se vilken som blockerade flest spamsamtal
Citera
2021-10-25, 23:54
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl

Men prova vetja...
Det stämmer, men det är fortfarande en bra app för att blockera telefonförsäljare och annat bös.
Man får själv välja om man vill använda den eller inte. Jag gör det inte och har aldrig delat med mig av min telefonbok till såna företag heller för den delen.
Senast redigerad av st0ckis 2021-10-26 kl. 00:04.
Citera
2022-03-18, 09:46
Medlem
Vilken gratis androidapp är bäst för ord och räknebehandling typ liknande Word och Excel?
Citera
2022-04-03, 16:29
Medlem
Tjena vet inte om jag hamnat rätt här men jag har några frågor angående android som en novis som mig inte riktigt hittat svaren på.

Finns det något basic sätt att veta huruvida det lagras innehåll i en dold mapp eller inte?.

Om det lagras filer där där vilken annan typ av lagring sker där förutom den man kan välja själv i form av foton och andra egna filer.

Finns det ngt basic sätt att se huruvida det finns dolda appar på en Android tele som Samsung Galaxy S9.

Om någon är kunning får ni gärna dra ett svar eller ett PM till mig.
Citera
2022-04-23, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JTL
Vilken gratis androidapp är bäst för ord och räknebehandling typ liknande Word och Excel?

MS word och Excel till android 😉
Citera
2022-04-23, 23:08
Bannlyst
Antar att det här är rätt tråd att fråga i. Någon som vet om det finns en app liknande "I don't care about cookies" för Samsung browser? Det finns ju reklamblockerare men det känns som att jag saknar detta. Ganska irriterande att behöva klicka deny hela tiden pga fitt-EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in