2015-02-08, 20:37
Medlem
Sameshs avatar
Hej!, undrar om någon har en bra app för hundpromenader att rekommendera?, jag går mycket med hunden och det skulle vara roligt att ha koll på hur många meter det blir om dagen eller veckan.
Citera
2015-02-08, 20:41
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Har du mycket plats kvar på telefonens lagringsminne?
Nu har du iofs en nyare telefon så borde ha det, jag har själv inte haft problemet men min mor hade det och då i samband med att det var ont som fan om plats på partitionen för appar/cache på hennes telefon.
Det var dock en telefon som såldes ny med android 2.1 så inte direkt mycket lagringsminne.

Menar du cacheminnet? Där låg jag på drygt 400 Mb, typ 372 eller så. Både den interna lagringen och mitt SD-kort har över 20 Gb lediga (21 respektive 45).
Citera
2015-02-08, 20:47
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Hej!, undrar om någon har en bra app för hundpromenader att rekommendera?, jag går mycket med hunden och det skulle vara roligt att ha koll på hur många meter det blir om dagen eller veckan.

Vet inte om det finns ngn specifikt för hundpromenader men appar som visar hur långt, snabbt och mycket man gått finns det många.
Själv brukar jag använda cardiotrainer, annars är endomondo poppis har jag hört.
Citera
2015-02-08, 20:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Menar du cacheminnet? Där låg jag på drygt 400 Mb, typ 372 eller så. Både den interna lagringen och mitt SD-kort har över 20 Gb lediga (21 respektive 45).

Då är det antagligen inte där problemet ligger för dig.
Citera
2015-02-08, 23:05
Medlem
80talistens avatar
Rocket Player är min absoluta favoritmediaspelare, jag har läst att en ny version ska finns med material design, jag har även sett skärmdumpar på det på nätet. Men på Playstore verkar versionen inte finnas och jag har inte heller lyckats få tag på en APK-fil av den....
Citera
2015-02-09, 19:26
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Endomondo eller RunKeeper fungerar bra för att logga promenader.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Då är det antagligen inte där problemet ligger för dig.
Tusan. Testat att installera om appen, rensat cache och data. Funkar fortfarande kasst. Kanske är någon "uppdateringsinställning" i själva telefonen som orsakar felet?
Citera
2015-02-09, 19:32
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Tusan. Testat att installera om appen, rensat cache och data. Funkar fortfarande kasst. Kanske är någon "uppdateringsinställning" i själva telefonen som orsakar felet?
Har du kollat så den ligger installerad under enhetslagring? under programhantering eller vad det heter så kan man välja "flytta till SD-kort" om det ligger på enhetslagringen, eller "flytta till enhetslagring" om det ligger på SD.

Edit: Du har ingen "batterisparar-app" eller liknande som stänger appar automatiskt? alternativt att du valt att appar ska stängas när du går ur dom automatiskt (finns under utvecklaralternativ om jag minns rätt
Senast redigerad av stillton 2015-02-09 kl. 19:36.
Citera
2015-02-10, 04:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Hittar ingen tråd för WhatsApp så jag frågar här istället. Har ett problem med att jag inte får notifikationer från WhatsApp när någon skriver till mig. De kommer först när jag öppnar WhatsApp. Har haft notifikationer som är allt från ett par timmar till flera dagar gamla som kommer när jag öppnar WhatsApp. Är det appen eller mobilen (Note 4) som strular?
Greenify? Andra "batterisparande" appar? Din enhet borde klara av notifikationer via WhatsApp alla dagar i veckan oavsett belastning.
Citera
2015-02-12, 12:08
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Har du kollat så den ligger installerad under enhetslagring? under programhantering eller vad det heter så kan man välja "flytta till SD-kort" om det ligger på enhetslagringen, eller "flytta till enhetslagring" om det ligger på SD.

Edit: Du har ingen "batterisparar-app" eller liknande som stänger appar automatiskt? alternativt att du valt att appar ska stängas när du går ur dom automatiskt (finns under utvecklaralternativ om jag minns rätt

WhatApp ligger installerad under enhetslagring. Däremot kan det vara Greenify eftersom jag inte valt att "förstöra aktiviteter när användaren går ur dem".

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Greenify? Andra "batterisparande" appar? Din enhet borde klara av notifikationer via WhatsApp alla dagar i veckan oavsett belastning.
Det måste vara Greenify som spökar. Tagit bort WhatsApp från "Hibernate automatically" och får se om det blir bättre.

Tack till er båda för hjälpen!
Citera
2015-02-12, 16:51
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Tips på backup som sparar data i appar vid en fabriksåterställning?

Icke-root.

Tack!
Citera
2015-02-12, 16:52
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Tips på backup som sparar data i appar vid en fabriksåterställning?

Icke-root.

Tack!

No can do. Utan root är det inte möjligt så vitt jag vet. Tyvärr.
Citera
2015-02-12, 18:43
Medlem
DeRogers avatar
Stämmer. Root krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in