2013-11-13, 14:41
Medlem
Det är så att jag är ledare för ett gäng som spelar innebandy en gång i veckan, men problemet är att det på slutet har varit ganska få som deltagit. Är det någon som har en aning om det finns någon app där man som ledare kan ha koll på hur många som har tänkt att komma? Alltså något sätt för deltagarna att var för sig "OSA" till träningen utan att behöva lägga några pengar på att skicka SMS?

Jag vet ju att det finns något liknande på Facebook där man skapar evenemang för att bjuda in personer, men det är ju lite småbökigt att göra varje vecka och det finns ju en del som inte har/vill ha Facebook.

Ett plus är om det funkar för både Android och IOS.
Citera
2013-11-13, 17:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vfsimon91
Det är så att jag är ledare för ett gäng som spelar innebandy en gång i veckan, men problemet är att det på slutet har varit ganska få som deltagit. Är det någon som har en aning om det finns någon app där man som ledare kan ha koll på hur många som har tänkt att komma? Alltså något sätt för deltagarna att var för sig "OSA" till träningen utan att behöva lägga några pengar på att skicka SMS?

Jag vet ju att det finns något liknande på Facebook där man skapar evenemang för att bjuda in personer, men det är ju lite småbökigt att göra varje vecka och det finns ju en del som inte har/vill ha Facebook.

Bokat.se? Fast kanske inte finns som app iof
Citera
2013-11-13, 17:44
Medlem
General i götets avatar
Söker efter en stabil och snygg sms/mms app som ersätter stock i HTC one. När man mottager sms vill jag endast ha notifikation i övre listan, inte något uppflygande mitt i skärmen likt Handcent. funktionen att få kontaktens bild bredvid smset är att föredra.

Förslag?
Citera
2013-11-13, 17:56
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Söker efter en stabil och snygg sms/mms app som ersätter stock i HTC one. När man mottager sms vill jag endast ha notifikation i övre listan, inte något uppflygande mitt i skärmen likt Handcent. funktionen att få kontaktens bild bredvid smset är att föredra.

Förslag?

GO SMS Pro? Tror man kan stänga av så det inte dyker upp en ruta när du får ett sms, jag har sett inställningen men om det är just för den funktionen är jag inte säker på - inte testat.

Tror GO SMS Pro fyller upp det du kräver, finns i gratisversion där du kan leka med 99.9% utav appen, om du betalar får du tillgång till teman och stänga av reklam/ nyheter typ.
Citera
2013-11-13, 18:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet

Förslag?

Går utmärkt att stänga av detta i Handcent. Hade du bemödat dig med att kolla i inställningarna för appen i tre sekunder hade du sett det.

Inställningar - Notifieringsalternativ -Aktivera popup
Citera
2013-11-13, 19:01
Medlem
Jag söker en stealthy chatt app.

Läget är såhär: jag pratar just nu med två brudar som är väldigt sugna på mig, den ena på fb och den andra via whatsapp.

Problemet är att båda har killar och jag vet att dom spar historik för att kunna läsa när dom vill. Gillar inte det dör flrr eller senare kommer deras killar hitta och läsa den.

Det jag vill hitta är en chattapp som INTE spar historik by default och helst ska det inte ens gå att enabla en historikfunktion.

Den får gärna funka både till android och iphone.

Finns det någon sådan?
Citera
2013-11-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Bokat.se? Fast kanske inte finns som app iof
Kanon, tack! Den ser lovande ut.
Citera
2013-11-13, 20:09
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Går utmärkt att stänga av detta i Handcent. Hade du bemödat dig med att kolla i inställningarna för appen i tre sekunder hade du sett det.

Inställningar - Notifieringsalternativ -Aktivera popup

Så sant. Jag löste det och är mycket nöjd.
Citera
2013-11-14, 06:17
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av photowiz
Jag söker en stealthy chatt app.

Läget är såhär: jag pratar just nu med två brudar som är väldigt sugna på mig, den ena på fb och den andra via whatsapp.

Problemet är att båda har killar och jag vet att dom spar historik för att kunna läsa när dom vill. Gillar inte det dör flrr eller senare kommer deras killar hitta och läsa den.

Det jag vill hitta är en chattapp som INTE spar historik by default och helst ska det inte ens gå att enabla en historikfunktion.

Den får gärna funka både till android och iphone.

Finns det någon sådan?

Snapchat sparar inget
Citera
2013-11-14, 06:20
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vfsimon91

Whatsapp - grupputskick? Nu behöver man inte vara med i Facebook för att ha deras Messenger
Citera
2013-11-14, 20:24
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Någon som vet vart jag kan få tag i ikörkort apk filen gratis?
Letat men hittar inget

https://play.google.com/store/apps/d...ikorkort&hl=en
Citera
2013-11-14, 20:47
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Någon som vet vart jag kan få tag i ikörkort apk filen gratis?
Letat men hittar inget

https://play.google.com/store/apps/d...ikorkort&hl=en
"Köp" den, plocka ut apk-filen.
Den ligger i /data/app/com.boboshi.ikorkort.apk, ibland kan det bli "-1" eller "-2" före ".apk".
Sedan avinstallerar du programmet i Play.
Google Play har en 15 minuters refund-policy, vilket innebär att om du hinner göra detta inom 15 minuter så kommer det inte dras något från kontot.

Din enhet måste vara rootad för att du ska få obegränsad tillgång till /data.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in