Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
Ja precis, jag tycker också han kändes som en nödlösning. En sak som påstås i den nyproducerade TV-serien är att tanken var att Al*xander först skulle landa på ett ställe för att därefter flyga vidare till Kanaanbadet där rånarna och han själv skulle lämna helikoptern, där 2 båtar skulle vänta på dem. Men, att Al*xander valde att inte landa p.g.a. han såg 3 personer och inte 2 (som utlovat) och därför lyfte igen för att till slut landa i Skavlöten eller vad det heter. Där lämnade han helikoptern som inte brändes (vilket skulle ha gjorts av någon annan vid Kanaanbadet). Är detta något som finns belagt i någon dokumentär eller FUP? För det jag minns jag inte efter att ha läst FUP.
Som ovan nämnt, tror inte någon berättat den "riktiga planen" med helikopterlandningen till polisen. Minns inte detaljerna men fanns det någon annan av rånarna som kunde bindas till helikoptern genom dna eller annat? Förutom Alexander själv.
Men i en värld där mycket handlar om status och att klara sig från stora stötar så framstår helikopterlandingen som väldigt klantig minst sagt. Det framstår som ganska troligt att när rånarna "skrutit" om sin stöt till sina polare och varför de tror att polisen fick tag på dom till slut så pekades Alexander ut som syndabocken. Med sms som knöt Alexander till rånet, gps, mcdolands, taxi med eget betalkort.
Sen tror jag att Alexander fortfarande ser sig själv som oskyldig eftersom han gjort något han egentligen inte ville och blev tvingad.