Citat:
Ursprungligen postat av
Grannendarborta
Om det nu stämmer att han gjorde bort sig med gps, sms till sambo när rånet påbörjades, missat elda upp helikopter osv listan kan göras lång - då borde han väl anses vara en anledningarna till att många åkte dit.
Han borde väl i sådana fall vara glad att ingen hämnats. Just det faktum att ingen har hämnats och att han lever helt i det öppna kanske antyder snarare att han inte anses ha gjort bort sig trots allt mer än att bara vara dum. Men han var och är inte heller yrkeskriminell så vad förväntades egentligen.
En sak är ju lite konstigt men lätt att säga i efterhand.
Jag vet inte vad som är sant eller påhitt.
Men jag minns att enligt vad tidningarna skrev o hade bilder på så låg den så kallade gps kvar i helikoptern när den hittades i skogsdungen / gläntan.
Varför i helvete tog han inte med sig den?
Lika dumt att sms:a sin fru mitt i natten vid den tidpunkten + mitt i rånet.
Kanske det hade kunnat bli annat om han brände ner helikoptern?
Ja det finns mycket en annan kan sitta o säga här bakom skärmen.
Man kan ju lika bra tro att han blev hotad alternativ blev mutad att få en jävla massa miljoner för att köra helikoptern. Det är jag ju helt med på, men samtidigt ställer jag mig frågan han hade helikopter certifikat. Jag vet inte hur duktig eller dålig man måste vara för att köra sådan. Men man kan ju också fundera på om de inte kunde hittat en lämpligare?
Jag säger inte att han som flög helikoptern vid rånet var dålig men de kanske skulle hittat nån bättre som verkligen var med på noterna. Kändes ju efter att jag sett serien som släpptes att han var mutad och gav sig in i skiten och hade liksom ingen väg ut. Hade han bangat kanske han hade fått en kula i skallen.
Undra vem av alla som deltog som fick mest pengar och var i helvete de tog vägen
Nedgrävda?
Utomlands?
Gömda hos släktingar /sambo ?
Under golvbrädorna i hemmet
I en tvättmaskin?
Det var många spekulationer o tankar jag haft