2010-09-04, 19:00
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
bara 1 av 3 rånare har åkt fast. Dom andra 2 har gjort det här idag:

*Vaknat på soft hotellrum i skönt klimat
*Käkat sen långfrukost på skönt utecafe i solglasögon, ett par cafelatte, en sallad kanske, läst tidningar och chattat med brudarna vid bordet jämte som han tråffade på klubb igår
* Tränat shootfighting/thaiboxning/styrka/osv på gymet
*Proteindrink
*Badat o solat, kanske åkt lite vattenskidor
*Käkat sushi eller annan hyggligt hälsosam gymmat
*Sovit middag
*Vaknar, känner sig stark o fräsch - gör sig fin för kvällen i ny skjorta och ny klocka
*Drar o käkar middag med polare på dyr krog, nattklubb osv

Hahahaha.! Ja det ser ut som en skön dag men en till som var inne i Depån är fortf häktad.
Citera
2010-09-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
bara 1 av 3 rånare har åkt fast. Dom andra 2 har gjort det här idag:

*Vaknat på soft hotellrum i skönt klimat
*Käkat sen långfrukost på skönt utecafe i solglasögon, ett par cafelatte, en sallad kanske, läst tidningar och chattat med brudarna vid bordet jämte som han tråffade på klubb igår
* Tränat shootfighting/thaiboxning/styrka/osv på gymet
*Proteindrink
*Badat o solat, kanske åkt lite vattenskidor
*Käkat sushi eller annan hyggligt hälsosam gymmat
*Sovit middag
*Vaknar, känner sig stark o fräsch - gör sig fin för kvällen i ny skjorta och ny klocka
*Drar o käkar middag med polare på dyr krog, nattklubb osv
i Monaco ska det va
Citera
2010-09-05, 00:06
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
i Monaco ska det va

För nära Sverige, hade föredragit någon sjuk ö i asien eller varför inte rio och copa cabana som utsikt när man drar gardinerna åt sidan på morgonkvisten.
Citera
2010-09-05, 08:32
Medlem
Slutajiddra: det du beskrev var väl inget märkvärdigt det är en vardag jag känner igen UTAN att behöva råna och skrämma ihjäl en massa oskyldiga.
Citera
2010-09-06, 11:13
Medlem
Leif Silberskys slutplädering

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7733262.ab

Citat:
Advokat Leif Silbersky är den som inleder sin slutplädering. Han försvarar den misstänkte helikopterföraren, den 35-årige tv-producenten, och han säger att det finns 12 punkter som visar producentens oskuld.

– Han ÄR oskyldig. Jag brukar vara försiktig med ordet oskyldig, jag brukar säga KAN vara oskyldig. Men nu säger jag ÄR, inledde Silbersky sitt slutanförande.
Citera
2010-09-06, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
För nära Sverige, hade föredragit någon sjuk ö i asien eller varför inte rio och copa cabana som utsikt när man drar gardinerna åt sidan på morgonkvisten.

Och bli rånad innan dagen är slut. Känna på egen medicin så att säga.
Citera
2010-09-06, 12:27
Medlem
”Tolv skäl till varför han är oskyldig”

Citat:
När advokat Leif Silbersky i dag höll sitt slutanförande i den långdragna rättegången inledde han med att bedyra sin klients oskuld.
Han försvarar den 35-årige tv-producenten som misstänks ha flugit helikoptern som användes vid rånet mot G4S värdedepå i Västberga och som landade på taket till depån.
Silbersky talade högt och med enorm inlevelse och han gick stundtals till hårt angrepp mot åklagarna som han menar har riktat in sig så pass mot hans klient att de vägrat se när det dykt upp bevis som pekat åt andra håll än mot hans klient. Han talade om tjänstefel från åklagarnas sida efter att de missat ett ögonvittne och om en generellt sätt illa skött förundersökning. Flera gånger använde han ordet skandal och att hans klient utsatts för en enorm orättvisa som, enligt honom, suttit oskyldigt häktad för grovt rån i snart ett år.
– Åtalet mot min klient bör ogillas på grund av tolv starka, goda skäl, menar Silbersky.
Några av punkterna som försvaret tog upp var dessa:

Se vidare länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7733718.ab
Citera
2010-09-06, 12:37
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Och bli rånad innan dagen är slut. Känna på egen medicin så att säga.

Har du varit i Rio? på copa? du vet att hela Rio är inte en stor favela om du nu trodde det.
Citera
2010-09-06, 13:11
Medlem
Utredaren : Lugna ned dig två hekto....inget konstigt med hans utspel Silbersky har betalt för att ljuga.
Citera
2010-09-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aik180
Utredaren : Lugna ned dig två hekto....inget konstigt med hans utspel Silbersky har betalt för att ljuga.

Hoppla. Inlägget du svarade på var en kopierat från Aftonbladet så du får nog kontakta deras redaktör om dom inte följer hur åklagarsidan vill att rapporteringen skall framställas i massmedia.

Jag tror nog Leif Silbersky har bättre täckning för vad han säger i rättssalen om åklagarna än vad du har när du fäller omdömen om honom på Flashback.
Citera
2010-09-06, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Har du varit i Rio? på copa? du vet att hela Rio är inte en stor favela om du nu trodde det.

Jag har varit där ett otal gånger och har två bekanta som blivit rånade där.
Citera
2010-09-06, 17:24
Medlem
Hade en vän som var där idag, och han blev faktiskt rättså tveksam nu om dom verkligen har rätt killar. Advokaterna hade en "jävligt bra dag" som beskrev det. Någon annan som var där och har en rapport?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in